معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴
سرخط خبرها

سازمان بهداشت جهانی: افغانستان برای هر ٣‌هزار و ٥٠٠ نفر تنها یک پزشک دارد

  • کد خبر: ۳۷۳۴۷
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
  • ۱
سازمان بهداشت جهانی: افغانستان برای هر ٣‌هزار و ٥٠٠ نفر تنها یک پزشک دارد
سازمان بهداشت جهانی در گزارشی نوشته است که افغانستان برای هر ٣‌هزار و ٥٠٠ نفر تنها یک پزشک دارد که کمتر از یک‌پنجم میانگین جهانی است.

به گزارش شهرآرانیوز، تا اوایل مرداد ماه ٣٥‌هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان گزارش شده که از این تعداد هزارو٢٠٠ نفر جان باخته‌اند؛ کابل، هرات، بلخ، ننگرهار، قندهار و پکتیا بیشترین مبتلایان به کرونا را دارند.

شمار قربانیان کووید-۱۹ در افغانستان به ۱۳۰۰ نفر نزدیک شد

براساس آمار وزارت صحت عامه (بهداشت) افغانستان در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۳۶ مورد مثبت کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.

 

شمار مبتلایان به کرونا به ۳۶ هزار و ۷۴۶ نفر رسیده و تاکنون ۲۵ هزار و ۵۵۶ مریض «کووید۱۹» بهبود یافته و یک‌هزار و ۲۸۸ نفر دیگر جان خود را از دست داده‌اند.

مردم خودشان رعایت کنند

وزارت صحت عامه (بهداشت) افغانستان از شهروندان این کشور خواسته است با رعایت فاصله فیزیکی، پوشیدن ماسک، رعایت بهداشت با شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون یا پاک‌کردن دست‌ها با محلول ضدعفونی‌کننده سهم خود را در کاهش ابتلا به این بیماری مهلک ادا کنند و باعث نجات جان خود و کارمندان سلامت شوند.

 

سخنگوی وزارت سلامت افغانستان در این باره گفته است: سیستم بهداشت و درمان این کشور برای برطرف‌کردن کمبود کارمندان پزشکی و آزمایشگاهی با مشکل مواجه است و سیستم بهداشت تلاش می‌کند نیروهای متخصص علوم آزمایشگاهی را به کار بگیرد و برای انجام آزمایش‌ها به استان‌ها بفرستد.

 

از سوی دیگر، صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) ماه گذشته میلادی با نشر اعلامیه‌ای خبر داد که ریاست عملیات‌های حفاظت از غیرنظامیان و مساعدت‌های انسان‌دوستانه کمیسیون اتحادیه اروپا در همکاری با یونیسف یک بسته کمکی حاوی بیش از ٢٦ متریک تن واکسن را برای پشتیبانی از برنامه واکسیناسیون در شرایط شیوع بیماری کووید-١٩ وارد افغانستان کرد.

محدودیت‌های بهداشتی در افغانستان درحال افزایش است

لوییجی پاندولفی، رئیس دفتر حفاظت از غیرنظامیان و کمک‌های انسان‌دوستانه اتحادیه اروپا گفته است: محدودیت‌های فراروی سیستم بهداشت و درمان افغانستان بیش از هر زمان دیگری در حال افزایش است و مسئولیت مشترک ما در چنین مواقع این است که دست‌به‌دست هم بدهیم و برای آسیب‌پذیرترین افراد در افغانستان حمایت‌های انسان‌دوستانه فراهم کنیم.

 

براساس این اعلامیه یونیسف: کمک‌های انسان‌دوستانه اتحادیه اروپا برای افغانستان شامل واکسن و اقلام مرتبط به واکسن است که به وسیله آنها اطفال در برابر امراضی مانند سینه‌پهلو، دیفتری، محرقه و سیاه سرفه مصون می‌شوند.

 

کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ نیز در ماه گذشته میلادی اعلام کرد همزمان با گسترش شیوع کرونا خشونت‌ها در برابر مراکز (بهداشتی) در افغانستان افزایش یافته که این موضوع نگران‌کننده است؛ به‌طوری که بعد از حملات عمدی به مراکز درمانی در افغانستان، دسترسی میلیون‌ها افغانستانی به مراقبت‌های درمان کاهش یافته است.

 

نگرانی کمیته جهانی صلیب‌سرخ در شرایطی صورت می‌گیرد که پزشکان بدون مرز نیز پس از حمله مهاجمان به یک بیمارستان صدتختخوابی در شهر کابل، فعالیت‌هایش را پایان داد که این کار باعث نگرانی شدید شهروندان افغانستانی شده است.

 

منبع: روزنامه شهروند، اطلاعات روز

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ebrahim
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
بدجور بی دروپیکره این افغانستان خدا خودش کمک شو کنه و امنیت و آرامش رو به کشورشون برگ دونه..از پزشکان ایرانی استفاده کنن و ایران دانشجویان پزشکی رو که در حال اتمام تحصیلشون هستند برای گرفتن پایان نامه و تجربه بفرستن دو ماه تو افغانستان باشند البته نبود امنیت نمیزاره این اتفاق بیفته..یا از پزشکانی که از نیروهای جهادی هستن جانشونو در کف دست بگیرند و وارد این جهاد با ارزش بشن و سه ماه بدن تو افغانستان و تمام نقاط دور افتاده رو بازدید و ویزیت کنن بیماران و مردم دور افتاده و محرومو البته با همراه داشتن محافظین
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->