به گزارش شهرآرانیوز، اخیرا فصل سوم سریال ژاپنی «آلیس در سرزمین مرزی» (Alice in Borderland) از نتفلیکس منتشر شد، سریالی که پس از پایان سری دوم مخاطب در انتظار فصل سومی بود که هیجان بیشتری را ببیند. با این حال تبدیل به اثری شده که ممکن برخی از تماشای آن لذت نبرند.
در نگاه اول مخاطب با شنیدن داستان «آلیس در سرزمین مرزی» این اثر را با سریال کرهای «بازی مرکب» مقایسه کند. با این حال عناصر علمی- تخیلی باعث شده تا در «آلیس در سرزمین مرزی» مخاطب دنیایی پیچیده از هیجان و بازی را ببیند.
ماجرا از جایی شروع میشود که «اوساکی» به طرز مرموزی راهی برای حضور در دنیای بازیها پیدا میکند و «آریسو» نیز چارهای جز دنبال کردنش ندارد. در فصل جدید کارت جوکر، همان چیزی که در سری دوم به عنوان عامل هرج و مرج شناخته میشد، نقش پررنگی دارد و حضورش در داستان بر همه چیز سایه میاندازد.
در فصل سوم نیز «آریسو» در حال عبور از چالشهای سخت برای بقاست، با این حال در مجموعه جدید او تلاش میکند دوستانی هم پیدا کند. یکی از نقاط قوت این فصل در کنار هنرنمایی «آریسو» بازگشت «اوساکی» و توجیه منطقی این اتفاق در دنیای مرزی است. به نوعی آنها مکمل یکدیگرند، «آریسو» با ذهنی تیزبین و قدرت تحلیل راه حل چالشها و بازیها را پیدا میکند. در حالی که «اوساکی» با قدرت فیزیکی خود به عنوان بازوی اجرایی راهحلها عمل میکند. همچنین اضافه شدن بازیهای جدید نیز یکی از نوآوریهای فصل سوم که مخاطب منتظر آنها بود، به خصوص بازی «تیر آتشین» که توانست لحظات پرتنشی را خلق کند. سریال در پرداختن به مفهوم سرزمین مرزی به عنوان جایی میان زندهها و دنیای مردگان به درستی عمل کرده، این موضوع که شخصیتها در این سرزمین معنای زندگی و تلاش برای بقا را پیدا میکنند، باعث شده تا «آلیس در سرزمین مرزی» فراتر از یک داستان اکشن معمولی به زندگی نگاهی فلسفی داشته باشد.
در سه قسمت ابتدایی «آلیس در سرزمین مرزی» همان چیزی را ارائه میدهد که مخاطب به دنبال آن است، معماهایی با ریسک بالا، قوانین خاص و سناریوهای پرتنش که در هر لحظه مخاطب را به وجد میآورد. با این حال هرچه داستان به انتها نزدیک میشود از انسجام داستان کاسته و بازیها دیگر حس یک تریلر هیجانانگیز را نمیدهند.
شخصیتهای فرعی ورود جذابی به داستان دارند، اما شخصیتپردازی درستی برای آنها صورت نمیگیرد. جذابیت اصلی داستانهایی، مانند «آلیس در سرزمین مرزی» این که مخاطب حضور خود را در بازیها حس کند، راه فرار را همراه کاراکترها پیدا کند و یک استراتژی جدید آماده کند، اما در فصل سوم به خصوص در قسمتهای پایانی این مسیرهای منطقی ناپدید میشوند و به جمعبندی جذابی نمیرسند.
در نهایت، فصل سوم «آلیس در سرزمین مرزی» با صحنههای اکشن و نمایش تاملات عمیق درباره موضوعات مختلف مرزی باریکی از هیجان و اندیشیدن را برای مخاطب ترسیم میکند. با این حال برخی ایرادات، مانند منسجم نبودن روایت در قسمتهای پایانی ممکن باعث شود مخاطب از تماشای سریال لذت نبرد.
منبع: فرارو