خدمت بیشتر، سرلوحه اهداف شهرداران مناطق

  • کد خبر: ۳۸۱۶۷
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
خدمت بیشتر، سرلوحه اهداف شهرداران مناطق
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ روز گذشته مراسم تودیع و معارفه شهرداران ۳ منطقه یک، ۸ و ۹ مشهد برگزار شد تا کوروش باوندی به جای جواد اصغری در منطقه یک، حسین عبدا... زاده به جای امیدرضا رحمانیان در منطقه ۸ و بالاخره جواد اصغری به جای حسین فرهادیان در منطقه ۹ سکانداری شهرداری را به عهده بگیرد.

شهردار مشهد که دیروز روزی پر کاری داشت، در ابتدای صبح برای تودیع و معارفه شهرداران قدیم و جدید شهرداری منطقه ۹، راهی بولوار دلاوران شد تا ضمن خداحافظی با حسین فرهادیان، وی را راهی شهرداری منطقه ۷ کند و اداره شهرداری منطقه ۹ را نیز به جواد اصغری بسپارد.

سال‌های پیش روی منطقه ۷ پرفعالیت خواهد بود

محمدرضا کلائی در اولین مراسم تودیع و معارفه دیروز،  ضمن قدردانی از تلاش‌های حسین فرهادیان، شهردار سابق این منطقه که حالا راهی شهرداری منطقه ۷ شده است، اظهار کرد: در منطقه ۷ پروژه‌های بسیار بزرگ مانند ارتفاعات جنوب، هفت حوض، کوشش و خلج و انتظام بخشی به بخش‌های طرق و ورودی شهر مشهد داریم که این موارد پیچیدگی‌های فنی زیادی دارد که اگر آن را در کنار موضوعات درآمدی و شهرسازی بگذاریم، عملا در سال آینده روز‌های پرفعالیتی را برای آقای فرهادیان می‌بینیم.
کلائی اظهار کرد: در مدت زمانی که آقای فرهادیان در این پست فعالیت کرد، بسیاری از اتفاقاتی که مدنظر ما بود رخ داد و قدردان زحمات ایشان هستیم.

وی با بیان اینکه همواره باید خدمت بیشتر سرلوحه اهداف شهرداران مناطق باشد، افزود: امیدوارم چندمورد از اقداماتی که در منطقه ۷ بر زمین مانده است با حضور آقای فرهادی تعیین تکلیف شود. منطقه ۷ طی ۲ سال گذشته همواره در رتبه آخر قرار داشته است و به طور طبیعی تمهیدات درآمدی و اجرایی و فرهنگی خاصی را می‌طلبد.

در ادامه این مراسم جواد اصغری، شهردار جدید منطقه ۹، نیز گفت: ظرفیت‌هایی که در منطقه ۹ وجود دارد برکسی پوشیده نیست. ظرفیت‌های اقتصادی این منطقه باعث شده است به عنوان یکی از مناطق اثرگذار در بحث وصول درآمد‌ها و تحقق بودجه درآمدی شهرداری شناخته شود. با توجه به توانی که در همکاران این منطقه وجود دارد، باید به صورت جدی به این موضوع بپردازیم.

ضرورت تقسیم منطقه ۹ به ۲ منطقه

در این جلسه، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد گفت: یکی از موارد تصویب شده شورا بحث اجرایی کردن طرح تفصیلی و مصوبه تقسیم منطقه ۹ به ۲ منطقه ۹ و ۱۷ است که این امر جزو ضروریات است. محمدهادی مهدی نیا افزود: تفاوت معناداری که این منطقه با دیگرمناطق دارد، این است که طرح تفصیلی این منطقه به تصویب شورای شهر رسیده است و درصورتی که شورا مقید به قانون گرایی و شعار‌هایی که در سال ۹۶ داده باشد، باید این موارد را در عمل نیز اجرایی کند. ظرف یک سال گذشته در موضوعات منطقه ۹ بیشترین فشار‌ها وارد بوده، زیرا مغایرت‌های زیادی بین شعار‌ها و اعتقادات وجود داشته است.

ضرورت انعطاف پذیری و توجه به مشکلات مردم

نایب رئیس شورای شهر نیز در این مراسم گفت: انعطاف پذیری و توجه به مشکلات مردم باید سرلوحه کار مدیران شهری باشد.
حمیدرضا موحدی زاده افزود: امروزه در کنار اینکه ما همواره باید قوانین را مبنای خود قرار دهیم، باید به ضوابط نیز پایبند باشیم. ضوابط ما باید کارشناسی شده و پاسخ گو باشد. در اعمال ضوابط و قوانین باید شرایط اقتصادی جامعه را ببینیم و تاجایی که قانون به ما اختیار داده است، انعطاف داشته باشیم. تا جایی که قانون صراحت دارد، باید برای اصلاح آن قدم برداریم، اما در آنجایی که قانون سکوت و اختیار را واگذار کرده است، باید به نفع مردم و توسعه شهر گام برداریم.
وی تأکید کرد: انعطاف پذیری و توجه به مشکلات مردم باید سرلوحه کار مدیران شهری باشد تا به رضایت مطلوب و مدنظر دست پیدا کنیم.

استاندارد‌های منطقه پایین نیاید

بعد از این مراسم، شهردار مشهد به همراه جواد اصغری راهی بولوار خیام جنوبی شد تا پس از پایان مأموریت اصغری در منطقه یک، کوروش باوندی را به مجموعه شهرداری منطقه یک معرفی کند.
کلائی در این مراسم خطاب به شهردار جدید این منطقه، بیش از هر چیز بر مباحث خدمات شهری و سیما و منظر شهری تأکید کرد.

وی با تأکید بر اینکه منطقه یک محل عبور افراد مختلف در شهر است و اگر ذره‌ای از استاندارد‌ها در این منطقه کم شود همه معترض خواهند شد، اظهار کرد: توقع مردم در این منطقه بالاست و از طرفی بار مالی زیادی روی دوش این منطقه است؛ ازاین رو تحت هیچ شرایطی نباید «بیلان» کاری منطقه کاهش یابد و شاهد افت سطح خدمات شهری و سیما و منظر شهری در این منطقه باشیم.

همچنین علیرضا شهریاری، عضو شورای شهر مشهد و عضو کمیته نظارتی منطقه یک، در این جلسه با بیان اینکه ما با در کنار هم بودنمان می‌توانیم مشکلات را حل کنیم و به کار‌ها سرعت ببخشیم، اظهار‌کرد: امروز مردم دچار مشکلات فراوانی هستند و مدیران شهری، به ویژه شهرداران مناطق، می‌توانند با روی خوشی که از خود نشان می‌دهند کمی رضایتمندی مردم را هم افزایش دهند.

جواد اصغری نیز که بیش از ۴ سال شهردار منطقه یک بوده و از دیروز و با حکم شهردار مشهد سکان شهرداری منطقه ۹ را به دست گرفته است، در مراسم خداحافظی با شهرداری منطقه یک گفت: منطقه یک به عنوان منطقه برخوردار شهری مطرح است و به تبع آن تکالیف درآمدی آن هم خاص است؛ بنابراین موضوعات اقدامات خدماتی باید مد نظر مدیران قرار گیرد.

وی افزود: به طور قطع برخوردار بودن یک منطقه از حسن‌های آن منطقه است، اما درعین حال باید به همان نسبت به خدمات و نیاز‌های مردمی پاسخ داد.
وی افزود: ۴ سال قبل اعتبارات عمرانی منطقه یک، ۹ میلیارد تومان بود، اما امروز این رقم به نزدیک ۶۰ میلیارد تومان رسیده است.
در پایان هم کوروش باوندی، شهردار جدید منطقه یک، با بیان اینکه آشنایی کاملی با شرایط این منطقه دارد، بر پیگیری مسائل درآمدی، خدماتی، فضای سبز و تعامل با مردم که خواسته شهردار مشهد است، تأکید کرد.


توجه ویژه به موضوعات درآمدی منطقه ۸

اما سومین مراسم تودیع و معارفه در میدان امام خمینی (ره) و ساختمان شهرداری منطقه ۸ برگزار شد؛ جایی که با حکم کلائی دوران سرپرستی امیدرضا رحمانیان در این منطقه تمام شد و حسین عبدا... زاده سکان اداره این منطقه را بر عهده گرفت.

شهردار مشهد در این مراسم نیز گفت: موضوعات درآمدی در منطقه ۸ باید روند آرام و روبه رو رشد خود را طی کند. اولویت‌های منطقه نیز مشخص است. در بخشی از اولویت‌ها مانند طرح تفضیلی در حوزه جنوب شرق، بخشی از توافقات انجام شده با آستان قدس و موضوعات مرتبط با ارتفاعات مشهد از موارد مربوط به امسال است که باید به صورت جدی به دنبال آن باشیم.

عبدا... زاده نیز در این مراسم گفت: تخصص من برنامه ریزی است و این برنامه ریزی باید در موضوعات شهری نیز به خوبی دیده شود. امیدوایم در منطقه ۸، به عنوان یک منطقه پخته در شهرداری، به دستاورد‌های مهمی دست یابیم. همیشه آرزو داشتم که بتوانیم بودجه مناطق را به صورت مستقل به شورا ارائه کنیم.
در ادامه این مراسم رحمانیان، سرپرست پیشین منطقه ۸، نیز گفت: از اینکه در این ۲ ماه مدیریت شهری به من اعتماد کرد سپاسگزارم و اگر کوتاهی‌ای در این مدت رخ داده است عذر می‌خواهم. در طول این ۲ ماه تمام تلاش خود را انجام داده ایم و امیدواریم که مورد قبول مجموعه مدیران قرار گرفته باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->