برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

سقف وام مشاغل خانگی ۵۰ میلیون تومان شد

  • کد خبر: ۳۵۹۱۵
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
سقف وام مشاغل خانگی ۵۰ میلیون تومان شد
 براساس اعلام ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور، میزان وام برای متقاضیان مشاغل خانگی تا سقف ٥٠ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، در حال حاضر کسب و کار‌های خانگی به یک منبع مهم اشتغال و درآمد به ویژه برای زنان تبدیل شده است و افراد با کار در خانه علاوه بر آنکه سطح درآمد خود را افزایش و کسب و کارشان را توسعه می‌دهند، به اقتصاد خانوار نیز کمک می‌کنند.

 

از نگاه سازمان بین المللی کار موقعیت مکانی و وجود کسب و کار در خانه ملاک تلقی کردن آن به عنوان مشاغل خانگی است و کنوانسیون ۱۸۹ سازمان بین المللی کار، کار شایسته و ضرورت پرداختن به وضعیت کارگران خانگی را به رسمیت شناخته است.

 

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح‌های حمایتی حوزه اشتغال، ذیل برنامه اشتغال فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که با نقش آفرینی سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان (جهاددانشگاهی) به عنوان نهاد واسط، تسهیل‌گر و توسعه‌ای در ۹ استان آذربایجان‌غربی، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و ایلام در حال اجرا است‪. ‬

 

هدف از اجرای این الگو، تعامل با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی مرتبط با اجرای طرح، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار، ایجاد زیرساخت‌های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی و ایجاد امکان و تسهیل نظارت بر فرآیند اجرای طرح از طریق نرم‌افزار کنترل پروژه و بازدید‌های میدانی است‪. ‬



بر اساس آمار‌ها بیش از ۹۲ هزار شغل در بخش مشاغل خانگی طی سال گذشته در کشور ایجاد شده و بیش از ۲۷۰ هزار متقاضی اشتغال خانگی نیز موفق به اخذ مجوز مشاغل خانگی در رشته‌های گوناگون شده اند.

 

در حال حاضر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز انجام می‌شود که فاز اول شناخت ظرفیت‌ها و مزیت‌های منطقه و پتانسیل افرادی است که در رشته‌های مختلف در آنجا وجود دارند. فاز دوم تقویت افرادی است که می‌توانند در این طرح مفید باشند و در مباحث کارآفرینی و بازارشناسی آموزش‌های لازم را در اختیار گیرند و سوم افرادی که با داشتن مدارک تحصیلی بیکارند و توانایی خاصی ندارند و تحت آموزش‌های جهاد قرار می‌گیرند و با توجه به توانایی‌ها و پتانسیل خود هدایت می‌شوند.

 

مهناز امامدادی، دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور در این باره می‌گوید:با شیوع کرونا مشکلات بسیاری برای مشاغل خرد و کوچک ایجاد شد و ما به این نتیجه رسیدیم که برای مشاغل و کسب و کار‌های متضرر از کرونا تسهیلاتی در نظر بگیریم. بر این اساس با توجه به فهرستی که از این مشاغل در اختیار داریم و به تناسب اولویت و میزان استحقاق برای دریافت وام، آن‌ها را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

 

او معتقد است کرونا فرصت مناسبی برای گسترش کسب و کار‌های خانگی به ویژه تولید ماسک و اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم در شرایط حاضر به شمار می‌رود و به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و منع تردد‌ها می‌تواند خلاقیت شاغلان خانگی را پرورش و بروز دهد.

 

امامدادی از افزایش سقف تسهیلات مشاغل خبر داده و می‌گوید:‬ میزان وام مشاغل خانگی برای اشخاص حقیقی قبلا ٢٠ میلیون تومان بود که تا سقف ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و برای فعالیت‌های گروهی و شبکه‌ای و پشتیبانی نیز تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است.

 

بر اساس آخرین آمار‌ها بیش از ١٦ هزار و ٥٠٠ شغل در ۹ استان پایلوت مجری طرح ایجاد شده و طرح مشاغل خانگی با موفقیت‌های خوبی همراه بوده است به نحوی که موجب ایجاد برند‌های جدید ملی و حمایت و تقویت از برند‌های ملی قدیمی شده است.

 

امروز بسیاری از کشور‌های توسعه یافته بخش اعظمی از بازار اشتغال خود را به مشاغل خانگی اختصاص داده و از ظرفیت بنگاه‌های خرد و کوچک در این خصوص بهره برده‌اند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->