اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | حباب ربع سکه ۹۱ درصد شد! بازرسان جهاد کشاورزی مشهد ۵۵۳ پرونده تخلف تشکیل دادند قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کدام خودرو‌ها ارزان شدند؟ + جدول جدول افزایش سقف اجاره‌بها در ۳۱ استان کشور ابلاغ شد + جدول قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | پژو پارس ۷۵۰ میلیون تومان شد آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی ۱۴۰۳ دستگاه‌های اجرایی از فردا (۱۴ تیر ۱۴۰۳) پرداخت سود سهام عدالت متوفیان چه زمانی انجام می‌شود؟ چرا سکه گران شد؟ زمان سومین عرضه اولیه امسال مشخص شد اطلاعیه جدید در خصوص نحوه ثبت سفارش خودرو جانبازان ۵۰درصد و بالاتر مشمول (۱۳ تیر ۱۴۰۳) آغاز فروش فوق‌العاده یکی از محصولات سایپا اعلام شد+ جزئیات (۱۳ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | انگور عسکری کیلویی ۶۰ هزار تومان توصیه وزیر صمت به مردم برای خرید خودرو | این روز‌ها وقت مناسبی برای خرید خودرو است؟ مهلت اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۳ اعلام شد برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت و اتوماسیون صنعتی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) تورم تولیدکننده از ۱۰۳ درصد به کانال ۳۹ درصد رسید
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

افزایش نرخ ارز با اجرای طرح گشایش اقتصادی!

  • کد خبر: ۳۸۹۴۳
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
افزایش نرخ ارز با اجرای طرح گشایش اقتصادی!
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت در نظر دارد که ۲۲۰ میلیون بشکه نفت را با توجه قیمت روز نفت و دلار به خریداران عرضه کند که این موضوع قیمت بالای ارز را تجویز می‌کند،

به گزارش شهرآرانیوز، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره طرح دولت برای گشایش اقتصادی (پیش فروش نفت با استفاده از اوراق سلف موازی) گفت: موضوع اوراق سلف نفتی باید در مجلس مطرح شود و جای رسیدگی به آن در شورای هماهنگی سران سه قوه نیست.

 

مجتبی رضاخواه ادامه داد: مقام معظم رهبری شرایط خاصی را برای شورای هماهنگی سران سه قوه تعریف کردند که طرح اوراق سلف نفتی شرایط طرح در شورای سران سه قوه را ندارد و مطرح شدن آن در شورای سران مصداق سوء استفاده از موقعیت شورا است.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: نمایندگان هدف دولت که جبران کسری بودجه است را دارد متوجه هستند اما این که چرا اسم آن را گشایش اقتصادی گذاشته است معلوم نیست مضاف بر این که دولت دوازدهم در ماه‌های پایانی عمر خود این تصمیم را گرفته است که پیامد آن ایجاد بدهی برای دولت بعدی است.

 

رضاخواه گفت: باید معلوم باشد که در طرح دولت نهایتا پیش فروش به پشتوانه نفت صورت می‌گیرد یا پیش فروش نفت انجام می‌گیرد زیرا اگر دولت قصد فروش نفت را دارد پس چرا دولت نفت را در بورس انرژی نمی‌فروشد و به دنبال سازکار جدید است. اگر هم دولت به دنبال چیزی شبیه اوراق مشارکت است که دولت همین الان هم اوراق مشارکت می‌فروشد و نیاز به سازکار جدید نیست.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص ادعا مشارکت مردم در فروش نفت با طرح اوراق سلف نفتی اظهار داشت: در این طرح مردم به صورت واقعی مشارکتی ندارد زیرا مردم عادی غالبا در موعد سررسید اوراق نمی‌توانند نفت را بفروشند بلکه باید دوباره آن را به وزارت نفت یا پالایشگاه ها بدهند.

 

رضا خواه افزود: دولت در نظر دارد که 220 میلیون بشکه نفت را با توجه قیمت روز نفت و دلار به خریداران عرضه کند که این موضوع قیمت بالای ارز را تجویز می‌کند، مضاف بر این که با توجه به تضمین بازخرید اوراق توسط دولت آن هم با قیمت آتی دلار و نفت، به نظر می‌رسد که این موضوع هم بر افزایش قیمت ارز تاثیر بگذارد.

 

وی ادامه داد: باتوجه به این که افراد ثروتمند خریداران اصلی اوراق خواهند بود و این افراد به خاطر نقدینگی زیاد در بازار ارز تاثیرگذار هستند، اصلا بعید نیست که این افراد برای بالا بردن قیمت ارز در آینده تلاش کنند تا سود خود را افزایش دهند. بر این اساس ثروتمندان از این طرح سود می‌برند ولی تورم حاصل از آن را مردم عادی و فقرا تحمل خواهند کرد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->