حضور پینگ‌پنگ باز مشهدی در مسابقات انتخابی المپیک تیم ملی تنیس روی میز بانوان تاریخ و زمان بازی‌های تیم ملی ایران در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ عادل فردوسی‌پور بازنشسته شد! یک روایت بیش‌ از حد وفادارانه استقلال و پرسپولیس نقره داغ شدند تیم‌داری، مشکلی که معضل شده است طبیعت؛ مشتری جدید پرسپولیس پیشکسوت پرسپولیس، مدیرعامل سایپا شد استوری احساسی هادی چوپان با خانواده + عکس جریمه ۱۰۰۰ دلاری برای مدافع مشهدی سپاهان جشن آخر سال استقلالی‌ها در اکباتان ابلاغیه کمیته انضباطی برای پرسپولیس و استقلال فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی منحل شد! یک دروازه‌بان بدون بازی ملی‌پوش شد! قلعه نویی دیگر نوراللهی را نمی‌خواهد حذف غول‌های سپاهان از تیم ملی| چرا اسدی و مغانلو نیستند؟ تغییرات پرسپولیس بعد از واگذاری طباطبایی به پرسپولیس نمی‌آید بادیگارد مسی در راه لیگ عربستان تمرین استقلال تعطیل شد اوسمار: امیدوارم سال آینده به صدر جدول برگردیم
سرخط خبرها

شفر: انتخاب مجیدی اشتباه بود

  • کد خبر: ۳۷۲۶۰
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
شفر: انتخاب مجیدی اشتباه بود
ساعاتی بعداز پیروزی حیاتی شاگردان مجیدی برابر سپاهان، وینفرد شفر، سرمربی سابق آبی‌ها در یک مصاحبه، باردیگر به این تیم تاخت و حرف‌های جدیدی را مطرح کرد؛ از اشتباهی که درخصوص مجیدی انجام داده و او را وارد کادرفنی کرده است تا افرادی که به او اجازه ندادند مجتبی جباری را به این تیم برگرداند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ انگار قرار نیست آبی‌های پایتخت روی آرامش را ببینند. ساعاتی بعداز پیروزی شیرین و حیاتی شاگردان مجیدی برابر سپاهان، وینفرد شفر، سرمربی سابق آبی‌ها که در طول این فصل به هر روشی برای استقلال مشکل‌تراشی کرده است، در یک مصاحبه، باردیگر به این تیم تاخت و حرف‌های جدیدی را مطرح کرد؛ از اشتباهی که درخصوص مجیدی انجام داده و او را وارد کادرفنی کرده است تا افرادی که به او اجازه ندادند مجتبی جباری را به این تیم برگرداند.


نگذاشتند با بازیکنانم صحبت کنم

سرمربی سابق آبی‌ها در ابتدای صحبت‌هایش، از بی‌احترامی مدیران باشگاه به او صحبت کرد و مدعی شد: وقتی یک مربی می‌خواهد تیم را ترک کند، وقتی از نفراتی که با آن‌ها مدت‌ها کار کرده‌اید (کادرفنی و بازیکنان) خوش‌وبش دارید و از آن‌ها تشکر می‌کنید شما در حال احترام گذاشتن به آن‌ها هستید؛ اما غیرقابل‌قبول است که مدیرعامل باشگاه یا مدیر تیم برای مربی احترام قائل نباشد.
من می‌خواستم با بازیکنانم صحبت کنم و به آن‌ها بگویم که فراموش نکنند که برای طرف‌داران بازی می‌کنند، آن‌هم نه‌فقط در ایران؛ چراکه استقلال ۲۰ میلیون هوادار دارد که فقط در داخل ایران نیستند و در سراسر جهان هستند، اما حتی نگذاشتند با بازیکنانم صحبت کنم. این طرف‌داران عاشق استقلال هستند و ما برای آن‌ها بازی می‌کنیم؛ من می‌خواستم این موضوع را به تیمم بگویم، اما مدیرعامل باشگاه و مدیر تیم نمی‌خواستند، که به نظر بی‌احترامی بود و نمی‌توانستم این موضوع را بپذیرم.


مدیرعامل باشگاه و مدیر تیم می‌خواستند اسم ما را خراب کنند

در ادامه، شفر به نکته جالبی اشاره کرد و گفت: مدیر تیم جدید بود و با فیفا ارتباطات خوبی نداشت و بار‌ها با من و پسرم تماس گرفت و از ما کمک خواست؛ چون ما در کشور‌های مختلفی کار کردیم و با فیفا ارتباطات خوبی داشتیم. ما بار‌ها به آقای خطیر کمک کردیم و تمام اطلاعات موردنیازش را در اختیار وی قرار دادیم، اما او به صحبت‌های ما گوش نمی‌داد. این موضوع مشکلاتی را برای باشگاه ایجاد کرد. به‌هرحال، فیفا دستورالعملی دارد که بسیار مهم است و وقتی به شما می‌گوید کاری را باید انجام دهید، باید آن را انجام بدهید. ما تمام این اطلاعات را به او دادیم، اما این موضوع الان دیگر مشکل من نیست.

مدیرعامل باشگاه و مدیر تیم می‌خواستند اسم ما را خراب کنند؛ حداقل می‌خواستند اسم من را خراب کنند! آن‌ها بار‌ها در رسانه‌ها، تلویزیون و حتی دربرابر طرف‌داران دروغ گفتند. زمانی‌که من به استقلال رفتم، افتخاری مدیرعامل و پندار توفیقی مدیر تیم بود. آن زمان تیم خوبی بودیم و مامه تیام را داشتیم که بازیکن خوبی بود و باید قراردادش برای فصل بعد تمدید می‌شد. در کمپی در ترکیه بودیم که به آقای افتخاری و پندار توفیقی گفتم که باید قرارداد تیام تمدید شود، اما تیام دستمزدش را نگرفته بود و پولش را می‌خواست.
 
بار‌ها افتخاری از استانبول با باشگاه تماس گرفت و درخواست کرد که پول تیام را پرداخت کنند، اما هیچ‌کس این کار را انجام نداد و تیام هم از تیم جدا شد. خیلی طبیعی است که بازیکن فوتبال دستمزدش را بخواهد؛ همچنین درباره سرور جپاروف. من برای هردو بازیکن جنگیدم که بمانند. بار‌ها تلاش کردم و با سرور جپاروف هم صحبت کردم و گفتم بماند و باشگاه شاید بتواند کاری را انجام بدهد که چنین اتفاقی نیفتاد.

می‌خواستم مشکلات را حل کنم، اما فتحی جوابم را نداد

سرمربی آلمانی در ادامه صحبت‌هایش گفت: از روز اول، تمام صحبت‌های مدیرعامل باشگاه دروغ بود. او فقط به‌دنبال آن بود که ما را بدنام کند، اما نتوانست؛ چراکه تمام مردم و طرف‌داران در ایران می‌دانند که چه اتفاقی افتاده است. تمام مصاحبه‌هایی که آقای فتحی و آقای خطیر انجام می‌دهند به زبان انگلیسی ترجمه می‌شود و به فیفا فرستاده می‌شود! احترام‌گذاشتن اهمیت بیشتری از برنده‌شدن در یک بازی دارد، اما کار‌هایی که آن‌ها علیه ما انجام دادند محترمانه نبود. باشگاه با من قطع همکاری کرد یا بهتر است که بگویم من را اخراج کرد و پیش از آن، پنج یا شش‌ماه دستمزد من را نداده بود. یک‌سال دیگر هم قرارداد داشتم و فیفا با ارسال پیامی به باشگاه، به آن‌ها اطلاع داد که باید دستمزد من را پرداخت کنند. پیش‌از نامه فیفا، برای آقای فتحی پیغام فرستاده بودم و گفتم اگر می‌شود لطفا با یکدیگر دیدار داشته باشیم، چون به‌نفع همه ماست که مشکلات را برطرف کنیم، اما او جواب پیغام من را نداد. فیفا به باشگاه اعلام کرده است که باید دستمزدم را به‌صورت‌کامل پرداخت کنند و می‌دانم که مدیرعامل کنونی مرد خوبی است و می‌تواند به باشگاه و فوتبال ایران کمک کند. من به او اعتماد دارم و فکر می‌کنم می‌تواند مشکلات استقلال را برطرف کند.


من جباری را می‌خواستم، اما در باشگاه کسی او را نمی‌خواست

در ادامه، شفر به ماجرا‌های فرهاد مجیدی و مجتبی جباری پرداخت و گفت: واقعا نمی‌دانم که آیا او (مجیدی) از اخراج من حمایت کرد یا نه، اما مشکل اینجا بود که باشگاه همیشه می‌گفت ما پولی نداریم؛ اما از فرهاد (مجیدی) که در امارات بازیکن من بود، شنیدم کسانی در ایران هستند که شاید بتوانند به‌عنوان اسپانسر به باشگاه کمک کنند، اما درنهایت این اتفاق رخ نداد. قبل‌از آنکه فرهاد بیاید، من می‌خواستم مجتبی جباری به‌عنوان یکی از دستیارانم باشد؛ چون پسر خیلی خوبی بود و شخصیت خوبی داشت. به مدیرعامل باشگاه گفتم که جباری را می‌خواهم، اما او گفت که آمدن جباری غیرممکن است، غیرممکن و غیرممکن!

من برای داشتن جباری جنگیدم، اما به من گفتند غیرممکن است و برای همین مجیدی را به‌عنوان دستیارم پذیرفتم. فرهاد در اسپانیا مربی تیم جوانان بود و می‌خواستم او در تیم جدید نکات جدیدی را بیاموزد که بتواند در آینده از آن استفاده کند. اما الان شنیده‌ام که درحال‌حاضر باشگاه جایگاه مناسبی ندارد. شاید اشتباه کردم که او را پذیرفتم، اما الان دیگر گذشته است و مشکلی نیست.

آوردن مجیدی به باشگاه اشتباه بود، چراکه من مجتبی جباری را می‌خواستم، اما داشتن او غیرممکن بود. بار‌ها با جباری در تهران به گفتگو پرداختم، اما مدیرعامل باشگاه می‌گفت که غیرممکن است بتوانم جباری را داشته باشم. جباری نمی‌تواند به باشگاه بیاید، چراکه هیچ‌کس در تیم او را نمی‌خواهد! نمی‌دانم مشکل چه بود، اما جباری نفر شماره‌یک من بود و او را می‌خواستم و نفر بعدی فرهاد بود؛ چون فکر می‌کردم با آوردن اسپانسر به باشگاه بتواند مشکلات اقتصادی تیم را حل کند و بتوانیم دستمزد بازیکنان را بدهیم. این دلیلِ اصلی آوردن فرهاد بود. او تجربه مربیگری در تیم‌های زیر ۱۶ سال و زیر ۲۰ سال را داشت، اما این موضوع متعلق به گذشته بوده و الان دیگر تمام شده است.


امیدوارم دولت به زن‌ها اجازه ورود به استادیوم‌ها را بدهد

سرمربی سابق آبی‌ها در پایان به مسئله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: دقیقا مطمئنا نیستم، اما فکر می‌کنم ۲ سال پیش بود که با آقای افتخاری و وزیر ورزش، آقای سلطانی‌فر، جلسه‌ای داشتیم و درباره موضوعات مختلف صحبت کردیم؛ درمورد فوتبال و درباره فوتبال زنان. من به آن‌ها گفتم که خیلی مهم است که زنان بتوانند به ورزشگاه‌ها بروند و بعد هم رئیس فیفا به ایران آمد و تعداد محدودی از زن‌ها به ورزشگاه رفتند. وقتی به شهر‌های دیگر برای مسابقه می‌رفتیم، دختران و زنان می‌آمدند و با بازیکنان دیدار می‌کردند و من به بازیکنان می‌گفتم که با آن‌ها عکس بگیرند. من امیدوارم دولت ایران به زن‌ها اجازه ورود به استادیوم‌ها را بدهد، حتی اگر نیاز باشد جایگاه جداگانه‌ای داشته باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->