درباره بنای مصلی‌ها که نمونه‌های بزرگ شده محراب‌ها هستند | شکوهی ۳۰۰ ساله در پایین خیابان گزارشی تاریخی از یک کاربری متفاوت برای بنای تاریخی کنار دروازه «پایین‌خیابان» | نشست دیپلماتیک در «باغ مصلی» جوانان افغانستان بربام فوتسال آسیا ایستادند بوستان خطی اسماعیل آباد در آستانه بهره‌برداری | افزایش ۷۲ هزار مترمربعی فضای سبز مشهد تا ماه آینده  شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد در دهه فجر ۱۴۰۴ + فیلم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بهبود ترافیک و توسعه حمل‌ونقل، اولویت شورای ششم است شهردار مشهدمقدس: تقاطع انقلاب اسلامی گره‌گشای ترافیک مناطق جنوبی و مرکزی شهر است + فیلم تکمیل ۱۱ بخش از ۱۲ پروژه ساماندهی تقاطع انقلاب اسلامی مشهد مشهد در وضعیت قرمز آلودگی | امروز نفس‌کشیدن سخت شد! (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی(ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری حادثه، مستأجر ساختمان‌های ناایمن شهر | گزارش آخرین وضعیت ۶۵۰ ساختمان ناایمن در بافت شهری مشهد
سرخط خبرها

بودجه‌های عمرانی مشهد به جای خود باقی است

  • کد خبر: ۴۱۱۲۷
  • ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
بودجه‌های عمرانی مشهد به جای خود باقی است
نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: شورای شهر به هیچ وجه با هزینه کرد بودجه‌های عمرانی و زیرساختی شهر برای مخارج جاری شهرداری موافق نیست
بنیامین یوسف‌زاده | شهرآرانیوز؛ کرونا هم شیوه زندگی روزمره افراد را عوض کرده و هم باعث شده است دستگاه‌های مختلف اجرایی، دست به عصاتر از همیشه به رتق و فتق کار‌های خود بپردازند. طی سال‌های اخیر هم شرایط اقتصادی نابسامان جامعه سبب شده بود که بودجه مجموعه‌های دولتی و عمومی غیردولتی، به صورت انقباضی بسته شود، اما انگار امسال شیوع کرونا شرایط را به کلی دگرگون کرده است و احتمالا مدیران بخش‌های مختلف باید بودجه سازمان تحت امرشان را بیش ازحد انقباضی ببندند. همین موضوعات باعث شده است پس از شیوع کرونا هم مباحثی درباره اصلاح بودجه ۹۹ شهرداری مشهد مطرح شود و هم گمانه زنی‌هایی دربـــــاره راه اعـتبـاری بـاقـی مـانـده مدیریت شهری تا رسیدن به سال ۱۴۰۰ صورت پذیرد.

در همین زمینه نایب رئیس شورای شهر مشهد بر این باور است که نمی‌توان به شرایط کنونی جامعه که ناشی از شیوع کرونا و همچنین مشکلات اقتصادی است بی توجه بود و قطعا شورای شهر و مدیریت شهری نیز چنین رویه‌ای نداشته است، چنانکه از مصوبات و فعالیت‌های اجرایی طی بیش از ۶ ماه اخیر نیز می‌توان به شواهد این گفته‌ها رسید.

حمیدرضا موحدی زاده در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه همین موضوعات باعث شده است در تأمین منابع بودجه سال ۹۹ شهرداری مشهد شاهد نوساناتی باشیم، افزود: با توجه به این مباحث باید برای بودجه ریزی سال ۱۴۰۰ نیز واقعیت‌ها را در نظر بگیریم و بعد از آن اقدام کنیم.

در انتظار اصلاح بودجه

وی با اشاره به انتظار شورا برای رسیدن لایحه اصلاح بودجه ۹۹ از سوی شهرداری مشهد اضافه کرد: با ارسال این لایحه، بررسی‌های لازم و اقدامات کارشناسی و تخصصی در کارگروه‌های بودجه و کمیسیون برنامه و بودجه برای اصلاح بودجه امسال انجام خواهد شد تا ببینیم چه تغییراتی به دلیل کرونا و مشکلات اقتصادی حاصل از آن در بودجه به وجود آمده است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر همچنین به تعطیلی ناوگان حمل ونقل عمومی شهر در برخی از روز‌های کرونایی امسال و کسری منابع حاصل از آن اشاره کرد و گفت: در همین راستا دیگرتبعات همه گیری کرونا بر مدیریت شهری بررسی شده است و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

استفاده از شیوه‌های جدید درآمدزایی

وی تأکید کرد: شهرداری باید در لایحه اصلاح بودجه، پیشنهاد‌های خود را برای جایگزین کردن منابع ازدست رفته ناشی از کرونا با توسل به شیوه‌های جدید به شورای شهر ارائه دهد تا بتوانیم بودجه را به صورت متعادل اصلاح کنیم و پروژه‌های نیمه تمام را به پیش ببریم.
موحدی زاده عزم و اراده شورای پنجم و بدنه مدیریت شهری در این دوره را برای انجام امور بالا دانست و افزود: باید پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام رساند و پروژه‌های مادر نظیر خطوط قطارشهری و اتوبوس رانی و همچنین توسعه فضای سبز و کاهش آلودگی هوا را در دستور کار قرار داد و برای آن‌ها بودجه تعریف کرد. وی همچنین در واکنش به سؤالی درباره احتمال انقباضی بودن لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: هرچند که ممکن است بودجه بخش جاری و اداری ما انقباضی باشد، الان نمی‌خواهیم به بودجه انقباضی مخصوصا در روند توسعه و عمران شهر فکر کنیم. البته اگر شهرداری در بودجه‌ای که ارائه می‌دهد بتواند صرفه جویی‌های لازم را داشته باشد، ممکن است به بودجه انقباضی هم نرسیم.

بودجه‌های عمرانی به جای خود

او اظهار کرد: بااین حال شورای شهر به هیچ وجه با هزینه کرد بودجه‌های عمرانی و زیرساختی شهر برای مخارج جاری شهرداری موافق نیست. خیلی هم به دنبال این نیستیم که به جز در حوزه پروژه‌های زیرساختی و زیربنایی، از ظرفیت تهاتر سرمایه‌های شهر در دیگرامور جاری استفاده کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->