آیت‌الله علم‌الهدی: ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد ۲۵۰ هزار فلسطینی رفح را ترک کرده‌اند سازمان ملل از انباشت ۲۷۰ هزار تن زباله جامد در نوار غزه خبرداد وزارت خارجه عراق به اقدام تخریبی در اصفهان واکنش نشان داد بهره‌مندی ۲ میلیون خانوار خراسان‌رضوی از اینترنت فوق‌پرسرعت تا سال ۱۴۰۴ تشدید اختلافات میان وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید بر سر حمایت از تل‌آویو حماس حمله به مقر حشدالشعبی در جنوب عراق را محکوم کرد دموکرات‌ها در تلاش برای گرفتن رای «نه» برای بسته کمکی واشنگتن به تل‌آویو سردار فدوی: موفقیت ایران در حمله موشکی بسیار بزرگ بود تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود + جزئیات آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد
سرخط خبرها

پیش‌فروش نفت حداقل ۱۶۰ هزار میلیارد بدهی برای دولت بعدی برجای می‌گذارد

  • کد خبر: ۳۸۹۷۷
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
پیش‌فروش نفت حداقل ۱۶۰ هزار میلیارد بدهی برای دولت بعدی برجای می‌گذارد
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: طرح پیش‌فروش نفت حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان تعهد برای دولت آینده رقم می‌زند که مجلس با آن مخالف است، ولی مجلس با پیش فروش نقدی نفت مخالفتی ندارد.
هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره وعده حسن روحانی مبنی بر طرح گشایش اقتصادی با پیش‌فروش نفت اظهار داشت: متأسفانه بزرگترین ابهامی که درباره طرح پیش‌فروش نفت وجود دارد بدهکار شدن دولت پس از حسن روحانی است؛ لذا نباید دولت مستقر فعلی دولت بعد از خود را بدهکار کند.

وی افزود: طرح گشایش اقتصادی با پیش‌فروش نفت حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان تعهدی را برای دولت آینده رقم می‌زند که باید بار آن را به دوش بکشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مگر دولت چقدر درآمد دارد که بتواند چنین بدهی بزرگی را در حوزه نفت بپردازد، خاطرنشان کرد: نکته جالب آن است اوراق قرضه‌ایی که هم‌اکنون از سوی دولت برای فعالیت‌های عمرانی منتشر شده سررسید آن مربوط به دولت آینده است و می‌تواند بر مشکلات آن دولت بیفزاید.

نماینده ملایر در مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس متفق‌القول آن است که طرح گشایش اقتصادی و ابعاد آن در صورتی که بدهی‌اش برعهده دولت آتی باشد باید در صحن علنی و در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود.

بیگی‌نژاد گفت: اگر دولت پیش‌فروش نفت را به صورت نقدی عملیاتی کند هرکس که نقدینگی لازم را در اختیار دارد می‌تواند این کار را انجام دهد. کسی با این روش مخالفتی ندارد به شرطی که تعهد آن گردن دولت آتی نیفتد.

وی افزود: موضوع دولت روحانی بعد از اعلام طرح گشایش اقتصادی دولت آن است که گویا وی بنا دارد دولت آتی را بدهکار کند، ولی مجلس تقریباً متفق‌القول است که بدهی برای دولت آینده به وجود نیاید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اظهارنظر حسن روحانی مبنی بر اینکه منتقدین طرح گشایش اقتصادی و پیش‌فروش نفت به جای رد این طرح پیشنهادات لازم را ارائه دهند، گفت: این حرف رئیس جمهور اساساً درست نیست چرا که وی اصلاً پیشنهادپذیر نیست ضمن اینکه مگر آقای روحانی که خود را حقو‌قدان می‌داند بار‌ها ادعا نکرده که ما می‌توانیم دولت را اداره کرده و مشکلات را حل کنیم و به همین دلیل اعلام می‌کنم که هم‌اکنون زمان اجرا است نه اینکه به منتقدین بگویید نمی‌توانم و کمکم کنید.

بیگی‌نژاد خاطرنشان کرد: آقای روحانی که مسئولیت رئیس جمهور را برعهده دارد معنای این کارش آن است که می‌تواند کار‌ها را انجام دهد.

وی درباره احتمال تصویب طرح گشایش اقتصادی در شورای هماهنگی سران قوا گفت: مجلس در این باره موضع خود را اعلام کرده است و نمایندگان به صراحت گرفته‌اند که موافق این کار نیستند چرا که ابعاد مسائل اقتصادی باید در مجلس بررسی و در مورد آن بحث شود و اگر سران قوا هم بخواهند در این باره موضع گرفته و تصمیم اتخاذ کنند حتماً مجلس موضع خود را قاطعانه اعلام و آن را باطل خواهد کرد هر چند امیدوارم که شورای هماهنگی سران قوا این کار را انجام دهند. اما اگر با حکم حکومتی مصوبه‌ای در این زمینه داشت نمایندگان مجلس اعتراضی به آن نخواهند داشت، اما مسائل اقتصادی باید از کانال خود بررسی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: اگر بنا باشد هر چیزی در شورای هماهنگی سران قوا مطرح و بدون نظر نمایندگان مجلس مصوب شود و بخواهیم آن را اجرا کنیم دیگر وجود مجلس برای قانون‌گذاری به چه دردی می‌خورد.

نماینده ملایر در مجلس گفت: راهی که روحانی انتخاب کرده ما را به یاد تجربه منفی افزایش قیمت بنزین می‌اندازد؛ لذا نباید آن را دوباره تجربه کرد.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->