پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

کدام بازارها و مجتمع های مشهد نا ایمن است؟

  • کد خبر: ۳۵۰۶۹
  • ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
کدام بازارها و مجتمع های مشهد نا ایمن است؟
مدیر عامل آتش‌نشانی در نامه‌ای خطاب به محمدرضا کلایی شهردار مشهد، ۱۲مکان نا ایمن سطح شهر مشهد را معرفی کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز، بالاخره مهلت چهارده روزه شهردار مشهد به ساختمان‌های پرخطر و ناایمن شهر تمام شد؛ ساختمان‌هایی که سال هاست برای رفع مشکل و موانع ایمنی و آتش نشانی اقدامی انجام نداده اند و روز به روز بر دامنه مشکلات ایمنی آن‌ها افزوده می‌شود و بدون تعارف همواره باید در انتظار وقوع حادثه‌ای دلخراش در آن‌ها باشیم.
 
در فهرست اعلام شده توسط آتش نشانی با اسامی ناآشنایی مواجه نمی‌شویم. از این اسامی کم  و بیش طی سال‌های گذشته نیز به عنوان مصادیق ساختمان‌های ناایمن یاد شده است؛ ساختمان‌هایی که متولیانشان رسیدن به حداقل‌های استاندارد را بار‌ها و بار‌ها به تأخیر انداخته یا تهدید‌های گذشته را جدی نگرفته اند و هر بار با ترفند‌های مختلفی از اقدام عملیاتی در این زمینه شانه خالی کرده اند.
 
البته جای این سئوال نیز محفوظ است که با توجه به انبوه ساختمان‌ها و بازار‌های ناایمن در شهر مشهد، این شهر فقط ۱۲ مجموعه ناایمن دارد؟

هرچند انتظار می‌رفت در فهرست منتشرشده نام بیمارستان‌ها نیز به راحتی بیان شود، اما به هرحال این اولین باری است که در کنار وعده‌های پراکنده گذشته، اسامی ساختمان و بنا‌های ناایمن رسانه‌ای می‌شود.
 
 
بر اساس نظرات کارشناسی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، که در ادامه معرفی می شوند، به عنوان مجتمع‌های نا ایمن معرفی شده اند.
 
 

مرکز خرید زیست خاور

یکی از مهم‌ترین مراکز خرید مشهد می‌باشد. از امتیاز‌های مثبت بازار زیست خاور مشهد موقعیت جغرافیای آن در شهر است که در میدان شریعتی مشهد واقع شده است. پاساژ زیست خاور مشهد در ۴ طبقه تجاری طراحی شده است.
 
کدام بازارها و مجتمع های مشهد نا ایمن است؟
 


بازار رضا مشهد

یکی از بازار‌های قدیمی و شناخته شده مشهد بوده که در نزدیکی حرم مطهر رضوی واقع شده است. این بازار در سال ۱۳۵۵ توسط داریوش بوربور طراحی و ظرف مدت یازده ماه ساخته شده، طولی برابر با ۹۶۰ متر و عرض ۳۳ متر دارد. این بازار در دو طبقه با زیر بنای ۲۳۶۸ متر احداث شده و تعداد ۱۷۱۱ باب مغازه دارد و در میدان بیت‌المقدس مشهد واقع است.
 

کدام بازارها و مجتمع های مشهد نا ایمن است؟

سرای عزیزالله اف

از بنا‌های تاریخی مشهد می‌باشد که در سال ۱۳۰۷ به دستور حاج غلام حسین مشهدی ساخته شده است. این بنا پیش از این در حاشیه جنوبی شهر مشهد و در محدوده محله عیدگاه واقع بوده، اما امروزه در مرکز شهر مشهد و در گذر عباسقلی خان قرار دارد.
 
کدام بازارها و مجتمع های مشهد نا ایمن است؟



بازار مولوی مشهد

بزرگترین مرکز فروش لوازم التحریر، خرازی و خیاطی درشرق ایران به شمار می‌رود. فاصله این بازار تا حرم مطهر حضرت رضا (ع) (۳ کیلومتر) می‌باشد و در بولوار مصلی واقع است.
 
 
کدام بازارها و مجتمع های مشهد نا ایمن است؟

مجموعه پنج طبقه پاساژ فیروزه

بازار معین فروش محصولات فرهنگی و یکی از قدیمی‌ترین بازار‌های این شهر است. در این بازار علاوه بر عرضه محصولات فرهنگی مغازه‌های طلا و نقره فروشی و کارگاه‌های ساخت نقره نیز وجود دارد. این پاساژ در چهارراه شهدا واقع است.
 
کدام بازارها و مجتمع های مشهد نا ایمن است؟

پاساژ ۱۷ شهریور

یکی از وسیع‌ترین مراکز خرید شهر مشهد، پاساژ ۱۷ شهریور است که مساحتی بالغ بر شش هزار مترمربع دارد پاساژ ۱۷ شهریور با با ۱۱ سرا مرکز عمده فروش پوشاک در مشهد است.
 
 
کدام بازارها و مجتمع های مشهد نا ایمن است؟
 


بازار طلافروشان مشهد

یکی از اصلی‌ترین بازار‌های تخصصی خریدوفروش طلا است که در خیابان امام خمینی، نبش بلوار مدرس و در پاساژ مدرس واقع شده است. در این پاساژ چهار طبقه، انواع دکان‌های طلاسازی و طلافروشی و کارگاه‌های نقره­سازی و نقره­فروشی به چشم می‌خورند.

پاساژ فردوسی

واقع در خیابان خسروی مشهد نیز بورس فروش سیسمونی در مشهد است.

 

بازار حکیم

یکی از بازار‌های معروف شهر مشهد، بازار بی نظیر حکیم می‌باشد که در نزدیکی باغ ملی مشهد قرار دارد.

کدام بازارها و مجتمع های مشهد نا ایمن است؟
 

مجتمع تجاری امینی

مجتمع تجاری امینی ابتدای خیابان امام خمینی (ره) واقع است.


بازار حضرتی

بازاری سرپوشیده در خیابان نواب صفوی ۳ است که بیشتر محل فروش پوشاک مردانه است. این روز‌ها تنها طاق قدیمی‌اش نشان از دوران قدیم دارد.

کدام بازارها و مجتمع های مشهد نا ایمن است؟
 
 

بازار مرکزی مشهد

از مراکز خرید پر‌طرفدار و پر‌رونق مشهد است. یکی از بهترین بازار‌ها و مراکز خرید برای تهیه سوغات است. بازار بزرگ مرکزی مشهد در سال هزار و سیصد و هفتاد و هفت در چهار طبقه در حاشیه چهارراه شهدا مشهد و یا همان چهارراه نادری در فضایی وسیع افتتاح شد.
 
کدام بازارها و مجتمع های مشهد نا ایمن است؟
 
 
لازم به ذکر است؛ از زمان اعلام زمانبندی برای معرفی مجموعه‌های تجاری نا ایمن از سوی سازمان آتش نشانی مشهد، فقط مسئولان دو مجموعه شامل (بازار امام رضا (ع) و مجتمع تجاری زیست خاور) با مراجعه به آتش نشانی مشهد، اقدام به تشکیل پرونده برای رفع نواقص کرده اند. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->