شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

زندگی مشترک یکنواخت نیست

  • کد خبر: ۳۷۲۸۹
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
زندگی مشترک یکنواخت نیست
تکتم جاوید - کارشناس ارشد روانشناسی
زندگی مشترک با تالار، جهیزیه و چیدن خانه عروس به طور رسمی آغازمی‌شود. همان‌جاست که به دنیای ناشناخته‌ای پا می‌گذارید که قدیمی‌ها به آن هندوانه سربسته می‌گفتند. سال‌های زندگی زناشویی را براساس آمار اختلافات و جدایی‌ها به چند بخش تقسیم کرده‌اند. دوران عقد، ۵ سال ابتدای زندگی مشترک، ۱۰ سال پس از شروع زندگی، دوران میان‌سالی و سالمندی. البته منظور این نیست که سال‌های دیگر زندگی بدون تنش می‌گذرد، اما این‌ها زمان‌های حساس‌تری هستند. یکی از آمار‌ها از میزان هشتاددرصدی طلاق توافقی در دوران عقد خبر می‌دهد. کارشناسان ۵ سال ابتدای زندگی را هم از مهم‌ترین دوره‌ها می‌دانند، اما این گفته‌ها به این معنی نیست که اگر ۵ سال زندگی کردید، لاجرم تا پایان عمر با همان کیفیت و رضایت از همسرتان زندگی را ادامه می‌دهید.

آیا به ده‌سالگی زندگی مشترک خود رسیده‌اید؟ اگر از آن گذر کرده‌اید، فکر کنید چقدر با تنش و درگیری یا آرامش گذشته است. یک بررسی محققان خانواده روی ۱۰۰۰ زوج نشان داد ده‌سالگی زندگی مشترک می‌تواند شروع بخش عمده‌ای از اختلافات باشد، اما چرا؟ ۱۰ سال بعد از آغاز زندگی زمانی است که زن و شوهر به طور کامل از روز‌های شاد و زیبای اول زندگی فاصله گرفته و به متن زندگی پاگذاشته‌اند. حالا زمانی است که یک یا چند فرزند با سن دبستان یا کمتر دارید یا سال‌هاست هرروز کار تکراری و سخت خانه‌داری می‌کنید یا علاوه بر آن، کار بیرون هم آن خستگی‌های خانه را مضاعف کرده است. مدت‌هاست کنار اقوام همسر قرارگرفته‌اید و شاید دلخوری‌های زیادی هم از آن‌ها به دل دارید. همسرتان درگیر مسائل مالی و قسط و قرض خرید خانه یا خودرو است و خلاصه همه‌چیز در نیمه راه بلاتکلیفی است. نه بچه‌ها آن‌قدر بزرگ شده‌اند که نیازی به حضور مداوم شما نداشته باشند، نه وضعیت اقتصادی زندگی‌تان آن‌قدر خوب است که کارکردن را رها کنید و به خودتان بپردازید.

همه این‌ها باعث ایجاد فاصله و تنش بین همسران خواهد شد که روزمرگی، خستگی‌های روحی مداوم، نداشتن فرصت برای خود و دلزدگی از علل آن به شمار می‌رود. زن و شوهر همانند روز‌های اول زندگی‌شان برای هم فرصتی ندارند. این مشغله‌ها یا شما را به یکدیگر بی‌تفاوت و سرد می‌کند یا سیستم روانی‌تان برای پیدا کردن راه‌حل و فرار از موقعیت کنونی تحلیل می‌رود و اغلب با یکدیگر بحث و جدال می‌کنید بلکه راه‌حلی پیدا کنید. برخی زوج‌ها آن‌قدر از این ۲ مسیر پیش می‌روند که به بن‌بست و جدایی می‌رسند.

اگر این روز‌ها در حال سپری کردن برزخ دهه اول زندگی مشترک خود هستید، تا حد امکان از تنش و جدال دوری کنید. زمانی را برای صحبت‌کردن در نظر بگیرید، اما به دنبال راه‌حل شگفت‌انگیز نباشید. تغییر بسیاری از شرایط در اختیار شما نیست و گاهی فقط باید اجازه بدهید وضعیت پیش برود. از مقایسه امروز با گذشته خودداری کنید. تا جایی که در اختیار شماست شرایط موجود را بهتر کنید، اما وضعیت زندگی مشترکتان را با شرایط روحی و روانی خود یا مسائل بیرونی نسنجید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->