به گزارش شهرآرانیوز، مدیرعامل جهانی Interbrand (گونزالو بروخو)، تأثیر هوش مصنوعی در ارزشگذاری برندها امسال بهوضوح مشاهده میشود.این فناوری نهتنها مسیر رشد شرکتهایی مانند انویدیا را تسریع کرده، بلکه بر ادراک عمومی از نوآوری برندها نیز اثر گذاشته است.
اپل برای سیزدهمین سال متوالی در صدر فهرست «برترین برندهای جهان» مؤسسهی Interbrand قرار گرفت.ارزش برند اپل با وجود کاهش ۴درصدی نسبت به سال گذشته، به ۴۶۰٫۹ میلیارد دلار رسیده است.
این در حالی است که مایکروسافت با رشد ۱۰درصدی و ارزش ۳۸۸٫۵ میلیارد دلار در جایگاه دوم ایستاده و گوگل با افزایش ۹درصدی به ۳۱۷٫۱ میلیارد دلار رسیده است.
در میان برندهای مطرح، شرکت انویدیا (NVIDIA) بیشترین رشد ارزش برند را تجربه کرد.
ارزش برند این شرکت با افزایش ۱۱۶درصدی به ۴۳٫۲ میلیارد دلار رسید و در جایگاه پانزدهم فهرست قرار گرفت.
رشد خیرهکنندهی انویدیا بازتابی از افزایش تقاضا برای پردازندههای گرافیکی و کاربردهای هوش مصنوعی است.
آمازون با رشد ۷درصدی به ۲۱۹٫۹ میلیارد دلار رسید و رتبهی چهارم را حفظ کرد.
سامسونگ با کاهش ۱۰درصدی ارزش برند، به ۹۰٫۵ میلیارد دلار سقوط کرد و در رتبهی پنجم قرار گرفت.
برندهای دیگری مانند کوالکام (رتبهی ۳۹ با ۲۰٫۱ میلیارد دلار)، دل (رتبهی ۵۱ با ۱۶٫۳ میلیارد دلار) و شاپیفای (رتبهی ۹۹ با ۶٫۹ میلیارد دلار) نیز در فهرست دیده میشوند.
در بخش «برندهای زیر نظر»، نامهایی مانند الکترونیک آرتز (EA)، اچپی (HP)، الجی و واتساپ حضور دارند.
اگرچه گزارش سالانهی اینتربرند تا حدودی جنبهی ذهنی دارد، اما این گزارش هر سال دیدی روشن از روندهای بازار جهانی ارائه میدهد.
سال ۲۰۲۵ نشان میدهد نوآوری در حوزهی هوش مصنوعی و تجربهی کاربری بیشترین تأثیر را در ارزش برندهای بزرگ جهان داشته است.
منبع: زومیت