نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

جنجال داوران برای قضاوت بازی جنجالی دربی جام حذفی!

  • کد خبر: ۴۰۲۷۵
  • ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
جنجال داوران برای قضاوت بازی جنجالی دربی جام حذفی!
انتخاب داور شهرآورد جام حذفی با ‌قهر و خشم و حاشیه همراه شد. پیام حیدری در حالی روز گذشته به‌عنوان داور بازی حساس پرسپولیس و استقلال در جام‌حذفی انتخاب شد که این اتفاق پایان ماجرایی جنجالی بود؛
به گزارش شهرآرانیوز؛ اتفاقی که رقم‌زنندگان آن داورانی بود که به‌قاعده همیشه در مقابل حواشی هستند، ولی آن‌ها دیروز خودشان در بطن یک حاشیه بزرگ بودند. همه چیز از اعلام نام محمدحسین زاهدی‌فر به‌عنوان داور مسابقه آغاز شد. داور اهل برازجان که یکی‌دو سال پیش در یک اتفاق عجیب از فهرست داوران الیت فوتبال کنار گذاشته شد، ابتدا به‌عنوان داور شهرآورد حساس روز چهارشنبه استقلال و پرسپولیس در جام حذفی انتخاب شد، اما این انتخاب به‌شدت خبر‌ساز شد و در اتفاقی عجیب با واکنش جنجالی خود جامعه داوران مواجه گردید! رضا کرمانشاهی که پیش‌تر نام او به‌عنوان داور این بازی مطرح شده بود، در رأس این مجادله بود که در اتفاقی عجیب به‌شدت به این انتخاب اعتراض کرد و حتی عنوان کرد فردا (امروز) برای اعتراض به آنچه روی داده و به‌همراه نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی به محل فدراسیون می‌رود و اعتراض خود را به‌صورت علنی اعلام می‌کند.
 
همه این‌ها درحالی است که رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال نیز به‌جای تقبیح این رفتار کرمانشاهی، خودش وارد داستان شد و بعد از اعلام اینکه انتخاب آن‌ها زاهدی‌فر نبوده، به‌طور تلویحی استعفا کرد تا در فاصله ۴۸ ساعت تا انجام این بازی مهم، داوران شروع‌کننده جنجال‌ها و حاشیه‌های این مسابقه باشند. با این همه این پایان داستان نبود و درحالی‌که به‌نظر می‌رسید سوت بازی روز چهارشنبه را زاهدی‌فر می‌زند، در نهایت اسم جدیدی از قوطی درآمد و پیام حیدری به‌عنوان داور بازی انتخاب شد.
 
 

رئیس کمیته داوران فدراسیون: زاهدی‌فر انتخاب کمیته داوران برای شهرآورد نبود!

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: محمدحسین زاهدی‌فر انتخاب ما برای شهرآورد پایتخت نبود. اسماعیل صفیری در گفتگو با فارس اظهار کرد: کمیته داوران یک زیرمجموعه به نام کمیته چیدمان داوری دارد که شامل بنده، آقایان شکور و نیرویار هستند. طبق مصوبه ای‌اف‌سی و فدراسیون فوتبال، ما چیدمان داوران در لیگ برتر و لیگ‌یک را انجام می‌دهیم. وی افزود: طبق روال، داوران نیمه‌نهایی جام حذفی را انتخاب کردیم و برای ابلاغ اسامی را به دپارتمان داوری ارسال کردیم که متأسفانه متوجه شدیم داور و ناظر بازی تغییر کرده‌اند.
 
انتخاب ما برای قضاوت در شهرآورد، محمدحسین زاهدی‌فر نبود. صفیری تصریح کرد: کرمانشاهی انتخاب ما برای قضاوت در این مسابقه بود و دومین گزینه ما هم پیام حیدری بود. وی درباره اینکه کرمانشاهی گفته شما از سمت خود استعفا کرده‌اید، اظهار کرد: وقتی کمیته داوران مستقل نباشد و نتواند نظراتش را اجرایی کند، فضا برای کار‌کردن مهیا نیست. با‌این‌حال خیلی‌ها در داخل فدراسیون و خارج از آن منتظر چنین‌لحظاتی بودند و برای آن لحظه‌شماری می‌کردند.


کرمانشاهی: آیا وزارت ورزش به‌دنبال بردن تیمی خاص است؟

داور فوتبال ایران که ظاهرا قرار بوده به عنوان داور شهرآورد انتخاب شود، درباره این تصمیم، از فدراسیون فوتبال انتقاد کرد. رضا کرمانشاهی گفت: کمیته داوران و اسماعیل صفیری تشخیص دادند که من داور شهرآورد باشم، اما حیدر بهاروند تشخیص داده که من نباشم. آیا بهاروند کارشناس داوری است که در همه‌چیز نظر می‌دهد؟ کرمانشاهی تصریح کرد: کمیته داوران من را معرفی کرده و به من ابلاغ کرده، ولی بهاروند و دارودسته‌اش این ابلاغ را عوض کردند. حالا چه اهدافی داشتند، من نمی‌دانم. با اسماعیل صفیری صحبت کردم، به من گفت که استعفا می‌کنم تا تکلیف این قضیه روشن شود و یک نفر مسئولیت این کار را گردن بگیرد تا ببینیم چرا این کار را کرده‌اند. داور فوتبال ایران افزود: فردا (امروز) ساعت‌۱۲ ظهر با نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی به فدراسیون می‌روم و از رسانه‌ها می‌خواهم به آنجا بیایند؛ چون قصد دارم صحبت‌هایی را داشته باشم.


انتخاب حیدری در دقیقه ۹۰

غروب دیروز در شرایطی که به‌نظر می‌رسید با وجود برآشفته‌شدن رضا کرمانشاهی و استعفای اسماعیل صفیری، قاضی شهرآورد محمدحسین زاهدی‌فر است، ناگهان علیرضا سهرابی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون اعلام کرد داور بازی روز چهارشنبه پیام حیدری است. علیرضا سهرابی گفت: در فدراسیون فوتبال کمیته‌ای به‌نام کمیته صیانت از مسابقات وجود دارد که تمامی موارد و مسائل مربوط به همه بازی‌ها را رصد می‌کند؛ از جمله وقتی من فهرست داوران مورد تأیید زیرکمیته چیدمان برای دربی را ارائه دادم، با حضور آقای کرمانشاهی مخالفت شد. وی ادامه داد: برخلاف برخی اظهارات، آقای بهاروند اصلا جزو نفرات این کمیته نیستند و در این جلسه حضور ندارند و طرح مباحث این‌چنینی که با دستور وی قضاوت کرمانشاهی برای شهرآورد وتو شده، فاقد اعتبار و قابل پیگیری است.
 
از سوی دیگر هیچ ابلاغی هم به آقای کرمانشاهی در این مدت داده نشده بود. رئیس دپارتمان داوری افزود: داوران دیگر پیشنهادی دپارتمان زاهدی‌فر، پیام حیدری، سیدعلی و کوپال ناظمی بودند. اکنون هم با توجه به اینکه زیرکمیته چیدمان تأکید بر تغییر آقای زاهدی‌فر دارد، دپارتمان تصمیم کمیته داوران را اجرا کرده است و پیام حیدری قضاوت این دیدار را برعهده خواهد داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->