دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

بودجه‌های عمرانی مشهد به جای خود باقی است

  • کد خبر: ۴۱۱۲۷
  • ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
بودجه‌های عمرانی مشهد به جای خود باقی است
نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: شورای شهر به هیچ وجه با هزینه کرد بودجه‌های عمرانی و زیرساختی شهر برای مخارج جاری شهرداری موافق نیست
بنیامین یوسف‌زاده | شهرآرانیوز؛ کرونا هم شیوه زندگی روزمره افراد را عوض کرده و هم باعث شده است دستگاه‌های مختلف اجرایی، دست به عصاتر از همیشه به رتق و فتق کار‌های خود بپردازند. طی سال‌های اخیر هم شرایط اقتصادی نابسامان جامعه سبب شده بود که بودجه مجموعه‌های دولتی و عمومی غیردولتی، به صورت انقباضی بسته شود، اما انگار امسال شیوع کرونا شرایط را به کلی دگرگون کرده است و احتمالا مدیران بخش‌های مختلف باید بودجه سازمان تحت امرشان را بیش ازحد انقباضی ببندند. همین موضوعات باعث شده است پس از شیوع کرونا هم مباحثی درباره اصلاح بودجه ۹۹ شهرداری مشهد مطرح شود و هم گمانه زنی‌هایی دربـــــاره راه اعـتبـاری بـاقـی مـانـده مدیریت شهری تا رسیدن به سال ۱۴۰۰ صورت پذیرد.

در همین زمینه نایب رئیس شورای شهر مشهد بر این باور است که نمی‌توان به شرایط کنونی جامعه که ناشی از شیوع کرونا و همچنین مشکلات اقتصادی است بی توجه بود و قطعا شورای شهر و مدیریت شهری نیز چنین رویه‌ای نداشته است، چنانکه از مصوبات و فعالیت‌های اجرایی طی بیش از ۶ ماه اخیر نیز می‌توان به شواهد این گفته‌ها رسید.

حمیدرضا موحدی زاده در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه همین موضوعات باعث شده است در تأمین منابع بودجه سال ۹۹ شهرداری مشهد شاهد نوساناتی باشیم، افزود: با توجه به این مباحث باید برای بودجه ریزی سال ۱۴۰۰ نیز واقعیت‌ها را در نظر بگیریم و بعد از آن اقدام کنیم.

در انتظار اصلاح بودجه

وی با اشاره به انتظار شورا برای رسیدن لایحه اصلاح بودجه ۹۹ از سوی شهرداری مشهد اضافه کرد: با ارسال این لایحه، بررسی‌های لازم و اقدامات کارشناسی و تخصصی در کارگروه‌های بودجه و کمیسیون برنامه و بودجه برای اصلاح بودجه امسال انجام خواهد شد تا ببینیم چه تغییراتی به دلیل کرونا و مشکلات اقتصادی حاصل از آن در بودجه به وجود آمده است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر همچنین به تعطیلی ناوگان حمل ونقل عمومی شهر در برخی از روز‌های کرونایی امسال و کسری منابع حاصل از آن اشاره کرد و گفت: در همین راستا دیگرتبعات همه گیری کرونا بر مدیریت شهری بررسی شده است و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

استفاده از شیوه‌های جدید درآمدزایی

وی تأکید کرد: شهرداری باید در لایحه اصلاح بودجه، پیشنهاد‌های خود را برای جایگزین کردن منابع ازدست رفته ناشی از کرونا با توسل به شیوه‌های جدید به شورای شهر ارائه دهد تا بتوانیم بودجه را به صورت متعادل اصلاح کنیم و پروژه‌های نیمه تمام را به پیش ببریم.
موحدی زاده عزم و اراده شورای پنجم و بدنه مدیریت شهری در این دوره را برای انجام امور بالا دانست و افزود: باید پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام رساند و پروژه‌های مادر نظیر خطوط قطارشهری و اتوبوس رانی و همچنین توسعه فضای سبز و کاهش آلودگی هوا را در دستور کار قرار داد و برای آن‌ها بودجه تعریف کرد. وی همچنین در واکنش به سؤالی درباره احتمال انقباضی بودن لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: هرچند که ممکن است بودجه بخش جاری و اداری ما انقباضی باشد، الان نمی‌خواهیم به بودجه انقباضی مخصوصا در روند توسعه و عمران شهر فکر کنیم. البته اگر شهرداری در بودجه‌ای که ارائه می‌دهد بتواند صرفه جویی‌های لازم را داشته باشد، ممکن است به بودجه انقباضی هم نرسیم.

بودجه‌های عمرانی به جای خود

او اظهار کرد: بااین حال شورای شهر به هیچ وجه با هزینه کرد بودجه‌های عمرانی و زیرساختی شهر برای مخارج جاری شهرداری موافق نیست. خیلی هم به دنبال این نیستیم که به جز در حوزه پروژه‌های زیرساختی و زیربنایی، از ظرفیت تهاتر سرمایه‌های شهر در دیگرامور جاری استفاده کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->