جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت
سرخط خبرها

بازگشت مشهدی‌ها از رقابت‌های دوومیدانی جایزه بزرگ بانوان با یک طلا و ۳ نایب‌قهرمانی

  • کد خبر: ۴۰۵۳۷
  • ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
بازگشت مشهدی‌ها از رقابت‌های دوومیدانی جایزه بزرگ بانوان با یک طلا و ۳ نایب‌قهرمانی
پس از مدت‌ها تعویق، بالاخره طلسم مسابقات دوومیدانی از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور شکسته شد و اولین رویداد کشوری این رشته در قالب رقابت‌های جایزه بزرگ با حضور دختران مشهدی در مجموعه آفتاب انقلاب برگزار شد.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ در این دوره فدراسیون به‌صورت اختصاصی از نفرات برتر هر کدام از ماده‌های دوومیدانی در سراسر ایران دعوت کرده بود تا در این رکوردگیری شرکت کنند و به‌همین‌خاطر حدود ۵۰ ورزشکار در ۱۴ ماده عصر روز گذشته با یکدیگر رقابت کردند. با تأیید شورای فنی جایزه‌ای نیز برای این رکوردگیری در نظر گرفته شده بود تا به ۳ گروه از ورزشکاران شامل رکوردشکنان ملی، نفرات اول تا سوم هر ماده و نیز ورزشکارانی که به حد‌نصاب‌های تعیین‌شده دست پیدا کنند، جوایز نقدی اختصاص پیدا کند.
اما برخلاف دوره‌های گذشته که مشهدی‌ها عناوین قهرمانی بیشتری در اختیار داشتند، بعد از ۷ ماه دوری از مسابقات، یک طلا، ۳ عنوان نایب‌قهرمانی و یک عنوان سومی و چهارمی توسط دختران دونده مشهدی کسب شد.


طلا‌هایی که نقره شدند

اولین مسابقه به ماده جذاب دوی ۱۰۰ متر اختصاص داشت که ۲ مشهدی در بین ۷ شرکت‌کننده این ماده سرعتی بودند. از‌سوی‌دیگر آن‌ها باید با فرزانه فصیحی، سریع‌ترین دونده دختران ایران، رقابت می‌کردند. قهرمانی فصیحی قابل پیش‌بینی بود و با اختلاف درخورتوجهی با دیگران، با رکورد ۱۱ ثانیه و ۸۷ صدم ثانیه از خط پایان عبور کرد. اما پس از او حمیده اسماعیل‌نژاد، دونده مشهدی، با زمان ۱۲ ثانیه‌و ۲۷ صدم‌ثانیه توانست عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کند.
 
فائزه نسایی، دیگر‌دونده سرعت مشهدی که همیشه رقابت تنگاتنگی با اسماعیل‌نژاد دارد، این‌بار با بدشانسی روی سکو قرار نگرفت و با اختلاف ۱۱ صدم ثانیه، سومی را از دست داد و چهارم شد. البته باد منفی شدیدی که در ورزشگاه می‌وزید، شکایت همه دونده‌ها را به‌همراه داشت و در عملکرد آن‌ها تأثیرگذار بود؛ به‌طوری‌که حتی فصیحی اظهار کرد زحمت همه ورزشکاران با این باد منفی از بین می‌رود و بهتر است در شهر دیگری رکوردگیری صورت گیرد.

در ماده ۱۰۰ متر با‌مانع فائزه آشورپور، دختر دونده مشهدی، با رکورد ۱۴.۸۹ ثانیه نایب‌قهرمان شد و دیگر‌دونده مشهدی، نرگس رستگار، با زمان ۳۰/۱۶ بر سکوی سوم ایستاد؛ اما در ماده ۸۰۰ متر که دونده رکورددار مشهدی یعنی تکتم دستاربندان حضور داشت، طلایی به مشهدی‌ها نرسید و دستاربندان با زمان ۲:۲۲.۲۳ دقیقه به‌عنوان نفر دوم از خط پایان عبور کرد و نقره گرفت. لیلا جوانمرد، دیگر‌مشهدی این ماده، چهارم شد. در‌نهایت بالاخره اولین طلای مشهدی‌ها در ماده ۴۰۰ متر بامانع رقم خورد و زینب غفاری با رکورد ۱:۰۸.۲۶ دقیقه قهرمان این ماده شد.

به هر کدام از ورزشکاران طلایی یک‌میلیون و ۴۰۰ هزارتومان پرداخت شد؛ همچنین به نفرات دوم ۸۰۰‌هزار تومان و به سومی‌ها ۶۰۰ هزارتومان اهدا شد. به‌این‌ترتیب ورزشکاران مشهدی در‌مجموع ۴ میلیون‌و ۲۰۰ هزار تومان از این رقابت‌ها جایزه گرفتند؛ اما به ۲ ورزشکار رکوردشکنی که به حدنصاب هم رسیده بودند، پس از نتایج دوپینگ یک سکه تمام‌بهار اهدا خواهد شد.


رکوردشکنی‌ها در دوران کرونا

در اولین رقابت سال، ۴ رکوردشکنی مهم نیز رقم خورد که این رکوردشکنی‌ها پس از تأیید تست دوپینگ از‌سوی فدراسیون دوومیدانی ثبت می‌شود؛ البته مشهدی‌ها در این موفقیت‌ها سهمی نداشتند. در جریان این رقابت‌ها ریحانه مبینی، رکورد پرش طول ایران را پس از ۴۵سال شکست. او با ثبت رکورد ۶ متر و ۱۷ سانتی‌متر بعد از سال‌ها، رکورد پرش طول را ۳ سانتی‌متر ارتقا داد. علاوه بر این، زهرا عرب‌رستمی در پرتاب وزنه رکوردشکنی کرد و با ثبت پرتابی به طول ۶۹/۵۵ رکورد این ماده را که پیش‌از‌این در اختیار ریحانه آرانی بود، ۲۳سانتی‌متر ارتقا داد. در دوی ۵‌هزار متر نیز شقایق خطیبی با ثبت زمان ۳۴/۱۸:۵۰دقیقه رکورد ملی جوانان را که پیش‌از‌این متعلق به پریچهر شاهی بود، جابه‌جا کرد. سارینا ساعدی در پرش سه‌گام با ثبت نتیجه ۶۸/۱۲ متر رکورد ملی رده سنی نوجوانان را شکست. رکورد پیشین این ماده با ۳۰/۱۲ متر در دست جواهر زمانی بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->