«جاستین بیبر»، ستاره موسیقی، حال خوشی ندارد گریم متفاوت بهرام افشاری در نمایش «سی‌صد» در تورنتو + عکس فیلم سینمایی «لابیرنت» در مسیر تولید واکنش‌های تند سینماگران به تهدید تعرفه ۱۰۰ درصدی ترامپ برای فیلم‌های خارجی جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فلاهرتینا در دستان مستند «برافتو» در بازنویسی و بازآفرینی قصه‌های مولوی برای کودکان و نوجوانان، چه کرده‌ایم و چه باید بکنیم؟ «لبنیاتی مش بایرام» روی آنتن نسیم + زمان پخش «این جمعیت قابل کنترل» در راه نمایش خانگی «سلاح ایرانی»، داستان توانمندی ایران در ساخت سلاح، روی آنتن تلویزیون می‌رود+ زمان پخش درخشش «زمستان بود» در جشنواره شیکاگو «مریل استریپ» در هفته مد میلان مهلت ارسال آثار در ۲ بخش جشنواره تئاتر کودک تمدید شد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۸ مهر ۱۴۰۴ دوبله سریال «دکل» توسط ۲۵ گوینده مطرح پایان فیلمبرداری فصل ششم سریال «اسب‌های آرام» دست‌پُر «هولاین در ایران» از یک جشنواره اسپانیایی‌
سرخط خبرها

یوتیوب برای اولین بار خواهان پخش مراسم اسکار شد

  • کد خبر: ۳۵۲۶۰۸
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۷:۴۱
یوتیوب برای اولین بار خواهان پخش مراسم اسکار شد
یوتیوب، پلتفرم ویدئویی متعلق به گوگل، برای نخستین بار در تاریخ خود، درخواست پخش انحصاری مراسم جوایز اسکار را ارائه داده است. این اقدام می‌تواند تحولی بزرگ در نحوه دسترسی مخاطبان به بزرگ‌ترین شب سینما ایجاد کند.

به گزارش شهرآرانیوز، اگرچه مراسم جوایز سینمایی اسکار همواره از شبکه «ABC» پخش شده است، اما تعجب‌آور نیست که دیگر شرکت‌های رسانه‌ای نیز برای به دست آوردن حق پخش این مراسم پرطرفدار تلاش می‌کنند.

در سال‌های اخیر، سرویس‌های پخش آنلاین مانند نتفلیکس و پرایم ویدیو تلاش کرده‌اند محتوای خود را متنوع‌تر کنند و با افزودن برنامه‌های زنده، مشترکان و درآمد تبلیغاتی بیشتری جذب کنند.

طبق گزارش بلومبرگ، یوتیوب پلتفرم ویدئویی پرطرفدار متعلق به گوگل درباره خرید حقوق پخش اسکار تحقیق کرده است. مانند سایر سایت‌ها، یوتیوب نیز علاقه فزاینده‌ای به میزبانی رویداد‌های زنده از طریق «YouTube TV» نشان داده است

مراسم جوایز آکادمی طبق قرارداد فعلی شبکه با آکادمی علوم و هنر‌های سینما تا سال ۲۰۲۸ همچنان از «ABC» پخش خواهد شد. قرارداد جدید شامل حقوق پخش این مراسم از سال ۲۰۲۹ خواهد بود. از بهار امسال، زمانی که دوره مذاکره انحصاری آکادمی با پخش‌کننده قدیمی مراسم یعنی «ABC» به پایان رسید، حق پخش اسکار در دسترس سایر شبکه‌ها و پلتفرم‌ها قرار گرفت.

طبق گزارش ددلاین، دلیل اصلی نرسیدن به قرارداد جدید در دوره مذاکره انحصاری، افزایش هزینه حق امتیاز بود که از سوی آکادمی درخواست شده بود. سال گذشته، بیل کرامر، مدیرعامل آکادمی، شبکه «ABC» متعلق به کمپانی دیزنی را همکاری شگفت‌انگیز توصیف کرد، اما گفت که اطمینان دارد قرارداد بعدی ما برای اسکار بسیار سودآور خواهد بود، صرف‌نظر از اینکه حقوق پخش به چه کسی برسد.

تصاحب حق پخش مراسم اسکار توسط یوتیوب می‌تواند رویدادی را که سال به سال مخاطبان خود را از دست می‌دهد دستخوش تغییر کند و به عنوان پرمخاطب‌ترین پلتفرم ویدئویی جهان، مخاطبان جدیدی برای آن ایجاد کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->