علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

روایتی از مشکلات مردم در دریافت هزینه تست کووید ۱۹ از بیمه تکمیلی

  • کد خبر: ۳۸۶۷۷
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
روایتی از مشکلات مردم در دریافت هزینه تست کووید ۱۹ از بیمه تکمیلی
با شروع موج دوم شیوع کرونا مراجعات برای آزمایش تشخیصی کووید‌۱۹ افزایش چشمگیری یافته است؛ افزایش تعداد تست‌های انجام‌شده باعث شده در روز‌های اخیر پیام‌های زیادی از شهروندانی به دستمان برسد که که فیش‌ها و فاکتور‌های رسمی آزمایشگاه برای تشخیص بیماری کرونا روی دستشان مانده است و مرجعی برای پاسخ گویی به این سردرگمی و پرداخت هزینه‌های انجام شده نمی‌یابند.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ با شروع موج دوم شیوع کرونا مراجعات برای آزمایش تشخیصی کووید‌۱۹ افزایش چشمگیری یافته است؛ افزایش تعداد تست‌های انجام‌شده باعث شده در روز‌های اخیر پیام‌های زیادی از شهروندانی به دستمان برسد که که فیش‌ها و فاکتور‌های رسمی آزمایشگاه برای تشخیص بیماری کرونا روی دستشان مانده است و مرجعی برای پاسخ گویی به این سردرگمی و پرداخت هزینه‌های انجام شده نمی‌یابند.

به عنوان مثال در میان انبوه درخواست‌های مردمی برای پیگیری این موضوع، تماس یکی از شهروندان حاکی از آن بود که برخی بیمه‌های تکمیلی زیر بار پرداخت هزینه‌های آزمایش کرونا نمی‌روند. این فرد با اشاره به اینکه نتیجه نهایی آزمایشش منفی بوده است می‌گوید: قبل از آنکه آزمایش را انجام بدهم، متصدی آزمایشگاه اعلام کرد هزینه این آزمایش توسط بیمه تکمیلی پرداخت خواهد شد.


هزینه تست‌های منفی را نمی‌دهیم

وی با گله از رویه پیش آمده می‌گوید: وقتی فاکتور رسمی را برای ارائه خدمات به مرکز ارائه دهنده خدمات بیمه تکمیلی دادم، گفتند که «چون تست شما منفی شده است هزینه آزمایش به شما پرداخت نخواهد شد.» همچنین پیام‌های متعدد و مشترک دیگری از سوی شهروندان بر این ماجرا دلالت دارد که بیمه تأمین اجتماعی با وجود ارائه نسخه پزشک، از پرداخت حق بیمه آزمایش کرونا خودداری کرده و آن را نوعی آزمایش آزاد تلقی می‌کند.

برای پیگیری این ماجرا در وهله اول با چند آزمایشگاه در منطقه‌های امامت، احمدآباد و بولوار توس تماس گرفتیم تا در قالب مشتری بحث میزان تعرفه دریافتی برای آزمایش کرونا و دیگر موارد را بررسی کنیم. متصدی پذیرش یکی از آزمایشگاه‌ها هزینه دریافت تست را ۱۲۰ هزار تومان اعلام کرد و این را هم گفت که اگر آزمایش‌های کامل تری می‌خواهید باید حدود ۱۶۰ هزار تومان پرداخت کنید.
 
متصدی این آزمایشگاه در پاسخ به این سؤال که آیا هزینه این آزمایش توسط بیمه‌ها پوشش داده می‌شود، می‌گوید: «بیمه تأمین اجتماعی حتی اگر نسخه داشته باشید قبول نمی‌کند، اما اگر بیمه تکمیلی داشته باشید، هزینه پرداخت می‌شود.»


سودجویی برخی آزمایشگاه‌ها

باوجود دریافت این پاسخ ها، متصدی آزمایشگاهی دیگر بخشی از این حرف را نقض می‌کند و می‌گوید: «این آزمایش حتی اگر با نسخه پزشک باشد هم آزاد محاسبه می‌شود. قطعا بیمه تکمیلی و تأمین اجتماعی هزینه این آزمایش‌ها را قبول نمی‌کنند.»

به هرحال برآیند تماس‌های ما با آزمایشگاه‌های مختلف شهر حاکی از پرداخت نشدن و پوشش نیافتن آزمایش کرونا توسط برخی بیمه هاست. علاوه براین، موضوع فرصت طلبی برخی آزمایشگاه‌ها برای استفاده از بازار داغ کرونا با ارائه آپشن‌های مختلف از قبیل آزمایش اولیه، آزمایش کامل، آزمایش عفونی یا هر اسمی که مردم را راضی به پرداخت هزینه بیشتری کند مسئله مهمی است که در تماس با برخی آزمایشگاه‌ها با آن مواجه شدیم.


با تشخیص پزشک باشد، پرداخت می‌شود

در ادامه این دغدغه و سردرگمی شهروندان، ماجرا را با مسئولان معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی استان در میان می‌گذاریم و رئیس اداره روابط عمومی این معاونت در واکنش به پوشش آزمایش کرونا توسط این سازمان می‌گوید: هر آزمایشی باید مبتنی بر تشخیص پزشک باشد، شاید بیماری مایل به چکاپ کلی باشد و اگر این آزمایش اقدام شخصی باشد در تعهد هیچ بیمه‌ای نیست، زیرا مبتنی بر تشخیص بالینی نبوده و اقدامی جدا از کار درمان به حساب می‌آمده است.
 
مجید رسولی با بیان اینکه آزمایش، معاینه و تشخیص پزشک متفاوت از شکل دل بخواهی است می‌افزاید: تأمین اجتماعی محدودیتی برای پرداخت این مبلغ به شهروندان ندارد.
 
اگر دریافت آزمایش با تشخیص دکتر باشد تأمین اجتماعی آن را پوشش خواهد داد و مردم مشکلی از این نظر نخواهند داشت. وی ادامه می‌دهد: در گذشته آزمایش «پی سی آر» اندکی تخصصی بود و باید با تجویز پزشک متخصص انجام می‌شد، اما با شیوع کرونا پزشک عمومی هم می‌تواند این آزمایش را تجویز کند.
 
وی تصریح می‌کند: براساس شنیده ها، بیمه سلامت در پرداخت این مبلغ با محدودیت‌ها و مشکلاتی مواجه است، اما تأمین اجتماعی مشکلی ندارد و با تشخیص پزشک در هیچ آزمایشگاهی مشکل پرداخت نداریم، اما اینکه افراد با تشخیص خود برای دریافت آزمایش به مراکز مختلف شهر مراجعه می‌کنند، مورد قبول تأمین اجتماعی نیست و آزمایش آن‌ها آزاد محسوب می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->