ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟
سرخط خبرها

محمدکاظم کاظمی: حمیرا نکهت بانوی شعر امروز افغانستان بود

  • کد خبر: ۴۱۷۲۵
  • ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
محمدکاظم کاظمی: حمیرا نکهت بانوی شعر امروز افغانستان بود
حمیرا نکهت دستگیرزاده، شاعر سرشناس افغانستانی در ۶۰سالگی درگذشت. این شاعر که در سال‌های آخر عمرش از بیماری سرطان رنج می‌برد، روز گذشته در کشور هلند از دنیا رفت.
به گزارش شهرآرانیوز؛ حمیرا نکهت دستگیرزاده متولد سال ۱۳۳۹ در کابل، لیسانس خود را از دانشگاه این شهر و دکترایش را از دانشکده ادبیات دانشگاه صوفیه، پایتخت بلغارستان گرفته بود. حمیرا نکهت، همچنین برای مدتی در اداره هنر و ادبیات رادیو تلویزیون افغانستان کار کرده بود.
 
محمدکاظم کاظمی در صفحه اینستاگرام خود در این باره نوشته است:
 

حمیرا نکهت دستگیرزاده شاعر نام‌آور افغانستان، در شصت سالگی در هلند درگذشت. شاعری بود توانا، پرکار، مسلط بر قالب‌های کلاسیک و نو، صاحب مطالعه و صاحب‌نظر و بسیار فعال در فعالیت‌ها و مجامع ادبی. روحیه‌ای شاد و سرزنده داشت، با اعتماد به نفس و همت و پشتکار، و مهربانی و حسن معاشرت. با روحیۀ سرزنده و شاد خود، سال‌ها با بیماری سرطان جنگید و در عین حال به اندازۀ یک گروه، در تشکل‌ها و فعالیت‌های رسانه‌ای فعال بود. روحش شاد باشد.

 

محمدکاظم کاظمی: حمیرا نکهت بانوی شعر امروز افغانستان بود

کاظمی درباره این عکس نوشته است: عکس مربوط به نوروز ۱۳۹۵ است، در تاجیکستان و در کنار تندیس امیر اسماعیل سامانی
 
 
«شط آبی رهایی»، «غزل غریب غربت»، «هیچ نتوان گفت»، «کوچه‌های روشن ماه»، «تلخ در آتش» و «از پوست تا پوستر» از جمله آثار به جا مانده از این شاعر افغانستانی هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->