آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سومین رستوران متخلف در طرقبه‌شاندیز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

همه چیز درباره واکسن روسی کرونا

  • کد خبر: ۳۸۴۴۶
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
  • ۴
همه چیز درباره واکسن روسی کرونا
روسیه ضمن تلاش برای برنده شدن در رقابت جهانی ساخت واکسن کرونا، ادعا کرده است که واکسن بادوام و موثری ساخته که «اسپوتنیک وی» نام دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، روسیه ضمن تلاش برای برنده شدن در رقابت جهانی ساخت واکسن کرونا، ادعا کرده است که واکسن بادوام و موثری ساخته که «اسپوتنیک وی» نام دارد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز به طور رسمی از ساخت نخستین واکسن کرونا و ثبت این واکسن در این کشور خبر داد.

پوتین گفت: وزارت بهداشتِ روسیه موفق به ساخت واکسن کرونا شده وروسیه اولین کشور در جهان است که موفق به ثبت واکسن بیماری کووید-۱۹ شده است.

 


بیشتر بخوانید:

واکسن کرونا ساخته شد

 

تزریق واکسن کرونای روسی به دختر پوتین

 

نام واکسن کرونای روسی چیست؟

 

واکسن کرونای روسی از چه زمانی توزیع می شود؟

 

درباره تولید واکسن کرونا در ایران و دیگر کشور‌ها و اینکه چه کشوری زودتر به هدف می‌رسد؟


 

درباره واکسن روسی کرونا

این واکسن با همکاری مشترک وزارت دفاع این کشور و موسسه تحقیقات گامالیا ساخته شد. آزمایشات بالینی این واکسن در هجدهم ماه ژوئن انجام گرفت و تمامی ۳۸ داوطلب دریافت کننده این واکسن در برابر ویروس مصون هستند.

در حالی که چند ماهی است رقابت جهانی برای یافتن واکسن کووید-۱۹ بین تعدادی از کشورها ادامه داشته و شرکت‌های داروسازی در حال تحقیق و بررسی روی نمونه‌های اولیه و آزمایشگاهی این واکسن بوده‌اند به نظر می‌رسد روسیه اکنون فاتح این رقابت شده و به عنوان اولین کشور در جهان از ساخت قطعی و ثبت رسمی نخستین واکسن کرونا خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک نیوز، رئیس جمهوری روسیه از تمامی افرادی که در جریان کشف و تولید واکسن بیماری کووید-۱۹ نقش داشته اند تشکر و قدردانی و این اقدام را گام مهمی برای جهان توصیف کرد.

 

کپی‌برداری از واکسن ابولا

روز گذشته نیز "کریل دمیتریف"، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه که در حال تأمین اعتبار آزمایشات واکسن کرونا در این کشور است، اظهار کرد: روسیه به طور سنتی در تولید واکسن‌ها بسیار قوی بوده و واکسن ما در واقع نوعی کپی‌برداری از واکسن ابولا است که پنج سال پیش در مسکو تهیه شده است.

به گفته دمیتریف که در کارآزمایی‌های اولیه بالینی واکسن شرکت کرده، واکسن کرونای روسیه به این دلیل توانسته پیشروی کند که نسخه ارتقاء یافته از واکسن قبلی علیه ویروس سندرم تنفسی خاورمیانه (مرس) است.

همه هزینه‌های واکسیناسیون از بودجه دولت روسیه تامین شده و مراحل آزمایش بالینی واکسن ساخته شده در مرکز پژوهش‌های ملی اپیدمیولوژی و میکروب شناسی گامالیا روز ۱۸ ماه ژوئن در دانشگاه سچنوا مسکو آغاز شد.

در جریان آزمایش، ۳۸ نفر داوطلب که واکسن کرونا به آنان زده شد، بی خطر بودن آن را تایید کردند و در همه آن‌ها مصونیت از بیماری کرونا بوجود آمد.

در همین حال الکساندر گینتسبورگ رئیس مرکز گامالیا گفته است که واکسن کرونا ممکن است برای برخی مناسب نباشد و افراد دارای بیماری‌های مزمن باید قبل از زدن واکسن، با پزشک مشورت کنند.

 

فناوری ۲۰ ساله

وادیم تاراسوف، مدیر موسسه بیوتکنولوژی دانشگاه سچنووا نیز می گوید که برای ساخت این واکسن نوعی فناوری بکار گرفته شده که ۲۰ سال است استفاده می شود. منظور تاراسوف همان فناوری "وکتورهای ژن درمانی" (Adenovirus Vectors) است که پیش تر برای ساخت واکسن ابولا و "سندروم تنفسی خاورمیانه" هم مورد استفاده قرار گرفته بود.

پاول ولچکوف ویروس شناس روس نیز اینگونه توضیح می دهد که در استفاده از روش "وکتورهای ژن درمانی"، دانشمندان ذرات ویروسی را جدا کرده، ترکیبات بیماری زا را از آنها زدوده و مواد ژنی کووید-۱۹ را در جای آنها قرار می دهند. ولچکوف می گوید دقیقا از همین روش برای ساخت ویروس هپاتیت ب هم استفاده شده بود.

واکسن روسی تا چه حد مطمئن است؟

وزارت بهداشت روسیه اعلام کرده که با وجود موفقیت آمیز بودن تست بالینی این واکسن، عملکرد دقیق آن زمانی مشخص می شود که واکسناسیون عمومی صورت گرفته و شاهد ایمنی دسته جمعی جامعه در برابر کرونا باشیم. الکساندر گینتسبورگ معاون مرکز گامالئی در این باره می گوید: فعلا نمی توان آن را بی خطر برای کودکان دانست و تست روی کودکان پس از پایان مرحله تست روی بزرگسالان صورت خواهد گرفت.

 

انتقادات و تردید‌ها به واکسن روسی کرونا

هرچند دانشمندان و محققان روسی که روی این پروژه کار می‌کنند دائما می‌گویند رقبای خارجی آن‌ها هنوز به مرحله تست بالینی هم نرسیده و در همان مراحل اولیه نتایج خوبی نگرفته اند، اما سیاسی شدن این رقابت در عرصه بین المللی باعث شده تردید‌های جدی به واکسن روسی کرونا وارد شود. علاوه بر آن، سازمان بهداشت جهانی واکسن‌های روسی کرونا را همچون پروژه‌های دیگر کشورها، واکسن‌هایی در مرحله آزمایش بالینی می داند که کارایی نهایی آن‌ها مشخص نیست!

 

امیدی به واکسن روسی کرونا هست؟

مشخص است که روسیه تمام توان علمی خود را برای اول شدن در این رقابت بکار گرفته و مرکز گامالئی مسکو با همکاری وزارت دفاع این کشور حداقل یک گام از رقبای چینی و آمریکایی خود در آزمایش بالینی واکنس کرونا جلو هستند به طوریکه مرحله نخست تست روی چند ده نفر را هم با موفقیت و نتایج مثبت پشت سر گذاشته اند اما تا ثابت شدن اثر قطعی این واکسن هنوز راه درازی در پیش است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امید امیدی
Ireland
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
2
2
چرا مزخرف میگی شرکت مدرنا تقریبا یکماه پیش نتایج آزمایش بالینی روی ۴۵ نفر مثبت اعلام کرد واکسن دانشگاه آکسفورد هم مرحله آزمایش بالینی روی حدود ۱۰۰ نفر را با موفقیت طی کرده
داود
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
یعنی میگی روسیه اندازه من و شمام نمیفهمه و نمیدونه؟؟؟!!! اونا مزخرف میگن و من و شما درست میگیم ؟؟؟!!که میخواد کل مردمشو واکسینه کنه؟؟
مدرنا و آکسفورد هم اگه نتیجه گرفته باشن پس چرا اقدام نمیکنن...مشکل دنیا با واکسن ساخت روسیه اینه که چرا زود اقدام میکنه و بابد صبر میکرد دسته دسته مردم بمیرن تا اونا به مقاصد و منافع مالی خودشون دست پیدا کنن!! دمش گرم روسیه که به محض دستیابی و تست نهایی واکسنو در اختیار مردمش قرار داد..مام که رابطمون با روسیه خوبه و ایشالله ما هم با تعاملی که با روسیه داریم به این واکسن دست پیدا خواهیم کرد
یک خانم ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
1
0
امید دارم ایران از همه کشورها جلو میزنه
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
جلو میزنه خیلی خوب هم جلو میزنه . از آخر همیشه ما اول هستیم.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->