یک شایعه عجیب حول باشگاه پرسپولیس| عمر السوما در تهران پرسپولیس اسلامی را نمی‌خواهد رقابت داغ سپاهان و پرسپولیس برای جذب پدیده لیگ تلاش فنایی برای رسیدن به نیمکت پرسپولیس دعوت جامعه ورزش از مردم برای شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری + فیلم پیغام عبدالکریم به باشگاه پرسپولیس: نمی‌توانم برگردم تلاش بی نتیجه امیری برای برگرداندن سه سرخپوش معاون سلامت و تربیت بدنی شهرداری مشهد: حضور مردم، مسئله اصلی انتخابات است دو پرسپولیسی با یحیی گل‌محمدی به فولاد می‌روند رودربایستی پنهانی پیشکسوتان استقلال: جانشین آتیلا حجازی نمی‌شویم قهرمانی آزادکار مشهدی در آسیا قلعه‌نویی: مطمئناً به جام‌جهانی صعود می‌کنیم زمان مسابقات ایران در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ قرعه‌کشی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ | فرار شاگردان قلعه‌نویی از گروه مرگ برنامه کامل مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ + نمودار حذفی نتیجه بازی پرتغال و گرجستان در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل ها و خلاصه بازی| شاهکار یاران گولیسیانی نتیجه بازی ترکیه و جمهوری چک در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل ها و خلاصه بازی| صعود قاطع ترک‌ها
سرخط خبرها

ماجرای جریمه ۱۶۶ میلیارد تومانی پرونده ویلموتس برای فدراسیون فوتبال

  • کد خبر: ۳۹۳۹۸
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
  • ۱
ماجرای جریمه ۱۶۶ میلیارد تومانی پرونده ویلموتس برای فدراسیون فوتبال
حکم فدراسیون فوتبال در قبال پرونده ویلموتس، ظهر دیروز صادر شد تا مرد بلژیکی حالا فرسنگ‌ها دورتر از خاک ایران، در انتظار یورو‌هایی باشد که تا چندی دیگر در حسابش خواهد نشست!
به گزارش شهرآرانیوز؛ قاضی هلندی که از طرف کمیته تعیین‌وضعیت فیفا برای صدور حکم نهایی انتخاب شده بود، با وجود دریافت گزارش‌های کارشناسی، فدراسیون فوتبال ایران را به‌دلیل رعایت‌نکردن بندی که به مربی اجازه می‌دهد در صورت عقب‌افتادن ۲ ماه دستمزدش، قرارداد خود را یک‌طرفه فسخ کند، به پرداخت مبلغ قرارداد ویلموتس و جریمه فسخ قرارداد محکوم کرد. این قاضی حکم جریمه شش‌میلیون و دویست‌هزاریورویی فدراسیون فوتبال را صادر کرده است. این درحالی است که ایران پیش‌از‌این هم ۲ میلیون یورو به مارک ویلموتس پرداخت کرده بود. در حکم فیفا آمده که فدراسیون فوتبال ایران باید ۶ میلیون و ۱۳۷هزار یورو بابت جدایی این مربی بلژیکی به او بپردازد. علاوه‌بر‌آن هزینه دیرکرد و دادرسی نیز برعهده فدراسیون فوتبال ایران است که با نرخ فعلی دلار به ۱۶۶ میلیارد تومان می‌رسد. به موجب حکمی که از‌سوی کمیته تعیین‌وضعیت بازیکنان فیفا خطاب به فدراسیون فوتبال ایران و ۳ وکیلش لودویک دلشات، رضا شاه‌منصوری و علی مهدی‌زاده اعلام شده و امضای اریکا مونته مور فریرا، رئیس این دپارتمان، را پای خود دارد، شکایت ویلموتس از فدراسیون فوتبال ایران با حکمی که تاریخ ۱۷ آگوست (۲۷ مرداد) صادر شده، مورد پذیرش قرار گرفته است. رأی نهایی قاضی این پرونده در ۸ بند به فدراسیون فوتبال ایران اعلام شده است که مهم‌ترین بند آن به جریمه شش‌میلیون و صدوسی‌وهفت‌هزار‌وپانصد ‌یورویی به این سرمربی به‌همراه ۵ درصد اشاره دارد.
 
مهلت پرداخت این پول فقط یک‌ماه است که البته باتوجه به اعتراض قطعی ایران به دادگاه عالی ورزش، این زمان به تعویق خواهد افتاد؛ البته درصورتی‌که اقدامی ازسوی ایران صورت نگیرد و پولی در این زمان به ویلموتس پرداخت نشود، پرونده به کمیته انضباطی فرستاده می‌شود. همچنین میزان بهره بانکی این جریمه از زمان ژانویه ۲۰۲۰ (۸ ماه پیش) محاسبه خواهد شد. در بند ۳ قرارداد تأکید شده که سایر ادعا‌های ویلموتس موردپذیرش قرار نگرفته است و لوایحی که ایران در دفاع از خود به فیفا فرستاده بود نیز موردپذیرش کمیته تعیین‌وضعیت قرار نگرفته است. طرف محکوم پرونده (ایران)، باید به‌محض پرداخت پول، فیفا و همچنین برنده این شکایت را از این مسئله مطلع کند.


اعتراض به دادگاه عالی ورزش، تنهاامید فدراسیون

تنهاراه حل فدراسیون برای فرار از محکومیت در ماجرای ویلموتس، اعتراض به دادگاه عالی ورزش است؛ البته فدراسیون فوتبال هنوز متن رأی را نگرفته و برای این کار باید ۲۵ هزار فرانک سوئیس به فیفا بپردازد. برای اینکه پرونده به دادگاه بین‌المللی ورزش برود و با یک قاضی بررسی شود، ۲۵ هزار فرانک دیگر باید پرداخت شود. اگر فدراسیون فوتبال بخواهد این پرونده ۲ قاضی داشته باشد، باید ۵۰ هزار فرانک سوئیس و اگر ۳ قاضی بخواهد، ۷۵ هزار فرانک باید بپردازد. این در‌حالی است که گفته می‌شود فدراسیون فوتبال مشکلات مالی عدیده‌ای دارد و شاید به‌زور بتواند ۲۵ هزار فرانک سوئیس را جفت‌و‌جور کند.
 
فدراسیون فوتبال ایران عقیده داشت که برگ برنده فوتبال ایران که در این پرونده از‌سوی فیفا نادیده گرفته شده، این است که فدراسیون در قرارداد خود با ویلموتس به صورت واضح قید کرده که در صورت عدم همکاری هر کدام از طرفین، فدراسیون فوتبال باید ۳ ماه غرامت بپردازد و بر اساس همین بند از قرارداد، حالا که ویلموتس بعد از فسخ قرارداد، روی نیمکت تیم ملی ایران در بازی با عراق نشست و دوباره با فدراسیون همکاری کرد، تقاضای کل قرارداد سه‌ساله باطل است و باید همان ۳ ماه غرامت را دریافت کند. البته این تنها امید فدراسیون نیست. فدراسیون فوتبال ایران عقیده دارد فیفا به‌جای آنکه از ۳ قاضی در پرونده ویلموتس استفاده کند، فقط از یک قاضی استفاده کرده و دلیل این کار نامشخص است. فدراسیون فوتبال در شکایت به دادگاه CAS می‌تواند امیدوار باشد که دادگاه عالی ورزش، به این ماجرا ورود کند و این کار کمیته تعیین‌وضعیت بازیکنان و مربیان فیفا را تخلف بداند و رأی فیفا را بشکند.


در انتظار حواشی

چند روز قبل رسانه‌ها درباره شکست احتمالی فدراسیون در این پرونده نوشته بودند. برخی نمایندگان مجلس در مصاحبه‌های رسمی تأکید کرده‌اند اگر ایران محکوم شود، تمام پول را مدیرانی که قرارداد امضا کرده‌اند، باید از جیبشان پرداخت کنند و به‌همین‌ترتیب روز‌های پرسروصدا و مهمی در انتظار فوتبال کشور خواهد بود. شکی در انتخاب اشتباه ویلموتس نیست. مرد بلژیکی با چند بازی حضور روی نیمکت ایران، قهر، ادعای آسیب‌رسیدن به برندش و بهره‌بردن از تیم وکلای قوی، بیش از ۸ میلیون یورو به جیب زد؛ هشت‌میلیون‌یورویی که در وضعیت اقتصادی کنونی، مشکلات فراوانی از فوتبال ایران حل می‌کرد و حالا باید منتظر حواشی زیادی باشیم. حاشیه‌هایی که احتمالا چیزی نخواهد بود جز محکوم‌کردن یکدیگر و توپ را در زمین دیگران‌انداختن!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وحید مهربان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
0
با سلام و عرض ادب. به نظر من باعث و بانی این کار رو باید مجازات کنند که درس عبرتی بشه برای دیگران. ولی چه فایده که بعد از ...... یه عده بی سواد اومدن رو کار
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->