هیئت مشترک ایران و افغانستان از روند تکمیل راه‌آهن هرات-خواف بازدید کرد

  • کد خبر: ۳۵۷۸۹
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
هیئت مشترک ایران و افغانستان از روند تکمیل راه‌آهن هرات-خواف بازدید کرد
صبح امروز (جمعه) هیئت مشترک ایران و افغانستان در محل احداث پروژه خط آهن در خاک افغانستان حضور یافت و از روند کار و پیشرفت این طرح بازدید کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، جیلانی فرهاد، سخن‌گوی والی (استاندار) هرات، گفت: صبح امروز (جمعه) هیئت مشترک ایران و افغانستان در مرز اسلام قلعه و در منطقه احداث پروژه خط آهن در خاک افغانستان حضور یافت و از روند کار و پیشرفت این طرح بازدید کرد.
 
وی افزود: در این بازدید گزارش پیشرفت کار ساخت خط آهن هرات-خواف و آمادگی برای افتتاح این پروژه مهم اقتصادی و ملی به والی هرات ارائه شد.
 
فرهاد به دستور رئیس جمهور افغانستان برای تسریع روند ساخت و تکمیل کردن راه آهن اشاره کرد و گفت: اهمیت این پروژه در بهبود وضعیت اقتصادی، ترانزیتی و حمل و نقل و اقتصاد افغانستان ضرورت تسریع در افتتاح آن را برجسته می‌کند.
 
والی هرات به همراه معاون ساخت و توسعه راه آهن ایران، هیئت اداره ملی راه آهن افغانستان، سرکنسول ایران در هرات و شماری از مقامات محلی و ادارات مسئول ضمن بازدید از روند ساخت و تجهیز ایستگاه‌های «روزنک»، «غوریان» و آخرین ایستگاه داخل کشور در مرز «چاه سرخ» در مسیر این راه آهن؛ از تلاش‌های کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات برای تکمیل و بهره‌برداری این پروژه ملی قدردانی کرد.
 
 
ساخت این راه آهن در چهار قطعه با مجموع طول ۱۹۳ کیلومتر از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است.
 
این مسیر ریلی شهر هرات واقع در غرب افغانستان را به شبکه ریلی ایران متصل کرده و با تکمیل و بهره‌برداری آن پیش‌بینی می‌شود سالانه مسیر جابه‌جایی ۲ میلیون تن کالا و ۲۰۰ هزار مسافر باشد.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->