چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه اسرائیل طی ۲۰۰ روز بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم
سرخط خبرها

شبه نظامیان در سومالی، یک پایگاه نظامی را تسخیر کردند

  • کد خبر: ۳۹۳۴۳
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
شبه نظامیان در سومالی، یک پایگاه نظامی را تسخیر کردند
گروه تروریستی "الشباب" وابسته به "القاعده" یک پایگاه نظامی در سومالی را به تصرف خود درآوردند. به گفته مقامات سومالی، پایگاهی در قسمت جنوبی کشور در نزدیکی شهر بایدابو در منطقه بای تحت کنترل تروریست ها درآمد.

به گزارش شهرآرانیوز، به گفته مقامات، پایگاهی در قسمت جنوبی کشور در نزدیکی شهر بایدابو در منطقه بای تحت کنترل تروریست ها درآمد. این پایگاه توسط ارتش و نیروهای پلیس محلی اداره می شد.

شبه نظامیان در اوایل صبح با خودرویی پر از مواد منفجره حمله کردند و دروازه آن را شکستند سپس آنها وارد قلمرو شدند، تیراندازی بیش از یک ساعت به طول انجامید.

براساس داده های اولیه، نیروهای امنیتی کشته شده اند، اما تعداد دقیق آنها هنوز مشخص نیست.

شاهدان عینی گزارش دادند که پرچم الشباب بر فراز پایگاه بلند شده است. در همان زمان، هیچ تائیدیه ای از آنچه در ارتش اتفاق افتاد، وجود ندارد.

در ۱۶ آگوست، افراد مسلحی هتلی را در پایتخت سومالی، موگادیشو به دست گرفتند. در این حمله حداقل ۲۰ نفر از جمله عبدالرزاق عبداللهی عبدی مدیر روابط منطقه ای وزارت اطلاعات، کشته شدند.

در میان قربانیان، وزیر امور عمومی احمد واشنگتن و خواننده مشهور محلی فائزه بلا بودند.

الشباب یک شاخه سازمان بین المللی تروریستی القاعده است، کهدر سومالی و فراتر از آن فعالیت می کند.

در سال ۲۰۱۴، شبه نظامیان الشباب بیشتر مناطقی را که کنترل می کنند از دست دادند، اما همچنان حملات تروریستی انجام می دهند.

منبع: اسپوتنیک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->