محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران
سرخط خبرها

۲ نماینده از مشهد در لیگ برتر بسکتبال بانوان حضور خواهند داشت

  • کد خبر: ۴۰۰۹۴
  • ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
۲ نماینده از مشهد در لیگ برتر بسکتبال بانوان حضور خواهند داشت
تیم های مولتی کافه مشهد و سینام مشهد، دو نماینده شهرمان در لیگ برتر بسکتبال بانوان خواهند بود. ۱۵ مهر قرعه‌کشی و از اول آبان لیگ بانوان برگزار می‌شود
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ پس از برگزاری جلسه هماهنگی لیگ برتر بسکتبال فدراسیون مشخص شد مشهدی‌ها ۲ نماینده در فصل آینده لیگ برتر بسکتبال بانوان خواهند داشت.
روز گذشته جلسه هماهنگی لیگ برتر بسکتبال بانوان در فدراسیون با حضور نمایندگان تیم‌ها برگزار شد. به گفته سایت فدراسیون، نمایندگان باشگاه‌های نامی‌نو اصفهان، گروه بهمن تهران، ستاره خلیج فارس، پالایش نفت آبادان، شورای شهر و شهرداری قزوین، خانه بسکتبال بندرعباس، بانوان شهر گرگان، مولتی‌کافه مشهد، مهرام تهران، نارسینا تهران، شکلی تهران، ستاد شرکت ملی گاز تهران، پاز تهران و آسمان سترگ سپهرداد تهران در این جلسه حضور داشتند که مولتی‌کافه، نماینده تازه‌لیگ‌برتری مشهدی‌ها خواهد بود.


حضور ۲ تیم از مشهد

اما به نقل از تسنیم در لحظه آخر تیم «سینام» مشهد نامه حضور خود در لیگ‌برتر را اعلام کرد و استقلال تهران نیز به گفته فریده شجاعی، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون، قرار است در لیگ شرکت کند. به‌این‌ترتیب مشهدی‌ها امسال ۲ تیم در لیگ خواهند داشت. سال گذشته نماینده مشهد با حمایت باشگاه آویژه‌صنعت پارسا که در بخش مردان نیز تیم‌داری می‌کند، راهی میدان شد و در پایان در رده ششم جدول دوازده‌تیمی قرار گرفت، اما به دلایل مختلف این باشگاه برنامه‌ای برای تیم‌داری در بخش بانوان ندارد و هنوز تصمیمی گرفته نشده است. با‌این‌حال گویا هیئت استان حامی مالی جدیدی برای این امتیاز مشهدی‌ها پیدا کرده و قرار است نماینده مشهد در فصل جدید باشند.

علاوه بر این تیم، مولتی‌کافه فصل گذشته توانست با صعود به فینال رقابت‌های دسته‌یک بانوان، امتیاز حضور در لیگ برتر را کسب کند. فینال لیگ دسته‌یک نیز به‌دلیل شیوع ویروس برگزار نگردید و تکلیف قهرمانی این فصل مشخص نشد. به‌این‌ترتیب شاهد حضور یک تیم تازه‌نفس در لیگ برتر خواهیم بود که قطعا رقابت بین بسکتبالیست‌های مشهدی را بالا می‌برد.

یکی از جذابیت‌های فصل جدید لیگ برتر، بازگشت مهرام به لیگ بانوان است. مهرام سال‌ها قبل به‌مدت یک فصل در بخش بانوان حضور داشت، اما در سال‌های اخیر فقط در بخش مردان تیم‌داری کرده که امسال برای حضور در بخش بانوان نیز اعلام آمادگی کرده است.


شروع لیگ از ۲ ماه دیگر

شروع لیگ برتر اول آبان اعلام شده است. تالین طهماسیان، مسئول کمیته مسابقات بانوان، درباره برنامه‌ریزی برای آغاز لیگ گفت: تاریخ عدم حضور نهایی تیم‌ها تا ۱۶شهریور در نظر گرفته شده است و در کنار آن تیم‌ها تا ۱۵شهریور فرصت دارند که ورودی‌های مسابقات سال۹۸ را تسویه کرده و از اول مهر ورودی مسابقات جدید را واریز کنند. علاوه‌بر‌این تا ۱۴مهر باید از طریق سامانه ملی فدراسیون بسکتبال ثبت‌نام کنند تا ۱۵مهر قرعه‌کشی مسابقات انجام شود. لیگ را هم از اول آبان آغاز می‌کنیم، مگر اینکه به ما نامه بدهند که اجازه برگزاری نداریم. تمام برنامه‌ریزی‌هایمان را هم انجام می‌دهیم که مثل سال‌های قبل پرونده مسابقات را تا اسفند‌ماه ببندیم.

مسئول کمیته مسابقات بانوان درباره تعداد تیم‌های حاضر در لیگ بانوان بیان کرد: ۱۵ تیم امسال اعلام‌آمادگی کرده‌اند. برخی تیم‌ها به زمان اعلام‌آمادگی توجه نکردند و فقط ۳ تیم تا تاریخ در‌نظر‌گرفته‌شده برای اعلام‌آمادگی، حضور خود را اطلاع دادند؛ به‌همین‌دلیل فقط این ۳ تیم اضافه شدند.

او در‌مورد تدوین پروتکل بهداشتی برای برگزاری بی‌خطر مسابقات گفت: با کمک دپارتمان پزشکی فدراسیون بسکتبال، فدراسیون پزشکی‌ورزشی، ستاد مقابله با کرونا و بر اساس پروتکل فدراسیون جهانی بسکتبال پروتکلی تهیه کرده‌ایم و در اختیار تیم‌ها قرار داده‌ایم. علاوه بر این قرار است از هر تیم ۲ نفر به‌عنوان نماینده بهداشتی به ما معرفی شود که دوره‌های بهداشتی لازم را از طریق فدراسیون بگذرانند تا خطرات را به حداقل برسانیم.

طباطبایی، رئیس فدراسیون، نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به شرایط، برگزاری لیگ به‌صورت متمرکز محتمل‌تر است. درصدد هستیم هزینه‌ها و حمل و‌نقل تیم‌ها را کاهش دهیم. لازم است لیگ به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که حتی در صورت اوج‌گیری مجدد کرونا و بروز توقف در مسابقات، زمان به‌پایان‌رساندن لیگ را داشته باشیم.
رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به دراولویت‌بودن سلامت ورزشکاران افزود: سلامت بازیکنان و کادر فنی در اولویت است و از همه می‌خواهم به اعضای تیم خود درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی سخت‌گیری کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->