تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند
سرخط خبرها

تیم بانوان هیئت خراسان رضوی به دسته‌ یک تفنگ و تپانچه سقوط کرد

  • کد خبر: ۴۰۳۹۰
  • ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
تیم بانوان هیئت خراسان رضوی به دسته‌ یک تفنگ و تپانچه سقوط کرد
پرونده مسابقات لیگ تفنگ و تپانچه سال۹۸ با تصمیم کمیته اجرایی سازمان لیگ و موافقت تیم‌ها بسته شد، اما نتیجه آن سقوط نماینده خراسان رضوی به دسته پایین‌تر بود.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ بعد از کش‌و‌قوس فراوان سرانجام سازمان لیگ فدراسیون تیراندازی پایان لیگ تفنگ و تپانچه سال۹۸ را اعلام کرد. سازمان لیگ تیراندازی با توجه به ادامه‌دار‌شدن شیوع ویروس کرونا در کشور و حفظ سلامتی ورزشکاران، با برگزاری جلسه نهایی و تصمیم کمیته اجرایی تکلیف تیم‌های قهرمان و سقوط‌کننده را بدون برگزاری ادامه رقابت‌ها مشخص کرد.

در این جلسه مصوب شد بعد از لحاظ‌کردن یک امتیاز مثبت به‌عنوان امتیاز حضور برای تیم‌هایی که دیدار‌های کمتری نسبت به سایرین داشتند، جدول رده‌بندی به‌عنوان جدول نهایی لیگ سال۹۸ تنظیم شود که در‌نهایت در لیگ برتر بانوان با ۶ تیم، مقاومت به قهرمانی رسید، ساچمه بیژن دوم شد و شهرداری قزوین در رده سوم رشته تفنگ و تپانچه قرار گرفت؛ اما در انتهای جدول تیم‌های هیئت خراسان رضوی و سبز‌فرازان سپاهان به لیگ دسته‌یک سقوط کردند.


سقوط بدون حتی یک پیروزی

تیم هیئت خراسان رضوی از هفت‌دیداری که در رشته تفنگ بادی برگزار شده بود، ۷ شکست را به دست آورده و تنها در هر هفته یک‌امتیاز برای حضور در مسابقات کسب کرده بود و در‌نهایت با ۷ امتیاز در رده پنجم جدول شش‌تیمی جای گرفت. تیم ششم نیز سبزفرازان سپاهان بود که پس از قرعه‌کشی رقابت‌ها در بدو شروع رقابت‌ها از لیگ کناره‌گیری و به‌همراه مشهدی‌ها به دسته‌یک سقوط کرد. قم به عنوان تیم چهارم جدول نیز تنها با یک پیروزی توانست از سقوط به دسته پایین‌تر فرار کند.
در رشته تپانچه بادی نیز دقیقا همین وضعیت وجود داشت و تیم خراسان با ۷ شکست و فقط ۷ امتیاز در جایگاه پنجم جدول شش‌تیمی قرار گرفت و به‌همراه سپاهان به دسته‌یک سقوط کردند.


انصراف نیز دردی دوا نمی‌کرد

این خبر در‌حالی منتشر شد که پیش‌از‌این محمود سوقندی، دبیر هیئت تیراندازی خراسان رضوی، از همکاری فدراسیون برای انصراف تیم‌ها از ادامه مسابقات خبر داده بود. او گفته بود فدراسیون هنوز درباره تعیین تاریخ ازسرگیری مسابقات اطلاعی نداده است؛ اما چندی‌پیش اعلام کردند تیم‌هایی که می‌توانند لیگ را ادامه دهند، اعلام‌آمادگی کنند تا بتوانند برنامه‌ریزی‌های لازم برای مسابقات را انجام دهند. ازسوی‌دیگر مسئولان لیگ عنوان کردند تیم‌هایی هم که نمی‌توانند به دلایلی مسابقات را ادامه دهند، می‌توانند انصراف خود را اعلام کنند و امتیازی نیز از آن‌ها کسر نمی‌شود. با توجه به شرایطی که تیم خراسان رضوی دارد و عملی‌نشدن وعده‌های حمایت از این تیم و نتایجی که تابه‌اینجا کسب شده بود، تصمیم گرفته شد در فاصله ۴ هفته مانده به پایان لیگ کشور، از ادامه رقابت‌ها کناره‌گیری کنیم و در نتیجه لیگ برای مشهدی‌ها پایان یافته است.
در‌واقع انصراف آن‌ها به‌دلیل کرونا بازهم مانع سقوط این تیم به دسته پایین‌تر نشد و تنها‌شانسی که ممکن بود داشته باشند، کسب پیروزی در هفته‌های پایانی لیگ در صورت ادامه مسابقات بود.

سوقندی در‌حالی‌که هدایت تیم بانوان استان را نیز به‌نوعی برعهده داشت، از نبود حمایت مالی و پول گلایه‌مند بود و عنوان کرد حتی نتوانستند بخشی از قرارداد ۲ بازیکن کلیدی تیم را پرداخت کنند و به‌همین دلیل این ورزشکاران از تیم جدا شدند. خراسان رضوی در فصل۹۹ تیراندازی در لیگ برتر تپانچه کشور با ترکیب بهاره زمانیان، نگین‌السادات شمسی‌نژاد، آزاده سدیری و عارفه جانگداز حضور یافته بود و در رشته تفنگ نیز زهرا هاشمی، صفیه صحراگرد، مهسا بهنام‌راد، عطیه جانگداز، نیلوفر داوودی، پریسا غلامرضایی و الهام شادکانی برای خراسان در مسابقات تیراندازی کرده بودند. با این شرایط باید دید فصل آینده هیئت استان انگیزه‌ای برای حمایت از این تیم دسته یکی خواهد داشت یا در صورت خوش شانس بودن، حامی مالی برای تیم بانوان پیدا شود. لیگ دسته یک دوازده‌تیمی است و قطعا نماینده استان کار سختی برای صعود دوباره به لیگ برتر دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->