کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها

توصیه‌هایی در زمینه سلامتی برای کسب و کار در دوره کرونا

  • کد خبر: ۳۵۵۸۴
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
توصیه‌هایی در زمینه سلامتی برای کسب و کار در دوره کرونا
شیوع کووید ۱۹ در جهان باعث ایجاد رعب و وحشت شده است، اما با تمام این احوال چرخ اقتصادی جهان و زندگی مردم باید بچرخد و کسب و کار‌ها باید فعالیت کنند.
به گزارش شهرآرانیوز، شیوع کووید ۱۹ در جهان به شکل عجیب و غریبی باعث ایجاد رعب و وحشت شده است و حتی کشور‌هایی که ابراز کردند با این بیماری جنگیده اند و آمار ابتلا را به حداقل رسانده اند در فاز جدید بیماری بیماران بسیاری شناسایی کرده اند. اما با تمام این احوال چرخ اقتصادی جهان و زندگی مردم باید بچرخد و کسب و کار‌ها باید فعالیت کنند. از این رو لازم است که توصیه‌های مهم و جدی درباره وضعیت کسب و کار در دوره کرونا داشته باشیم.

 

توصیه‌های جدی سلامتی و موفقیت برای کسب و کار در دوره کرونا


۱. امکان و فواید دورکاری در انواع کسب و کار‌ها آشکار می‌شود
افزایش شمار نیروی کار دورکار ممکن است برای هر دو طرف، چه کارفرما و چه کارگر، فوایدی به همراه داشتن باشد؛ مزایای این سبک کاری برای هر دو طرف این معامله کاملا روشن است. علاوه بر تمام مزایای بدیهی دورکاری، از قبیل کاهش هزینه‌های سربار، شرکت‌هایی که دورکاری را ترویج می‌دهند، می‌توانند گروهی از کارمندان ماهر و شایسته را فارغ از موقعیت مکانی‌شان دور هم جمع کنند؛ این مسئله توانایی شرکت را جهت تولید محصولات یا خدمات بسیار با کیفیت برای مشتریان مورد نظر بهبود می‌بخشد.

از سویی دیگر، کارمندان دورکار علاوه بر آن‌که انعطاف پذیری و بهره‌وری بیش‌تری به دست می‌آورند، از شر هزینه‌های سنگین رفت و آمد به محل کار و خانه در امان می‌مانند. به همین ترتیب، ضروری نبودن حضور آن‌ها در محل کار یا رفت و آمد میان محل کار و خانه، فرصت بیش‌تری در اختیارشان می‌گذارد که بتوانند اهداف دیگر زندگی‌شان را نیز دنبال کنند؛ این مسئله به طرز موثری حس توانمندی را در کارمندان تقویت می‌کنند، و حتی به آن‌ها این فرصت را می‌دهد که به شغل‌شان از زوایای تازه‌ای نگاه کنند.

در نتیجه‌ی همین فواید است که به تازگی گروهی از متخصصان و آدم‌های حرفه‌ای دورکار پا به عرصه گذاشته‌اند. این آدم‌ها نام ”‌کوچ‌نشینان دیجیتالی‌” را بر روی خود گذاشته‌اند – آدم‌هایی که به صورت مستقل در مکان‌های مختلف مشغول با کار و کسب درآمد هستند. این کوچ‌نشینان دیجیتالی از طرق مختلف به عنوان نمونه‌ی برجسته‌ای کارمندان دورکار شناخته می‌شوند. ولی این افراد معمولا در حوزه‌های کاری خود به عنوان اقلیت محسوب می‌شوند و نمی‌توانند نماینده‌ی اکثریت آدم‌هایی باشند که در حال حاضر، در دوره‌ی همه‌گیری بیماری کرونا مجبور هستند با ویژگی‌های خاص و نسبتا عجیب دورکاری کنار بیایند.

با این حال، این کوچ‌نشینان دیجیتالی شایستگی آن را دارند که به رسمیت شناخته شوند؛ این آدم‌ها باید به عنوان عامل الهام‌بخشی برای همه‌ی آدم‌ها شناخته شوند؛ زیرا می‌توانند نحوه‌ی بهینه‌سازی و ایجاد تعادل میان کار از راه دور و زندگی روزمره را با هدف انجام دقیق هر آن‌چه به آن‌ها گفته می‌شود و هر آن‌چه خودشان در زندگی می‌خواهند، به ما نشان دهند. اگر دورکاری را به صورت یک طیف در نظر بگیریم، کوچ‌نشینان دیجیتالی در یک سوی طیف قرار دارند، و در سمت مخالف آن‌ها، در آن سوی طیف، آدم‌هایی قرار دارند که این روز‌ها مجبور شده‌اند داخل خانه‌شان کار کنند – علی‌رغم این‌که آن‌ها فکر می‌کنند فقط در فضای اجتماعی و شلوغ دفتر کار می‌توانند به شکوفایی و موفقیت برسند.

۲. مشاغل به سمت فریلنسر بودن تغییر میکنند
بازاریابی، نویسندگی، و مدیریت پروژه‌های دیجیتال همگی مهارت‌هایی هستند که در نقش‌های مختلفی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد؛ چه به صورت یک تبلیغ‌نویس کارمزدی، یا چه در قالب مدیر شبکه‌ی اجتماعی، یا دستیار مجازی.

بن تایلر، کارآفرینی که از یک کارمند IT تمام وقت به یک نویسنده‌ی دورکار یا همان فریلنسر تغییر شغل داده است در این مورد می‌گوید، “‌شاید چیز‌هایی باشند که اطلاعات زیادی از قبل در موردشان بلد هستید؛ چه به صورت شخصی و چه به صورت حرفه‌ای. نکته‌ی کلیدی همیشه این است که کارتان را با استفاده از هر آن‌چه درباره‌اش اطلاعات و مهارت دارید، شروع کنید. ”‌

شاید همیشه قادر نباشید پیامد‌های ناشی از اخراج شدن، مرخصی‌های طولانی مدت، یا کم شدن مشتریان و مراجعه کنندگان را که بر اثر تاثیرات اقتصادی همه‌گیری کووید ۱۹ در جهان ایجاد شده است، تحت کنترل در بیاورید. ولی حتما می‌توانید مهارت‌هایی را از مشاغل گذشته یا کنونی‌تان انتخاب کنید و از این مهارت‌ها برای افزایش درآمدتان به شیوه‌ای جدید استفاده کنید: مثلا با انجام پروژه‌های فریلنسینگ یا انجام یک کار جانبی روی مبل راحتی خانه‌تان.

۳. نیاز کسب و کار‌ها به بازاریابی و پژوهش دیجیتال بیشتر می‌شود
به گفته‌ی جرمی اوونز، کارمند ارشد بازاریابی در یک شرکت تولید کننده‌ی تجهیزات آشپزی که تجربه‌ی شغل دورکاری (فریلنسینگ) را به عنوان یک مشاور بازاریابی به همراه دارد، صاحبان کسب و کار‌های کوچک بسیاری وجود دارند که توانایی مالی استخدام یک گروه کامل بازاریابی را در اختیار ندارند.

وی در این باره می‌گوید، “‌با وجود این، این کسب و کار‌ها هم‌چنان نیازمند تاکتیک‌های بازاریابی کارآمدی هستند که توانایی‌شان را برای مبارزه با رقبای‌شان افزایش دهند. ” به گفته‌ی وی، فریلنسر‌ها و مشاوران کارمزدی می‌توانند به راحتی این خلاء را برای آن‌ها پر کنند.
جسیکا کلومبو، بازاریاب حوزه‌ی رسانه‌های دیجیتال و اجتماعی، مهارت‌های خود را از حوزه‌ی داستان‌پردازی دیجیتالی برای مشتریان یک شرکت آمریکایی به حوزه‌ی مشاوره در زمینه‌ی مسائل بهداشتی، تحصیلات تکمیلی، خدمات مالی، و بخش‌های غیر انتفاعی (به عنوان یک فریلنسر کامل) انتقال داده است.

کلومبو در این مورد می‌گوید، “‌استفاده از مهارت‌ها در هر دو حوزه شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند. در هر دو حوزه شما باید مخاطب را درک کنید؛ باید ارزش‌های مشترک یا شخصی پنهان در پروژه یا خط داستان را درک کنید، و طرح یا پست‌های‌تان را به مشتری تحویل دهید. ”‌

به گفته‌ی جاناتان آلونسو که پیش از تاسیس شرکت مشاوره بازاریابی دیجیتال و تبدیل شدن به رئیس خود، بیش از یک دهه به صورت تمام وقت در حوزه‌ی بازاریابی در شرکت‌ها مشغول به کار بود، بزرگ‌تری دارایی وی که باعث شدن بتواند به خود اشتغالی برسد، توانایی‌اش در پژوهش‌های بازار بود.

آلونسو در این باره می‌گوید، “‌پژوهش ضروری‌ترین بخش از هر کسب و کار است؛ خواه این پژوهش درباره‌ی مشتریان ایده‌آل‌تان باشد، خواه درباره‌ی رقبای‌تان. انجام پژوهش‌ها در خصوص فریلنسینگ فرصت فوق‌العاده‌ای برای صاحبان کسب و کار‌هایی ایجاد می‌کند که به سرعت به دنبال راه‌هایی برای موفقیت خود هستند. ”‌

۴. استفاده از ماسک برای همه کارکنان اجباری باید باشد
به صورت ایده‌آل، همه‌ی آدم‌ها هنگام حضور در یک محیط بسته یا در ازدحامی که فاصله‌ی افراد از یکدیگر کم‌تر از یک و نیم متر است باید از ماسک استفاده کنند. صاحبان کسب و کار‌ها باید به کارکنان‌شان دستور دهند از ماسک استفاده کنند. رعایت دقیق فاصله گذاری اجتماعی در محیط‌های اداری کوچک کمی سخت به نظر می‌رسد، اما بسیار ضروری است.

استفاده‌ی کارکنان از ماسک نیز تا حدودی می‌تواند نشان‌دهنده‌ی این مسئله باشد که صاحبان یا مدیران این مجموعه مسئولیت پذیری بالایی دارند.

۵. وضعیت سلامت مراجعه‌کنندگان و کارکنان باید در اولویت قرار گیرد
پیاده‌سازی پروتکل‌های ایمنی و بهداشتی در حدی فراتر از توصیه‌های مراجع بهداشتی در هر کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. آدم‌هایی که بیش از همه نگران موج دوم گسترش این عفونت هستند، هرگز رعایت حداقلی توصیه‌های بهداشتی را نمی‌پذیرند. آن‌ها می‌خواهند برای گذران زندگیشان به سراغ انواع کسب و کار‌ها نظیر رستوران ها، فروشگاه ها، آرایشگاه‌ها و … روند که مسائل ایمنی و بهداشتی در بالاترین اولویت‌شان باشند، و اگر ذره‌ای احساس کنند سلامت‌شان در خطر است، لحظه‌ای برای خروج و ترک همیشگی یک محل خاص درنگ نمی‌کنند.

کارکنان نیز با مشکلات مشابه‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند؛ ولی نحوه‌ی مواجهه‌ی آن‌ها با این مشکلات متفاوت است. کارکنان‌تان را با امکانات پاکسازی و مراقبتی لازم برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تجهیز کنید. اگر مشتریان درباره‌ی تجهیزات و اقدامات لازم برای مقابله با بیماری کرونا کمی با تردید با کارکنان‌تان رفتار کردند، به سرعت به حمایت از کارکنان‌تان بپردازید. شاید با این کار یکی از مشتریان ناراضی‌تان را از دست بدهید، ولی احترام کارکنان‌تان را بیش از پیش به دست می‌آورید – و اگر خبر این مسئله گسترش یابد، مشتریانی که به فکر سلامتی‌شان هستند، از جدیت شما و کسب و کارتان در خصوص امنیت و سلامت‌شان سپاسگزار خواهند بود.

۶. تا جای ممکن از ابزار بدون نیاز به تماس استفاده کنید
در روزگار سخت کنونی دیجیتالیزه شدن بهترین روش پیشگیری از بیماری است؛ بنابراین تا جایی که شرایط اجازه می‌دهد همه چیز را دیجیتالی کنید تا نیاز به کاغذبازی‌های روزمره از بین رود و حتی ابزار‌هایی که نیاز به لمس توسط مشتریان دارند مثل دستگاه‌های نوبت دهی را پدالی کنید. هرچه کاغذ و خودکار و مدارک کمتری در کسب و کار شما دست به دست شود شانس بیماری کاهش بیشتری می‌یابد.

منبع: بازده
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->