افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان هشدار‌ها درباره احتمال جاری شدن سیل در ۱۵ استان افغانستان امضای تفاهمنامه میان سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای اتباع خارجی باران شدید در هرات (۲۲ اسفند ۱۴۰۲) + فیلم اوقات شرعی و ساعت‌اللیل به افق کابل در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ هشدار سازمان ملی مهاجرت درباره یک پیامک دوشنبه، روز اول ماه مبارک رمضان در افغانستان طالبان: جمعیت افغانستان نزدیک به ۳۵ میلیون نفر است چاینکی؛ دیزی مردم افغانستان مراسم بزرگداشت قیام ۲۴ حوت مردم هرات در مشهد برگزار شد مراسم بهره‌برداری از دسترسی اصلی ایستگاه الندشت ۵۲ درصد زنان و دختران در افغانستان نیازمند کمک‌ هستند طالبان از دولت جدید پاکستان خواست انعطاف بیشتری در رابطه با مهاجران داشته باشد سفیر طالبان در بزرگداشت حکیم نظامی در دوحه حضور یافت
سرخط خبرها

نگاهی به آداب و رسوم مردم افغانستان در عید قربان+ عکس

  • کد خبر: ۳۶۸۳۳
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
  • ۱
نگاهی به آداب و رسوم مردم افغانستان در عید قربان+ عکس
عید قربان برای مردم افغانستان اهمیت زیادی دارد، این کشور به مناسبت عید قربان چهار روز تعطیل است و افغانستانی‌ها آداب و رسوم زیادی برای این عید دارند.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ عید در افغانستان معنای متفاوتی با آنچه ما در ایران درک می‌کنیم دارد. نوروز در افغانستان فقط یک روز تعطیل است. اما عید قربان و فطر برای مردم افغانستان اهمیت زیادی دارد، به طوری که بیشترین تعطیلی تقویم افغانستان مربوط به همین دو عید است.

نگاهی به آداب و رسوم مردم افغانستان در عید قربان

هرچند که شیوع کرونا امسال بر گرامی داشت افغانستانی ها از این اعیاد تاثیر گذاشت اما مردم این کشور یک هفته مانده به عید به بازار می‌روند، برای پذیرایی از میهمان‌ها در روزهای عید خرید می‌کنند، لباس نو به تن می‌کنند و این روزها را جشن می‌گیرند.

دولت افغانستان براي بزرگداشت اين روز، همزمان با روز عرفه چهار روز را در این کشور تعطيل اعلام می‌کند و در این مدت تمام اداره‌های دولتی، فروشگاه‌ها و مراكز تجاری در شهرها تعطيل هستند. مردم افغانستان ترجیح می‌دهند در روزهای عید کنار خانواده باشند و برای احترام به بزرگان فامیل به دیدار آنها بروند.

نگاهی به آداب و رسوم مردم افغانستان در عید قربان

عید در افغانستان با برپایی نماز عید آغاز می‌شود، مردم با پوشیدن لباس‌های نو به مساجد اصلی شهرشان می‌روند و نماز را به جا می‌آورند.

انجام قربانی در روز عید قربان اهمیت زیادی برای مردم افغانستان دارد، برای مثال در کابل آنهایی که از توانایی مالی برخوردار هستند با انجام قربانی و توزیع گوشت آن در بین نیازمندان روز اول عید را سپری می‌کنند. این رسم در همه شهرهای افغانستان یک سنت پسندیده به حساب می‌آید.

نگاهی به آداب و رسوم مردم افغانستان در عید قربان

در کابل پايتخت افغانستان از اوايل ماه ذي الحجّه تقريبا چهره شهر عوض می‌شود، عرضه کنندگان موادغذايی، لباس، کفش و ظروف غذا خوری در گوشه و کنار شهر با پهن کردن بساط خود، مشتريان را برای خريد دعوت می‌کنند.

علي رغم وضعیت ضعیف اقتصادی بسیاری از مردم در افغانستان اما گرامی داشت عید برای آنها اهمیت زیادی دارد و شما در روزهای عید با افغانستانی دیگر مواجه می شوید.

نگاهی به آداب و رسوم مردم افغانستان در عید قربان

یکی دیگر از رسم هایی که مردم افغانستان آن را در روزهای عید انجام می برند، رسم عیدی بردن است. جواناني که تازه نامزد کرده‌اند، برای همسر آينده خود هدیه می‌برد، از این رسم با عنوان «تحفه عيدی» یاد می‌شود.

نگاهی به آداب و رسوم مردم افغانستان در عید قربان

بازار خياط‌های مردانه و زنانه از دو ماه مانده به عید رونق می‌گیرد، و هرچه آنها به روز عید نزدیک می‌شوند، بازارشان رونق بیشتری می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
امیر محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
0
2
عالی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->