اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس طلا ارزان‌تر می‌شود | پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مزایا و معایب استفاده از مکمل سوخت

  • کد خبر: ۳۸۱۵۷
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۲
مزایا و معایب استفاده از مکمل سوخت
استفاده یا عدم استفاده از مکمل‌های سوخت یکی از چالش‌های موجود در میان صاحبان خودرو است. آیا استفاده از این افزودنی‌ها می‌تواند در روند سوخت و ساز خودروها موثر باشد یا تبلیغات این حوزه جنبه تجاری دارد.
 به گزارش شهرآرانیوز ، براساس تبلیغاتی درباره‌ی فروش مکمل‌های سوخت، دلایل بسیاری برای استفاده از این محصولات وجود دارد. طبق ادعای شرکت‌های تولیدکننده، هریک از مکمل‌های سوخت ارائه‌شده برای وضعیت خاصی مناسب است و می‌تواند مشکلات مختلفی را رفع کند. سؤال اصلی این است: ادعای شرکت‌ها و تبلیغاتشان چقدر حقیقت دارد؟
 
مزایا و معایب استفاده از مکمل سوخت

برای پاسخ‌گویی دقیق به این پرسش، باید ابتدا بدانیم قصد داریم از چه نوع مکملی و برای چه منظوری استفاده کنیم. سپس باید بدانیم مکمل مدنظر با خودرو ما سازگار است یا خیر. حقیقت این است که در بازار پررونق مکمل‌های سوخت، تنها تعداد معدودی از آن‌ها مزایای محسوسی به‌ارمغان می‌آورند و در‌صورتی‌که خودرو با مکمل مذکور سازگار باشد، استفاده از آن توصیه می‌شود. برای مثال، اگر صاحب خودرو کلکسیونی قدیمی نظیر مدل‌های دهه‌ی ۱۹۷۰ و پیش‌تر هستید، حتما می‌دانید پیشرانه‌ی این خودرو‌ها با سوخت‌های سرب‌دار سازگار است. بعضی تولیدکنندگان مکمل‌های سوخت ادعا می‌کنند محصولشان بدون اینکه حاوی سرب باشد، می‌تواند سبب بهبود کارکرد خودرو‌های قدیمی با بنزین بدون سرب شود. معمولا در این وضعیت استفاده از مکمل‌ها آسیب‌زا نیست و توصیه می‌شود از آن‌ها برای بهبود کارکرد پیشرانه بهره گرفته شود.

به‌عنوان نمونه‌ی دیگری که استفاده از مکمل‌ها سبب بهبود حقیقی عملکرد می‌شود، می‌توان به مشکل یخ‌زدن سوخت در خودرو‌های دیزلی اشاره کرد. در این خودروها، اگر دمای هوا به‌اندازه‌ی کافی کاهش یابد، احتمال یخ‌زدن گازوئیل در باک و خطوط سوخت‌رسانی افزایش می‌یابد. در این وضعیت، رانندگان مجبورند به شکل‌های مختلف ابتدا سوخت را از حالت انجماد خارج کنند تا خودرو روشن شود و به عملکرد مناسب برسد. درحال‌حاضر، مکمل‌های زیادی وجود دارد که پس از افزوده‌شدن به گازوئیل، جلو انجماد آن و تشکیل حالت ژلاتینی در فیلتر سوخت را می‌گیرد.

از دیگر مکمل‌هایی که نقش مفیدشان در بهبود کارکرد خودرو اثبات شده است، می‌توان به تمیزکننده‌های انژکتور اشاره کرد. اگر چند سالی از اتمام گارانتی خودروتان می‌گذرد، می‌توانید به‌کمک مکمل شست‌وشودهنده‌ی انژکتور، اندکی از رسوبات تشکیل‌شده در طول سال‌های گذشته را از بین ببرید. البته به‌یاد داشته باشید میزان استفاده از این مکمل‌ها و بازه‌های زمانی بهره‌گیری از آن‌ها اهمیت زیادی دارد و استفاده‌ی نامناسب می‌تواند سبب ایجاد خسارت برای خودرو شود.

درپایان، بهتر است بدانید استفاده از مکمل سوخت برای خودرو‌های صفر یا کم‌کارکرد توصیه نمی‌شود و باور‌های غلطی نظیر افزودن روغن جعبه‌دنده‌ی خودکار به باک برای روغن‌کاری اجزای داخلی پیشرانه می‌تواند سبب خوردگی قطعات داخلی و واردشدن خسارات سنگین به خودرو شوند. همچنین، استفاده از مکمل‌هایی که شعار اصلی آن‌ها افزایش قدرت خروجی پیشرانه و بهبود مصرف سوخت است، به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. اگرچه استفاده از این نوع مکمل‌ها اغلب برای خودرو آسیب‌زا نیست، ضرر اصلی را متوجه جیب شما می‌کنند.

منبع:زومیت
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->