وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
سرخط خبرها

سینما ماشین کوه پارک مشهد هنوز مجوز اکران فیلم ندارد

  • کد خبر: ۳۶۰۴۶
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
سینما ماشین کوه پارک مشهد هنوز مجوز اکران فیلم ندارد
معاون هنری و سینمایی اداره ارشاد خراسان رضوی اکران فیلم در سینما ماشین کوه‌پارک مشهد را منوط به صدور مجوز اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا محمدی گفت: بعد از صدور مجوز برای سینما ماشین منطقه کوه پارک مشهد، فیلم‌های این سینما اکران خواهد شد.

او در خصوص توقف اکران فیلم در سینما ماشین منطقه کوه‌پارک مشهد، عنوان کرد: بنا بر این بوده که امکانات اولیه برای چنین سینمایی فراهم شود و امکانات تست شود اما تا قبل از دریافت مجوز فیلمی اکران نشود.

او با اشاره به اینکه روز جمعه سوم مردادماه، برای نمایش فیلمی در سینما ماشین منطقه کوه‌پارک، بلیت‌فروشی انجام شد، اما فیلم اکران نشد، تصریح کرد: به دلیل این که بدون هماهنگی بلیت‌فروشی و برنامه‌ریزی برای اکران فیلم در روز جمعه صورت گرفته بود، ما از اجراکنندگان این طرح خواستیم اکران فیلم را تا بعد از صدور مجوز متوقف کنند، اجراکنندگان این طرح نیز هماهنگی کردند و جلوی اکران را گرفتند.

به گفته او برای منطقه سپاد هم درخواستی درخصوص تاسیس سینما ماشین داده شده بود که باید مدارک آیین‌نامه‌ای تکمیل و به ما ارائه می‌شد که هنوز این مدارک ارائه نشده است و در نتیجه مجوزی هنوز صادر نشده است، شهرداری با همکاری سازمان هنری رسانه‌ای اوج در منطقه کوه پارک فضایی با گنجایش حدود 140 تا 150 ماشین را فراهم کرده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: سازمان فرهنگی شهرداری، سازمان هنری رسانه‌ای اوج را به عنوان بهره‌بردار در این طرح به ما معرفی کرده و ما طبق ضوابط و آیین‌نامه‌ها مدارکی را از آن‌ها خواستیم که به محض ارائه مدارک، مجوز صادر خواهد شد. طرح سینما ماشین برای اولین بار در ایران ماه گذشته در برج میلاد تهران انجام شد و استان‌های دیگر نیز در پی اجرای این طرح هستند.

به گفته محمدی استان خراسان رضوی علاوه‌ بر منطقه کوه پارک و سپاد، درخواست‌هایی برای اجرای این پروژه در طرقبه و شاندیز نیز داشته است. برای ایجاد ظرفیت اجرای طرح سینما ماشین از لحاظ فیزیکی نیاز به فضای بزرگی برای تردد و استقرار ماشین‌ها است؛ به‌گونه‌ای که آتش‌نشانی فضا را تایید کند و بهره‌بردار نیز کنترل اکران فیلم را برعهده بگیرد و تمام شرایط و ضوابط در حین اکران فیلم رعایت شود.

او ادامه داد: بعد از تایید آتش‌نشانی در مورد مناسب بودن فضا از لحاظ ایمنی و بررسی تمامی استانداردها مجوزی به مدت یک تا 2 ماه صادر می‌شود، بعد از آن دوباره استانداردها بررسی می‌شود و در مورد ادامه فعالیت این سینما ماشینی تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اگر بخواهند فضایی را به‌صورت ثابت به عنوان سینما ماشین معرفی کنند، قوانین آن درست به شکل ضوابط و قوانین تاسیس یک سینماست که کمیسیون پنج باید گرفته شود و در آن صورت دستگاه‌های دیگری هم هستند که باید نظر بدهند و در نهایت در سازمان فرهنگ و ارشاد به نتیجه رسیده و بهره‌برداری آغاز شود.

محمدی خاطرنشان کرد: از نظر فرهنگی نیز باید شرایط و زیرساخت‌های لازم به‌وجود بیاید و کسی که با ماشین به سینما می‌رود باید دقیقا بداند که وارد یک سینما شده است و آدابی که در سینما رعایت می‌شود همگی باید در سینما ماشین نیز رعایت شود. در سینما ماشین تصویر روی پرده نشان داده می‌شود و صدا روی موج FM رادیو در ماشین‌ها پخش می‌شود؛ در نتیجه کسی که به سینما ماشین می‌رود باید تمام قوانین سینما را رعایت کند.

او عنوان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده این ضرورت احساس می‌شد که باید فضای دیگری برای اکران فیلم‌ها و تماشای فیلم ایجاد شود. یکی از نکات مهم نظارت بر روی نرخ بلیت این نوع از سینماهاست تا تخلفی در این خصوص صورت نگیرد و در حق کسی اجهاف نشود، همچنین تمام ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده باید در این محل نیز رعایت شود.

تعطیلی سینماها و سالن‌های نمایش تا اطلاع ثانوی

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص تعطیلی سینماها و سالن‌های نمایشی نیز بیان کرد: روز شنبه 4 مردادماه در طی جلسه ستاد ملی کرونای استان، تصمیم گرفته شد از همان روز تا اطلاع ثانوی تمامی سالن‌های سینمایی و نمایشی که در حیطه فعالیت سازمان فرهنگ و ارشاد است، تعطیل اعلام شوند.

ایسنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->