کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

از افتتاح کتابخانه در قطارشهری تهران تا جمع‌آوری ایستگاه‌های مطالعه قطارشهری مشهد

  • کد خبر: ۳۸۷۶۰
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
از افتتاح کتابخانه در قطارشهری تهران تا جمع‌آوری ایستگاه‌های مطالعه قطارشهری مشهد
افتتاح اولین کتابخانه عمومی در قطارشهری تهران در ۲۲ مردادماه، این سؤال را در ذهن ایجاد می‌کند که چرا قطارشهری مشهد از چنین امکاناتی بهره‌مند نیست. امکاناتی که می‌تواند زمان حضور مسافران در قطارشهری را به زمانی مفید بدل کند.

امیری-به گزارش شهرآرانیوز، عصر روز گذشته یک کتابخانه عمومی در ایوان انتظار قطارشهری ولیعصر تهران افتتاح شد که باتوجه‌به حضور روزانه تعداد زیادی از مسافران در این ایستگاه، اقدام فرهنگی مناسبی به شمار می‌رود. این درحالی است که یکی‌دو سال پیش در قطارشهری مشهد نیز مشابه این اتفاق را دیده بودیم، اما الان از ایستگاه‌های مطالعه در فضای قطارشهری مشهد اثری نیست.
درحالی که به‌نظر می‌رسد ایستگاه‌های قطارشهری مشهد ظرفیت مناسبی برای ایجاد ایستگاه‌های کتاب‌خوانی به شمار می‌رود.

مسافرانی که ۲۰ دقیقه میهمان قطارشهری هستند

بر اساس آماری که شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد اعلام کرده است، هر مسافر به‌طور میانگین حدود ۲۰ دقیقه میهمان قطارشهری است. اینکه برای این زمان حضور چه برنامه‌‌ریزی‌ای می‌شود انجام داد، خودش بحث مفصلی است، اما دست‌کم درباره ایجاد فضای کتاب‌خوانی می‌شود گفت فرصت بسیاری خوبی است.

نهاد کتابخانه‌های عمومی اجرای طرح ایستگاه‌های مطالعه را ادامه نداد
مدیر روابط‌عمومی شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد با بیان اینکه چند سال پیش نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در طرحی با عنوان «ایستگاه‌های مطالعه» با قطارشهری همکاری و ایستگاه‌های مطالعه را در ایستگاه‌های انتظار قطارشهری راه‌اندازی کرد، می‌گوید: در آن زمان از این طرح استقبال خوبی شد، اما به‌تدریج که کتاب‌ها فرسوده می‌شدند و نیاز به تعویض داشتند، دیگر برای تعویض کتاب‌ها اقدامی انجام نشد.
به گفته میثم زارع، قطارشهری در این طرح وظیفه جانمایی و نظارت را داشت و برای ادامه اجرای این طرح چندین‌بار با نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مکاتبه کرده، اما این پیگیری‌ها نتیجه‌ای نداشته است: «در آخرین پیگیری‌ها به ما اعلام کردند نمی‌توانند طرح را ادامه دهند و مدتی پیش هم ایستگاه‌های مطالعه را جمع‌آوری کردند.»

استقبال می‌کنیم

آن‌طور که مدیر روابط‌عمومی شرکت بهره‌برداری قطارشهری می‌گوید، ایستگاه‌های قطارشهری مشهد ظرفیت خوبی برای اجرای برخی برنامه‌های فرهنگی به‌ویژه ایستگاه‌های مطالعه دارند. به‌گفته زارع اکنون طرح‌هایی در حال بررسی است، با وجود این ظرفیت موجود در قطارشهری امکان اجرای طرح‌های خوبی را می‌دهد که ارگان‌هایی چون نهاد کتابخانه‌ها، ارشاد یا خود معاونت فرهنگی شهرداری می‌توانند برای اجرای طرح پیشنهاد دهند که قطارشهری کاملا از این‌گونه طرح‌ها استقبال می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->