هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود
سرخط خبرها

دورکاری بر اثر کرونا عامل تشدید حملات سایبری

  • کد خبر: ۳۵۳۷۸
  • ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
دورکاری بر اثر کرونا عامل تشدید حملات سایبری
نتایج یک بررسی جهانی نشان می‌دهد طراحی و انتشار بدافزار‌های مرتبط با ویروس کرونا افزایش یافته و هکر‌ها تلاش می‌کنند به این بهانه کاربران را فریب داده و اطلاعات خصوصی آن‌ها را سرقت کنند.
به گزارش شهرآرانیوز، بررسی یادشده همچنین نشان می‌دهد اکثر کسب و کار‌ها در نقاط مختلف جهان شاهد افزایش شدید حملات سایبری به علت بیشتر شدن دورکاری کارمندان از منازل بوده‌اند.

تحقیق مذکور که توسط مؤسسه وی ام ویر کربن بلاک صورت گرفته نشان می‌دهد حدود ۹۱ درصد از شرکت‌ها و کسب و کار‌ها در نقاط مختلف جهان شاهد افزایش حملات سایبری بوده‌اند و این مشکل به خصوص برای کارکنان دورکار آن‌ها رخ داده است.

این پژوهش که با همکاری مؤسسه اپینیون مترز در ماه مارس گذشته انجام شده، با همکاری ۳۰۱۲ مدیر در حوزه فناوری اطلاعات و امنیتی سایبری صورت گرفته است که در کشور‌هایی همچون ژاپن، استرالیا، آلمان، انگلیس و سنگاپور مشغول به کار بوده‌اند.

در شرایطی که ۹۰ درصد این مدیران از افزایش حملات سایبری در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ خبر داده اند، ۸۰ درصد هم تصریح کرده اند که حملات سایبری سال جاری میلادی پیچیده‌تر شده است.

۹۴ درصد پاسخ دهندگان از وقوع حداقل یک حمله سایبری علیه سازمان متبوع خود در ۱۲ ماه اخیر خبر داده اند. این رقم در کانادا و هلند ۱۰۰ درصد و در کشور‌های اسکاندیناوی ۹۶ درصد بوده است. رقم یادشده در استرالیا، ژاپن و سنگاپور به ترتیب به ۹۶، ۹۲ و ۸۰ درصد می‌رسد. مهم‌ترین عامل موفقیت این حملات آسیب پذیری‌ها و نقص‌های امنیتی سیستم‌های عامل است.

منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->