افتتاح نخستین سایت پرنده‌شناسی در بوستان وکیل‌آباد مشهد کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم
سرخط خبرها

اعلان عمومی دستور‌العمل مشوق‌های بازآفرینی تا پایان شهریور در مشهد

  • کد خبر: ۴۰۵۳۲
  • ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
اعلان عمومی دستور‌العمل مشوق‌های بازآفرینی تا پایان شهریور در مشهد
تمامی ضوابط اجرایی، نحوه اقدام و ملاک‌های تصمیــم گیری در چارچوب شهرسازی باید تا پایان شهریورماه روی سیستم‌های شهرداری بارگذاری شود تا شهروندان بتوانند از مزایا و امتیازات آن بهره ببرند و باید خواسته‌های آن‌ها را پاسخ گویی کرد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ «تمامی ضوابط اجرایی، نحوه اقدام و ملاک‌های تصمیــم گیری در چارچوب شهرسازی باید تا پایان شهریورماه روی سیستم‌های شهرداری بارگذاری شود و شهروندان بتوانند از مزایا و امتیازات آن بهره ببرند و باید خواسته‌های آن‌ها را پاسخ گویی کرد.» این ضرب الاجل رئیس شورای شهر مشهد به مدیران شهری بود که دیروز در جلسه اجرایی سازی مصوبه بسته‌های تشویقی محلات هدف بازآفرینی گفته شد.

محمدرضا حیدری در این جلسه هدف مصوبات شورای شهر و تلاش‌های شهرداری را داشتن بهترین پاسخ گویی به مردم از طریق تعامل با آن‌ها دانست و با اشاره به مصوبات اخیر شورای شهر در باب حمایت از بازآفرینی محلات هدف گفت: این مصوبات شامل بسته تحقق پذیری اصلاح، نوسازی و بهسازی بافت فرسوده آبکوه، بسته تشویقی بازآفرینی محلات هدف بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و نیز آیین نامه شیوه رسیدگی کمیته‌های فنی و شهرسازی مناطق شهرداری می‌شود.

وی با بیان اینکه در محلات هدف بازآفرینی هر دفتر تسهیلگری باید یک نقطه را به عنوان نمونه و الگوی اجراشده طرح، هرچند با پروژه‌ای کوچک، آماده کند، گفت: از این طریق می‌توان در بین مردم و ساکنان اعتمادسازی کرد. این عینی سازی در ایجاد اعتماد و باورپذیری شهروندان نقش بسزایی دارد.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه این الگوسازی موجب تشویق ساکنان و ادامه راه توسط آیندگان خواهد شد و به همین دلیل دفاتر باید روی این موضوع هدف گذاری کنند، تأکید کرد: دفاتر تسهیلگری باید جدا از کار‌های اجتماعی، اقدامات کالبدی هم انجام دهند تا فعالیت آن‌ها تداوم داشته باشد. وی همچنین با تأکید بر لزوم تقویت دفاتر تسهیلگری و توجه بیشتر به آن ها، گفت: در کنار تمامی این اقدامات، شهرداران مناطق باید بیش از پیش به موضوع بازآفرینی توجه کنند و همراهی داشته باشند. یکی از ملاک‌های ارزیابی و سنجش عملکرد شهرداران مناطق هم می‌تواند همین موضوع باشد.

شهرداران مناطق باید باورمند به بازآفرینی باشند

احمد نوروزی، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد، با بیان اینکه اهمیت بازآفرینی برای شورای پنجم بیشتر از یک تقاطع چندسطحی، یا پروژه‌های بزرگ مقیاس است، اظهار کرد: باید فرایند بازآفرینی را که در این دوره از مدیریت شهری آغاز شده است به نتیجه برسانیم و متأسفانه در تأمین ابزار کار دفاتر تسهیلگری تأخیر داشته ایم. وی با اشاره به پیش بینی تسهیلات بیشتر برای مالکانی که سریع‌تر اقدام به نوسازی و تجمیع املاک خود می‌کنند و همچنین املاک واقع در معابر و عقب نشینی گفت: شهرداری باید در تعامل با بانک‌ها تسهیلات بانکی برای ساخت و ودیعه مسکن را پیش بینی کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد گفت: سیاست گذاری‌های شورای پنجم و اقدامات مدیریت شهری در بحث بازآفرینی در کشور کم نظیر است. این اقدامات را باید به استماع مسئولان مختلف کشوری برسانیم.

وی با بیان اینکه شهرداران مناطق باید به اهمیت بازآفرینی اشراف کامل داشته باشند و به این مهم توجه کنند، گفت: وقتی شهردار مشهد به بازآفرینی باورمند است، شهرداران مناطق هم باید با همیت و جدیت بیشتری پیگیر موضوع شوند.
نوروزی در ادامه با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری نیازمند حمایت بیشتری هستند، افزود: شورا نیز آمادگی دارد حمایت لازم را در قالب مصوبه داشته باشد.


تحولی عظیم با بسته مشوق‌های بازآفرینی

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد نیز در این نشست گفت: بسته مشوق‌های بازآفرینی که اخیرا توسط شورای شهر مشهد به تصویب رسیده است، تحول عظیمی در حوزه بازآفرینی خواهد بود.

محمدهادی مهدی نیا با بیان اینکه در بحث ارتباط حوزه شهرسازی و فناوری اطلاعات، سیستم یکپارچه شهرسازی داریم که مبنای عمل این حوزه است، اظهار کرد: ۸۰ درصد مراجعات مردمی به شهرداری برای امور شهرسازی است و از سوی دیگر معمولا در نظرسنجی ها، میزان رضایت عمومی از شهرداری پذیرفتنی نیست، در شرایطی که شهرداری بیشترین خدمات را به شهروندان ارائه می‌کند.

وی در ادامه گفت: ریشه اصلی این نارضایتی‌ها حوزه شهرسازی بوده و راه حل مناسب، حرکت به سمت خودکارسازی و کاهش عاملیت انسانی در فرایند‌ها به منظور افزایش سلامت و سرعت در گردش کارهاست.
مهدی نیا با بیان اینکه وقتی مصوبه‌ای از شورای شهر ابلاغ می‌شود، باید به سادگی پیاده سازی شود، افزود: در این زمینه در حوزه فناوری اطلاعات چالش‌هایی جدی داریم و باید برای حل آن‌ها اقدام کنیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد در ادامه بسته مشوق‌های بازآفرینی مصوب شورا را تحول عظیمی در حوزه بازآفرینی دانست و گفت: باوجود همه تلاش ها، خروجی موضوع در بحث بازآفرینی رضایت بخش نیست و امیدواریم با ۲ مصوبه بسته مشوق‌های بازآفرینی و آیین نامه شیوه رسیدگی کمیته‌های فنی و شهرسازی مناطق شهرداری مشهد بتوانیم گام‌های اثرگذاری در جهت پیشبرد بهتر اهداف خود برای شهرداری هوشمند و محلات هدف بازآفرینی برداریم.


پیش نیاز‌های دفاتر تسهیلگری باید تأمین شود

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشهد نیز در این جلسه گفت: دفاتر تسهیلگری در خط مقدم بازآفرینی قرار دارند. پس ما باید پیش نیاز فرایند‌های بازآفرینی را برای آن‌ها فراهم و برای تعریف و اطلاع رسانی عمومی آن‌ها اقدام کنیم.

رمضانعلی فیضی با بیان اینکه شورای پنجم از ابتدای فعالیت خود تاکنون گام‌های مؤثری برای پیش برد فرایند‌های بازآفرینی برداشته است، اظهار کرد: از جمله این مصوبات می‌توان به بسته تشویقی محلات هدف بازآفرینی مصوب شورا اشاره کرد که هیئت تطبیق نیز با آن موافقت کرده است.
وی با بیان اینکه بازآفرینی موضوعی بین بخشی است و نیاز به کار مشترک مجموعه‌های مختلفی همچون سیستم بانکی، معاونت‌های مختلف شهرداری، دفاتر تسهیلگری و ... دارد، گفت: فرایند‌های اجرایی و مدل مورد نیاز این رویه هم باید تأمین شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->