هوای مشهد برای دومین روز پیاپی در شرایط آلوده است  گردوغبار تا ظهر سه‌شنبه میهمان آسمان مشهد است | مشهدی‌ها از ماسک استفاده کنند (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) باران میهمان آسمان مشهد در لحظه تحویل سال | ۲۰۰۰ اسکان اضطراری برای زائران فراهم شده است دومین جشنواره هنرهای نوری در بوستان کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود + فیلم (فروردین ۱۴۰۳) جانمایی ۷۰۰ المان‌ شهری در ۳۵۰ نقطه شهری | برگزاری برنامه قرار زیارت در ماه مبارک رمضان شهروندان مشهدی از فعالیت ورزشی بپرهیزند (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تصویب تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد‌مقدس تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری مشهد در سال جاری  برخورد جدی با تاکسیرانان متخلف در ایام نوروز | جانمایی المان‌های مشهد تا یکشنبه به اتمام برسد رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی سپاه در روز قدس سومین همایش باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر در مشهد رقم خورد ارائه تخفیف برای تعمیر خودرو‌های دارای نقص فنی تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مشهد + جزئیات حاجی‌بگلو: تا پایان دوره ششم محکم از شهردار مشهد حمایت می‌کنیم بهارانه‌ای برای شهر رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر: ۲۹۷ میلیارد تومان برای توسعه و بهسازی مساجد مشهد اختصاص یافت لیست اسکان و مراکز اقامتی ارزان قیمت مشهد در نوروز ۱۴۰۳ ترافیک در ورودی‌ها و خروجی‌های مشهد پرحجم است | کاهش ۷۵ درصدی تصادفات درون‌شهری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افتتاح و بهره‌برداری از دوربرگردان شهید میرزایی در مشهد مقدس + فیلم از سرگیری پرواز اراک به مشهد پس از توقف ۵ ساله (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) حدود ۸۲ درصد زائران با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر می‌کنند اعمال قانون ۱۵۴۴ فقره تخلفات حادثه‌ساز در مشهد| توقیف ۵۹دستگاه خودرو متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

اعتماد به مدیران جوان، سرمایه توسعه شهر است

  • کد خبر: ۳۸۵۰۶
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
  • ۱
اعتماد به مدیران جوان، سرمایه توسعه شهر است
شهردار مشهد گفت:اعتماد به مدیران جوان در سیستم مدیریت شهری یک اصل است و این اعتماد سرمایه مدیریت شهری در توسعه شهر است
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ دیروز مراسم تودیع و معارفه شهرداران منطقه ۵ و ۷ شهرداری مشهد برگزار شد تا حسین فرهادیان به جای کوروش باوندی و میلاد مرادنیا به جای حسین عبدا... زاده سکانداری شهرداری این ۲ منطقه را برعهده گیرند.

شهردار مشهد که روز‌های پرکاری را با تودیع و معارفه شهرداران مناطق مشهد، پیگیری و افتتاح پروژه شهری و بررسی پروژه در حال تکمیل پشت سر می‌گذارد، صبح دیروز و پس از بازدید از پروژه آزادگان، خود را برای تودیع و معارفه شهرداران سابق و جدید منطقه ۷ به ساختمان شهرداری این منطقه در بولوار جمهوری اسلامی رساند.

محمدرضا کلائی در این جلسه گفت: درباره گذشته چشم و دهانم را می‌بندم و فکر نمی‌کنم از بنده سراغ داشته باشید که درباره اقدامات ادوار گذشته بدگویی یا ابراز تأسف کرده باشم، ولی واقعا منطقه ۷ در ابتدای دوره پنجم با خاک یکسان شده بود.

کلائی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد شکایات دور از انتظار و عجیب مردم مربوط به این منطقه بود افزود: شهردار پیشین تلاش کرد تا این منطقه را به منطقه‌ای عادی تبدیل کند و انتظار داریم جهشی جدی در این منطقه ایجاد شود و عملا موفق‌ترین شهردارمان را به این منطقه خود آوردیم تا در آن جهش ایجاد شود.
او ضمن قدردانی از تلاش‌های کوروش باوندی، شهردار پیشین منطقه ۷، اظهار کرد: از لحاظ خدمات شهری، سیما و منظر شهری وی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد خواسته‌های مدیریت شهری را در موضوع نگهداشت بخش‌های مختلف پوشش داده و اقدمات زیرساختی خوبی در منطقه انجام شده است.

کلائی با اشاره به اولویت‌های منطقه ۷ گفت: اصلاح سیستم درآمدی و سرمایه گذاری منطقه باید از اولویت‌های شهردار جدید باشد، زیرا در ابتدای دوره، برند منطقه تا حدودی برند خدشه داری بود. این منطقه در رتبه ۱۲ در زمینه کسب درآمد قرار دارد که این فاصله زیاد با مناطق دیگر پذیرفتنی نیست. شهردار جدید در مسئولیت قبلی رتبه دهم منطقه ۹ در سرمایه گذاری را به رتبه دوم رساند.

وی افزود: این محدوده نیازمند گفتگو، تأمل و کارراه اندازی است و خوشبختانه هر ۲ شهردار از خوش برخورد‌ترین و مردم دار‌ترین شهرداران مناطق هستند.
شهردار مشهد با بیان اینکه رسیدگی به مناطق کم برخوردارتر مثل طرق و سیدی بسیار حائز اهمیت است ادامه داد: اگر بتوانیم با آستان قدس در زمینه اراضی پشت شهرک انقلاب به توافق برسیم، ظرفیت بزرگی برای منطقه ایجاد خواهد شد.


توجه به خواسته‌های متفاوت منطقه ۷

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر نیز در این جلسه گفت: خواسته‌های مردم در منطقه ۷ بسیار متفاوت با دیگرمناطق شهر است که با توجه به ۳ سال فعالیت شهردار جدید در سمت معاونت این منطقه، وی اشراف خوبی به مسائل مردم دارد.

بتول گندمی ایجاد محرک‌های توسعه‌ای در ۲ دهه اخیر را ظرفیتی برای این منطقه بیان کرد و افزود: امیدواریم عقب ماندگی ادوار گذشته جبران شود و حس منفک بودن سکونت گاه‌هایی مثل طرق، شهرک ابوذر و... از بین برود و با ارتباط خوب شهرداری و برنامه ریزی‌های آینده بتوانیم از ظرفیت مردم منطقه ۷ در توسعه شهری استفاده کنیم. وی ادامه داد: می‌توانیم ورودی شکیل و مناسب با قابلیت استقبال از زائر امام رضا (ع) داشته باشیم تا کارنامه خوبی را در این منطقه، در پایان دوره پنجم ارائه دهیم.

باوندی، شهردار پیشین منطقه ۷، نیز در این مراسم گفت: موضوع برندسازی، اتصال پروژه‌های مصنوع شهری، از قبیل باغ گیاه شناسی، بوستان ریحانه و جنگل‌های طرق به فضا‌های طبیعی در هفت حوض، ساماندهی مشاغل ناسازگار با محیط شهر و بازآفرینی شهری از مواردی بود که در این مدت، در منطقه ۷ پیگیری شد. بااین حال از ۱۹ محله این منطقه ۱۱ محله یا در بافت فرسوده یا در سکونت گاه‌های غیررسمی قرار دارند. فرهادیان، شهردار جدید منطقه ۷، نیز اظهار کرد: نگاه و ارائه خدمات به زائر در این منطقه مهم است و با توجه به ورود ۷۰ درصد زائران از مبادی شهر در منطقه ۷ باید سرمایه گذاری خاصی در این زمینه صورت گیرد.


جوان‌ترین شهردار در منطقه ۵

عصر دیروز نیز شهردار مشهد راهی بولوار میرزاکوچک خان ۱۵ شد تا در ادامه تودیع و معارفه‌های این‌روز‌ها در مدیریت شهری، میلاد مرادنیا را به عنوان جوان‌ترین شهردار مناطق مشهد معرفی کند و برای حسین عبدا... زاده که به تازگی راهی شهرداری منطقه ۸ شده است، آرزوی موفقیت کند.

کلائی در این‌مراسم گفت: منطقه ۵ از مناطق ویژه مشهد است و باید از ظرفیت‌های آن برای توسعه شهری و پیشبرد اقدامات مؤثر در شهر استفاده شود. اگر از من بخواهند مدیریت یکی از مناطق مشهد را به دست بگیرم بی‌شک منطقه ۵ را به دلیل جذابیت‌ها و بستر‌هایی که برای توسعه شهری در آن فراهم است انتخاب می‌کنم.
 
شهردار مشهد افزود: جوان بودن شهردار جدید در کنار ظرفیت خوبی که برای منطقه فراهم می‌کند، در آینده نیز مورد قضاوت قرار خواهد گرفت. اگر شاهد عملکرد مثبتی در منطقه باشیم، اعتماد به مدیران جوان در سیستم مدیریت شهری افزایش می‌یابدو این اعتماد سرمایه مدیریت شهری در توسعه شهر است و در مقابل اگر عملکرد نامناسبی در این دوران داشته باشیم، باعث اعتمادزدایی و ترس از اطمینان به مدیران جوان می‌شود.


رتبه اول درآمدزایی در مناطق شهرداری

عبدا... زاده نیز در مراسم خداحافظی خود گفت: لازم است بگویم دیگر مشکل آب‌گرفتگی را در ناحیه ۲ این منطقه نداریم. همه معابر درجه یک و ۲ در این منطقه آسفالت‌ریزی شده است. در بحث مقاوم‌سازی ساختمان‌ها نیز اهتمام ویژه‌ای داشته‌ایم. ما در سال گذشته بیش از ۴۶ میلیارد تومان عملیات عمرانی در منطقه داشتیم. ضمن اینکه اصلی‌ترین اقدام مدیریت شهری در سال‌های اخیر احداث مجموعه ورزشی و استخر ورزشی مجهز گلشن بوده است. در بحث درآمدزایی سال ۹۷ با ۳۰ میلیارد تومان و سال ۹۸ با تحقق ۱۵۸ درصدی و افزایش درآمد به ۸۱ میلیارد تومان، رتبه اول را در بین مناطق اخذ کرده‌ایم.

شهردار جدید منطقه ۵ در مراسم معارفه خود گفت: توجه به بحث زائر و توریست مذهبی، ساماندهی اراضی خالی این منطقه و بافت فرسوده و ناکارآمد از اولویت‌های کاری من است. مرادنیا ادامه داد: شهرداری باید از نهاد خدمات صرف به نهاد اجتماعی تبدیل شود و اقدامات بزرگ از جمله احداث تئاتر شهر، پل ابوطالب و تکمیل تصفیه‌خانه کال چهل‌بازه نمونه‌هایی از حرکت به سمت این موضوع حائز اهمیت است. در ادامه نایب‌رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای پنجم نیز گفت: در ابتدای فعالیت شهردار مشهد به این موضوع اصرار داشتیم که شهردار مشهد باید جوان باشد که خوشبختانه شهرداری پرتلاش و خوش‌فکر داریم و به رأی خود افتخار می‌کنیم که تحولات بزرگی پس از آن در شهر ایجاد شد.

علیرضا شهریاری افزود: شهردار جدید منطقه ۵ کارنامه خوبی در امر برنامه‌ریزی و اقدامات عملیاتی دارد و آگاه به مسائل شهری است. شورای شهر انتظار دارد در این یک سال تحولی اساسی در منطقه ۵ مشهد رقم بخورد و شورا نیز از کمک دریغ نخواهد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
متین فر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
0
0
جناب مهندس مرادنیا از خانواده ایثار گران و فرزند شهید بوده و تحصیلات عالیه در حوزه معماری و شهرسازی دارند و سالیان طولانی در حوزه عمرانی و مدیریت شهری فعالیت نموده اند امید با استعانت از خداوند منان پیروز و سرافراز باشند .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->