نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاج‌فیروز: ثبت‌نام مجدد برای انتخابات هیات فوتبال خلاف قانون است تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی
سرخط خبرها

بی‌پولی و کرونا، عامل انصراف بانوان مشهد از لیگ تیراندازی

  • کد خبر: ۳۷۷۶۳
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
بی‌پولی و کرونا، عامل انصراف بانوان مشهد از لیگ تیراندازی
تیم تفنگ و تپانچه خراسان رضوی به پیشنهاد فدراسیون از مسابقات کناره‌گیری کرد
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تیم بانوان تفنگ و تپانچه خراسان رضوی از ادامه حضور در لیگ قهرمانی کشور انصراف داد.
درحالی‌که با گذشت ۷ ماه از تعطیلی رقابت‌های ورزشی و لیگ‌های مختلف، فدراسیون‌ها مجبور شدند برای لیگ‌های نیمه‌تمام خود تصمیم بگیرند تا ورزشکاران و مربیان از بلاتکلیفی بیرون بیایند، اما در فدراسیون تیراندازی خبری از تعیین‌تکلیف و تصمیم‌گیری درباره لیگ نیمه‌تمام تفنگ و تپانچه نیست. خراسان رضوی یکی از تیم‌های قدیمی حاضر در لیگ کشور است که توانسته است حضوری پررنگ در سال‌های اخیر داشته باشد؛ اما در فصل جاری مشکلات مالی باعث شده است تا مشهدی‌ها قید ادامه مسابقات را بزنند.


گزینه انصراف را انتخاب کردیم

محمود سوقندی، دبیر هیئت تیراندازی خراسان رضوی، که به‌نوعی هدایت تیم بانوان استان را در لیگ کشور برعهده داشت و آن‌ها را همراهی می‌کرد، درباره این تصمیم گفت: ۸ هفته از لیگ کشور برگزار شده بود که به قضیه ویروس کرونا برخورد کردیم و تمام فعالیت‌های ورزشی کشور تعطیل شد. پس از آن شرایط برگزاری ادامه لیگ مهیا نشد و فدراسیون نیز درباره تعیین تاریخ ازسرگیری مسابقات اطلاعی نداد؛ اما چندی‌پیش اعلام کردند که تیم‌هایی که می‌توانند لیگ را ادامه دهند، اعلام‌آمادگی کنند تا بتوانند برنامه‌ریزی‌های لازم برای مسابقات را انجام دهند. او ادامه داد: ازسوی‌دیگر مسئولان لیگ عنوان کردند تیم‌هایی هم که نمی‌توانند به دلایلی مسابقات را ادامه دهند، می‌توانند انصراف خود را اعلام کنند و امتیازی نیز از آن‌ها کسر نمی‌شود. با توجه به شرایطی که تیم خراسان رضوی دارد و عملی‌نشدن وعده‌های حمایت از این تیم و نتایجی که تابه‌اینجا کسب شده بود، تصمیم گرفته شد در فاصله ۴ هفته مانده به پایان لیگ کشور، از ادامه رقابت‌ها کناره‌گیری کنیم و در نتیجه لیگ برای مشهدی‌ها پایان یافته است.


هیئت استان مقروض است

دبیر هیئت تیراندازی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تیم بانوان با حمایت و هزینه هیئت راهی لیگ شده بود، اما وضعیت مالی لیگ اصلا مناسب نیست و حتی مقروض نیز هستیم و پول نداریم. قرار شده بود نهاد‌های مختلف مثل اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری مشهد به تیم کمک داشته باشند، اما محقق نشد؛ حتی اگر در ادامه این کمک صورت بگیرد، تیم می‌تواند به لیگ بازگردد و در مسابقات شرکت کند، زیرا هنوز فدراسیون برای ادامه لیگ تصمیم‌گیری نکرده است. سوقندی افزود: به‌خاطر نبود پول تیراندازان تیم هم پولی دریافت نکردند و حتی مجبور شدیم در نیم‌فصل قراردادمان با زهرا هاشمی را که یکی از ورزشکاران برتر استان است، فسخ کنیم؛ زیرا ورزشکار حرفه‌ای نیاز به دستمزد حرفه‌ای دارد.


حضور نیرو‌های مسلح در ورزش، گره‌گشای تیراندازان

خراسان رضوی در فصل سال ۹۹ تیراندازی در لیگ برتر تپانچه کشور با ترکیب بهاره زمانیان، نگین‌السادات شمسی‌نژاد، آزاده سدیری و عارفه جانگداز حضور یافته بود و در رشته تفنگ نیز زهرا هاشمی، صفیه صحراگرد، مهسا بهنام‌راد، عطیه جانگداز، نیلوفر داوودی، پریسا غلامرضایی و الهام شادکانی برای خراسان در مسابقات تیراندازی کردند. هرچند امسال مشهدی‌ها با حضور تیم‌های قدرتمند تابه‌اینجای کار نتوانسته بودند عناوین شایان‌توجهی را در ۸ هفته گذشته به دست آورند و به‌همین‌دلیل امیدی به کسب سکو در پایان لیگ برای خراسانی‌ها وجود نداشت.

تیراندازی بانوان خراسان رضوی برتری خود نسبت به آقایان را در این سال‌ها حفظ کرده است و حضور در تیم‌های ملی، کسب عناوین برتر کشوری و حضور بر روی سکو‌های قهرمانی در کارنامه بانوان مشهدی وجود دارد، چهره‌هایی همچون نیره عاکف، زهرا محروقی، زهرا هاشمی و زینب هاشمی که مدال‌های رنگارنگی را برای خراسان کسب کرده‌اند، گویای این برتری است؛ بااین‌حال رشته تیراندازی همچون رشته‌های ورزشی زیاد دیگری، به‌دلیل نداشتن پخش تلویزیونی و حامی مالی، این‌روز‌ها حال‌وروز مناسبی ندارد. حضور نیرو‌های مسلح کشور به‌عنوان حامی مالی تیم‌های تیراندازی می‌تواند گره بزرگی از مشکلات این رشته باز کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->