دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس به خلاقیت و نوآوری اهمیت ویژه‌ای می‌دهد باید ظرفیت‌های بسیج را به افراد فعال در عرصه علم و فناوری معرفی کنیم آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره برداری از بوستان‌های ویژه بانوان در مشهدمقدس کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی
سرخط خبرها

تأیید بسته تشویقی مناطق حاشیه شهر مشهد در فرمانداری

  • کد خبر: ۳۷۰۷۳
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
تأیید بسته تشویقی مناطق حاشیه شهر مشهد در فرمانداری
رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشهد گفت: بالاخره مصوبه بسته تشویقی ویژه مناطق حاشیه‌ای و پیرامونی شهر در هیئت تطبیق قرمانداری مشهد به تصویب رسید و از این پس قابلیت اجرا دارد.
بنیامین یوسف‌زاده | شهرآرانیوز؛ حجم کار‌هایی که در ۳ سال گذشته برای حاشیه شهر و پاک کردن چهره تبعیض در مناطق پیرامونی شهر مشهد انجام شده، آن قدر زیاد است که نمی‌توان در این مجمل به تفصیل به آن‌ها پرداخت، اما همین را بگوییم که با توازن مورد نظر پنجمین دوره مدیریت شهری، فاصله‌های موجود بین متن و حاشیه تغییرات معناداری پیدا کرده است. این موضوع را رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشهد نیز تأیید می‌کند و این رهاورد را حاصل تلاش‌های شبانه روزی و دائمی افرادی می‌داند که با تمام توان پای کار مشکلات حاشیه مشهد بوده اند. رمضانعلی فیضی در گفتگو با شهرآرا درباره همین موضوعات، با اعلام خبری مهم و جدید گفت: بالاخره مصوبه بسته تشویقی ویژه مناطق حاشیه‌ای و پیرامونی شهر بعد از چندبار رفت وآمد بین شورا و فرمانداری مشهد در هیئت تطبیق مصوبات این شهرستان به تصویب رسید و از این پس قابلیت اجرا دارد.

از تجمیع اراضی تا بهسازی سکونتگاه‌های غیررسمی

وی این موضوع را گامی مهم در راستای بهبود وضعیت زندگی حاشیه نشینان، تجمیع اراضی و املاک ریزدانه و بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های غیررسمی برشمرد و ابراز امیدواری کرد که شرایط اقتصادی کشور نیز به سمتی برود که شهروندان بتوانند نقش آفرینی ویژه‌ای در بهسازی محیط زندگی خود داشته باشند.
رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشارکت را یکی از مهم‌ترین ارکان مبحث بازآفرینی دانست و گفت: مردم باید در این زمینه ورود و کمک کنند تا تسهیلگران منطقه‌ای و محلی بتوانند طرح‌های مهم و اثرگذاری را برای آن‌ها به ارمغان بیاروند.

معضلات قدیمی و تاریخی در حاشیه مشهد

وی با اشاره به گذشت ۳ سال از آغاز به کار پنجمین دوره شورای شهر مشهد اظهار کرد: مناطق پیرامونی و کم برخوردار مشکلات عدیده‌ای دارند که بخش زیادی از آن‌ها مسائل تاریخی و قدیمی است. در این میان بسیاری از این مسائل باید با یک برنامه ریزی ملی و کشوری حل شود و فقط مدیریت محلی یارای حل آن را ندارد.
فیضی با تأکید بر لزوم ایجاد عدالت اجتماعی و توازن منطقه‌ای ادامه داد: این موضوع به عنوان یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های پنجمین دوره شورای شهر از ابتدای کار تاکنون بوده است و همواره در این مسیر گام برمی داریم.
وی با اشاره به اقدامات متعددی که در مناطق پیرامونی و کم برخوردار شهر مشهد در طی ۳ سال اخیر صورت پذیرفته است، اظهار کرد: ایجاد فضای سبز، مسجد، راه‌های مواصلاتی، ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی و انجام عملیات آسفالت در گستره عظیمی از مناطق حاشیه‌ای در زمره مهم‌ترین سرفصل‌هایی است که در این مدت در این نقاط انجام شده است.

نمایش عمرانی در حاشیه شهر

رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر اضافه کرد: همچنین به طور مثال می‌توان به پروژه‌های بزرگ احداث شده یا در حال احداثی همچون ۴۵ متری محمدآباد به طرق، مسیر بسکابادی به طرق، ۷۵ متری مفتح، مسیر کلات به آرامستان رضوان و پل مصلا اشاره کرد که راه دسترسی حاشیه نشینان را به مرکز شهر تسهیل می‌کند.
وی با این حال پدیده مهاجرت و جمعیت را یکی از آسیب‌های همیشگی حاشیه شهر مشهد دانست و گفت: تازمانی که موضوع ارزان بودن مسکن در این مناطق حل نشود، هر کاری برای شهروندان مناطق کم برخوردار انجام دهیم باز هم کم است، به طور مثال بوستان‌ها و زیرساخت‌های زیادی طی سال‌های اخیر در این محدوده‌ها ایجاد شده است، اما امروز که نگاه می‌کنیم می‌بینیم که این زیرساخت‌ها پاسخ گوی تقاضای مردم نیست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->