ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر هوادار در هفته بیست و هفتم لیگ برتر تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و هوادار در لیگ برتر فوتبال | اوسمار چشم‌انتظار لغزش نکونام اعلام نامزد‌های برترین بازیکن و مربی جهان در سال ۲۰۲۴ توسط گلوب ساکر | رئال مادرید با بیشترین نماینده علت محرومیت تماشاگران مرد از بازی‌های پرسپولیس و سپاهان چه بود؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و بایرلورکوزن| تلاش سردار فایده نداشت پخش زنده بازی النصر و الاخدود در لیگ عربستان (۲۰ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پدیده، تا ۲۰۲۷ در بارسلون ماندنی شد جوکر باارزش‌ترین بازیکن NBA شد کاپیتان دورتموند در راه لیگ فوتبال آمریکا کاپیتان سابق ایران در کینگزلیگ نحوه خرید بلیت بازی تراکتور و گل گهر+ قیمت و لینک خرید پیشنهاد تمدید برای ۴ پرسپولیسی شکایت باشگاه سپاهان از مدیران پرسپولیس زمان بازی رئال مادرید و دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا - فصل ۲۰۲۴ نتیجه بازی برگشت بایرن و رئال مادرید در لیگ قهرمانان+ ویدیو گل‌ها| صعود آقای آنچلوتی به فینال ویدیو خلاصه بازی برگشت بایرن مونیخ و رئال مادرید در‌ لیگ قهرمانان ویدیو گل دوم رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

علی خطیر: شرایط را به‌نحوی رقم زدند که استراماچونی از استقلال برود

  • کد خبر: ۳۷۴۱۵
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
علی خطیر: شرایط را به‌نحوی رقم زدند که استراماچونی از استقلال برود
علی خطیر، معاون سابق باشگاه استقلال در واکنش به ادعا‌های جدید وینفرد شفر گفت که صحبت‌های او سراسر کذب بوده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ معاون سابق باشگاه استقلال در واکنش به ادعا‌های جدید وینفرد شفر گفت که صحبت‌های او سراسر کذب بوده است. بعد از آنکه وینفرد شفر، سرمربی آلمانی سابق استقلال، ادعا‌هایی جنجالی مطرح کرد و بار دیگر علیه امیرحسین فتحی و علی خطیر، مدیرعامل و معاون ورزشی وقت باشگاه، موضع تندی گرفت، خطیر که این اواخر رابطه چندان خوشی هم با این مربی آلمانی نداشت، درباره ادعا‌های شفر گفت: من مصاحبه آقای شفر را ندیدم، اما دوستانم به من حرف‌های او را منتقل کردند که باید بگویم صحبت‌های شفر سراسر کذب و دروغ است.


جباری مدرک مربیگری نداشت

وی درباره مطرح‌شدن نام مجتبی جباری برای دستیاری شفر گفت: مجتبی جباری از دوستان بسیار خوب من است و خود مجتبی هم می‌تواند شهادت بدهد که در آن زمان من تلاش زیادی برای اضافه‌شدن او به استقلال کردم و معتقد بودم که او می‌تواند کمک زیادی به باشگاه بکند. واقعیت آن است که در ابتدای کار، وینفرد شفر مجتبی جباری را درخواست کرد، اما همان‌زمان ازسوی مدیریت باشگاه به او اعلام شده بود که جباری مدرک مربیگری ندارد و ایشان (شفر) خیلی راحت این مسئله را پذیرفتند؛ حتی مصاحبه خودشان در آن زمان موجود است.

خطیر در پاسخ به سؤال انتخاب باشگاه استقلال از میان مجیدی و جباری افزود: باشگاه کسی را به آقای شفر پیشنهاد نداد، بلکه در همان زمان هم خودش گفت، چون مجتبی جباری مدرک نداشت، با نیامدن جباری موافقت کرد و درخواست یک مربی خارجی را به‌جای مجتبی جباری داشت. خاطرم هست که بعد از دیدار ایران و بولیوی، شفر در پاسخ به خبرنگاران گفته بود که آمدن جباری شایعه است و من درباره شایعات صحبت نمی‌کنم و اگر بخواهم دستیاری را انتخاب کنم، با مدیرعامل باشگاه تعامل خواهم داشت. اینکه آقای مجتبی جباری جزو کاندیدا‌های اول دستیاری شفر بود، رد نمی‌کنم و خود من دوست داشتم او به مجموعه اضافه شود، اما ایرادی که در آن زمان مطرح شد، مربوط به آن بود که جباری مدرک مربیگری لازم را ندارد. شفر پس از اطلاع از این شرایط گفت که دستیار خارجی می‌آورد و مارتین فورکل را به باشگاه اضافه کرد.


استقلال باید جای پرسپولیس قهرمان می‌شد

وی درباره جذب استراماچونی و جدایی از استقلال گفت: استقلال با آن فوتبال فوق‌العاده‌ای که در ابتدای فصل به نمایش می‌گذاشت، باید الان به‌جای پرسپولیس قهرمانی لیگ را جشن می‌گرفت. یکی از مثمرثمرترین مهره‌های فصل جاری، شیخ دیاباته است که ما توانستیم در آن زمان جذب کنیم و معتقدم که فوتبال ما باید با جذب بازیکنان و مربیان باکیفیت و خوب خارجی، پیشرفت کند.

خطیر در واکنش به قانون منع جذب مربی خارجی برای ۲ تیم پرطرف‌دار پایتخت افزود: وقتی فقط ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس از جذب مربی خارجی منع می‌شوند، به این معناست که لیگ ما فیرپلی و عدالت خودش را از دست داده است. شما حساب کنید اگر ما چند بازیکن مثل دیاباته یا چند مربی مثل استراماچونی در فوتبالمان داشتیم، در مقابل چقدر می‌توانست سطح فوتبالمان را بالا بیاورد. ورود بازیکنان و مربیان خارجی باکیفیت به فوتبالمان می‌تواند توجه مارکت‌های اروپایی را به فوتبال ایران جلب کند و در یک چرخه درست و سالم، تمامی هزینه‌های مربوط به جذب مربیان و بازیکنان خارجی به فوتبال ما برمی‌گردد.
 
او همچنین با انتقاد از تصمیم‌گیران در فوتبال گفت: متأسفانه آدم‌هایی که اکنون درباره فوتبال تصمیم می‌گیرند، هیچ اطلاعاتی از مسائل فوتبالی ندارند و خیلی راحت صورت‌مسئله را پاک می‌کنند و خیلی راحت ورود بازیکن و مربی خارجی را ممنوع می‌کنند. ما باید به‌جای این کار، فیلتر تعریف کنیم و نظارت‌هایمان را بیشتر کنیم تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. اینکه ما بخواهیم درِ فوتبالمان را ببندیم و بگوییم کسی حق ورود به آن را ندارد، چون ارز گران شده است، راه‌حل درستی نیست.


شرایط را به‌نحوی رقم زدند که استراماچونی از استقلال برود

خطیر در پایان درباره بازگشت استراماچونی به فوتبال ایران گفت: از خدای من است که آندره‌آ استراماچونی دوباره به باشگاه استقلال بازگردد و مطمئن باشید اگر او برگردد، اتفاقات قشنگی برای باشگاه استقلال رقم خواهد خورد. به این قضیه شک دارم، چراکه آن اتفاقاتی که باعث جدایی استراماچونی شد، مطمئنا در خاطره و ذهن او و هواداران باقی مانده است، خاطراتی بسیار بد از آن لحظات که شرایط را برای بازگشت او بسیار سخت کرده است؛ چراکه استراماچونی روی نیمکت بود، ولی متأسفانه در‌های خروجی را به او نشان دادند و همه شرایط را به‌نحوی رقم زدند که او از استقلال و ایران برود. یک‌بار دیگر اتفاقاتی را که باعث جدایی او شد، مرور کنید و اینکه چه عواملی باعث شد این مربی که عاشقانه تیمش را دوست داشت و حتی در بازی اول بعد از ماشین‌سازی تبریز، با آن رگ غرور اعلام کرد که می‌ماند و حق تیمش را از فوتبال می‌گیرد، از ایران برود.

معاون سابق باشگاه استقلال درباره تخفیف‌دادن مربی ایتالیایی به این باشگاه گفت: من خواهش می‌کنم از همه خبرنگاران محترم که صبر پیشه کنند، چراکه بحث حقوقی باز شده است و گمانه‌زنی‌ها درباره مسائل مالی استراماچونی و اینکه آیا تخفیف خواهد داد یا خیر، کار بسیار اشتباهی است. بازهم از همه می‌خواهم به گمانه‌زنی‌ها پایان دهند و تا زمان مشخص‌شدن پرونده صبر کنند، چراکه این پرونده در اتاق حل اختلاف فیفا باز است و هم استقلال و هم استراماچونی شانس پیروزشدن در آن را دارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->