سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی
سرخط خبرها

موجودات ماقبل تاریخ در نمایشگاه واقعیت افزوده گوگل

  • کد خبر: ۴۰۹۰۳
  • ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
موجودات ماقبل تاریخ در نمایشگاه واقعیت افزوده گوگل
گوگل با همکاری موزه‌های جهان، نسخه واقعیت افزوده مجموعه‌ای از موجودات ماقبل تاریخ، آثار هنری و یادگار‌های مربوط به اکتشافات فضایی را برای بازدید رایگان در دسترس صاحبان گوشی‌های هوشمند قرار داد.
به گزارش شهرآرانیوز، در روز‌هایی که بیشتر موزه‌های جهان برای جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل هستند، کمپانی گوگل برای پر کردن این خلاء دست به ابتکاری جدید زده است. این غول فناوری مدل‌هایی سه بعدی از آثار موزه‌های مختلف جهان از جمله موزه داروین مسکو خلق کرده است که بیننده می‌تواند با استفاده از فناوری واقعیت افزوده ارائه شده در گوشی‌های هوشمند آن‌ها را در هر زمان و موقعیت مکانی، از زوایای مختلف مشاهده کند.

فناوری واقعیت افزوده، واقعیت مجازی را با دنیای واقعی ترکیب کرده و تصاویر ویدیویی زنده‌ای ایجاد می‌کند که با استفاده از گرافیک کامپیوتری بهبود داده شده‌اند.
 
 
نسخه سه بعدی موجودات ماقبل تاریخ از جمله اسکلت نهنگ آبی ۲۵ متری معروف موزه تاریخ طبیعی لندن و عتیقه‌های تاریخی، چون یک مجسمه از دوره قبل از تمدن اینکا‌ها متعلق به ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، از جمله آثار این نمایشگاه هوشمند هستند.
 
همچنین در بخش مصنوعات فضایی، ماژول فرماندهی آپولو ۱۱ و لباس فضانوردی نیل آرمسترانگ اولین فضانوردی که به ماه رفت و در حوزه هنر نیز خودانگاره‎ای از فریدا کالو نقاش معاصر اهل مکزیک، تابلوی بوسه از گوستاو کلیمت، نگهبان شب اثر رامبرانت و مجموعه کامل نقاشی‌های یوهانس ورمیر نقاش برجسته هلندی در این نمایشگاه واقعیت افزوده نمایش داده می‌شود.
 
اگرچه در وبلاگ رسمی گوگل به نوع سخت‌افزار موردنیاز برای استفاده از این سرویس، اشاره نشده، اما به احتمال زیاد این سرویس نیز، چون قابلیت‌های مشابه روی دستگاه‌های اندرویدی که از ARCore پشتیبانی می‌کنند یا آیفون و آیپد‌های مجهز به۱۱ iOS و بالاتر اجرا می‌شود.

این نمایشگاه سه‌بعدی به برنامه هنر و فرهنگ (Arts and Culture) گوگل اضافه شده که بیشتر به ارائه محتوای مربوط تاریخ هنر شناخته می‌شود. طی سال‌های گذشته چند ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی به این اپلیکیشن اضافه شد که از آن جمله می‌توان به قابلیت تبدیل سلفی به تابلوی اثر نقاشان معروف اشاره کرد.
 
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->