اضافه‌شدن دایرکت و چت گروهی به ChatGPT گوشی رباتیک آنر: موبایلی متفاوت که مشابهش را جایی نمی‌بینید + فیلم ایلان ماسک از ماهواره‌های اینترنتی جدید «استارلینک V۳» رونمایی کرد اپل برای سیزدهمین سال پیاپی در صدر ارزشمندترین برند‌های جهان ایستاد! لنوو کامپیوتر دسکتاپ گیمینگ «Blade ۷۰۰۰ P» را معرفی کرد + مشخصات و قیمت GTA ۶ و تحولات بزرگ راک‌استار؛ از تاریخ انتشار تا فناوری‌های تازه در وایس سیتی آیپد پرو M5 معرفی شد + مشخصات و قیمت نسخه جدید اپل ویژن پرو معرفی شد: تراشه M5 و شارژدهی بهتر نتفلیکس و اسپاتیفای با پادکست ویدیویی به جنگ یوتوب می‌روند لبوبو، هدیه ویژه چینی‌ها به تیم کوک، مدیرعامل اپل + عکس مالیات بر رمزارزها، راهکار دولت برای شفاف‌سازی اقتصاد دیجیتال ایران نسل جدید پردازنده‌های سریع و کم‌مصرف: چیپ مغزی مایکروویوی رجیستری گوشی آیفون ۱۷ پرو در گمرک فعال شد + هزینه رجیستری (۲۳ مهر ۱۴۰۴) سلاحی نو در برابر سرطان | پلاسمای سرد سلول‌های پنهان تومور را نابود می‌کند اینستاگرام «حساب‌های کاربری نوجوانان» را محدودتر می‌کند | الگوگیری از سیستم درجه‌بندی سنی فیلم‌ها مایکروسافت از اولین هوش مصنوعی مولد تصویر خود رونمایی کرد آشفتگی در بازار‌های جهانی | رمزارز‌ها در سراشیبی و طلا در اوج سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری گوگل در هند برای ساخت دیتاسنترهای هوش مصنوعی راهنمای جامع نصب ChromeOS Flex روی لپ‌تاپ و کامپیوتر‌های قدیمی شرکت TP-Link تکنولوژی جدید اینترنت وای‌فای را آزمایش کرد کشف ناسا: نیم‌کره شمالی زمین کم‌نورتر و ناپایدارتر از نیم‌کره جنوبی است
سرخط خبرها

اپل برای سیزدهمین سال پیاپی در صدر ارزشمندترین برند‌های جهان ایستاد!

  • کد خبر: ۳۶۵۹۸۵
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۴ - ۱۵:۳۷
اپل برای سیزدهمین سال پیاپی در صدر ارزشمندترین برند‌های جهان ایستاد!
اپل برای سیزدهمین سال پیاپی عنوان ارزشمندترین برند جهان را حفظ کرد؛ درحالی‌که سامسونگ با افت ۱۰درصدی ارزش برند به رتبه‌ی پنجم سقوط کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرعامل جهانی Interbrand (گونزالو بروخو)، تأثیر هوش مصنوعی در ارزش‌گذاری برند‌ها امسال به‌وضوح مشاهده می‌شود.این فناوری نه‌تنها مسیر رشد شرکت‌هایی مانند انویدیا را تسریع کرده، بلکه بر ادراک عمومی از نوآوری برند‌ها نیز اثر گذاشته است.

اپل برای سیزدهمین سال متوالی در صدر فهرست «برترین برند‌های جهان» مؤسسه‌ی Interbrand قرار گرفت.ارزش برند اپل با وجود کاهش ۴درصدی نسبت به سال گذشته، به ۴۶۰٫۹ میلیارد دلار رسیده است.

این در حالی است که مایکروسافت با رشد ۱۰درصدی و ارزش ۳۸۸٫۵ میلیارد دلار در جایگاه دوم ایستاده و گوگل با افزایش ۹درصدی به ۳۱۷٫۱ میلیارد دلار رسیده است.

انویدیا، سریع‌ترین رشد در میان برند‌های فناوری

در میان برند‌های مطرح، شرکت انویدیا (NVIDIA) بیشترین رشد ارزش برند را تجربه کرد.

ارزش برند این شرکت با افزایش ۱۱۶درصدی به ۴۳٫۲ میلیارد دلار رسید و در جایگاه پانزدهم فهرست قرار گرفت.

رشد خیره‌کننده‌ی انویدیا بازتابی از افزایش تقاضا برای پردازنده‌های گرافیکی و کاربرد‌های هوش مصنوعی است.

جایگاه سایر برند‌های بزرگ

آمازون با رشد ۷درصدی به ۲۱۹٫۹ میلیارد دلار رسید و رتبه‌ی چهارم را حفظ کرد.

سامسونگ با کاهش ۱۰درصدی ارزش برند، به ۹۰٫۵ میلیارد دلار سقوط کرد و در رتبه‌ی پنجم قرار گرفت.

برند‌های دیگری مانند کوالکام (رتبه‌ی ۳۹ با ۲۰٫۱ میلیارد دلار)، دل (رتبه‌ی ۵۱ با ۱۶٫۳ میلیارد دلار) و شاپیفای (رتبه‌ی ۹۹ با ۶٫۹ میلیارد دلار) نیز در فهرست دیده می‌شوند.

در بخش «برند‌های زیر نظر»، نام‌هایی مانند الکترونیک آرتز (EA)، اچ‌پی (HP)، ال‌جی و واتساپ حضور دارند.

اگرچه گزارش سالانه‌ی اینتربرند تا حدودی جنبه‌ی ذهنی دارد، اما این گزارش هر سال دیدی روشن از روند‌های بازار جهانی ارائه می‌دهد.

سال ۲۰۲۵ نشان می‌دهد نوآوری در حوزه‌ی هوش مصنوعی و تجربه‌ی کاربری بیشترین تأثیر را در ارزش برند‌های بزرگ جهان داشته است.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->