ایجاد «بازارگاه ملی هوش مصنوعی» با همکاری وزارت ارتباطات و سازمان ملی هوش مصنوعی مذاکرات با تلگرام به‌دلیل ایرادات حقوقی متوقف شد | درخواست کمیته بازگشایی برای اصلاح متن توافق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای صرافی‌های مجاز تبلیغ رمزارز را به وزارت ارشاد معرفی کرد نام ماه‌های کامل سال: تاریخچه، معنا، ریشه‌شناسی و تحلیل فرهنگی یک‌سوم پروژه فیبر نوری مشهد تکمیل شد | ساخت ۶۰ ایستگاه مخابراتی جدید در مناطق دارای پوشش ضعیف مهم‌ترین بخش‌های رویداد ملی «شهر هوشمند و هوش مصنوعی» (آبان ۱۴۰۴) همه‌چیز درباره ابرماه آبان ۱۴۰۴ (بزرگ‌ترین ماه کامل سال) + زمان و شیوه رصد دو حالت جدید ترجمه به گوگل ترنسلیت اضافه می‌شود رونمایی از نخستین ربات کاملاً خودران انبار با ویژگی‌های جدید اعتیاد از نوع هوش مصنوعی چرا آفلاین‌بودن به ترند نسل جدید تبدیل شده است؟ چرا مغز پس از بی‌خوابی حواس‌پرتی شما را افزایش می‌دهد؟ مهندسان کشاورزی پسماند‌های غذایی را به سوخت هواپیما تبدیل کردند سنجش کیفیت خواب با ساعت‌های هوشمند چطور می‌تواند به تشخیص بیماری‌ها کمک کند؟ ماینکرفت با فروش ۳۵۰ میلیون نسخه، رکورد تاریخی جدیدی ثبت کرد عضو شورای‌ عالی فضای مجازی: نگرانم توافق با تلگرام منجر به سازوکاری مشابه «مکانیسم ماشه» شود ایلان ماسک خودروی پرنده‌ای می‌سازد فراتر از خودروی جیمز باند نحوه تأمین امنیت سایبری سامانه‌های هوش مصنوعی مشخص شد هشدار وزیر ارتباطات درباره حملات سایبری داخلی به‌دلیل استفاده از فیلترشکن‌ها سه تنظیم مخفی برای افزایش عمر باتری گوشی آیفون
سرخط خبرها

آموزش قربانی درآمدزایی

  • کد خبر: ۴۲۰۸۶
  • ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
آموزش قربانی درآمدزایی
جمیل نیک‌اندیش - کارشناس آموزش و فناوری
تا قبل از شیوع کرونا و لزوم استفاده از فضای مجازی در حوزه تحصیل، علاوه بر اینکه آموزش و پرورش حرکت خاصی برای توسعه آموزش آنلاین انجام نداده بود، مردم هم نگاه چندان مثبتی به این روش آموزشی نداشتند و مشکل فرهنگی در این زمینه وجود داشت. زمانی که به دلیل شیوع کرونا ناچار شدیم به سمت آموزش آنلاین برویم، مسیر خوبی هم در فرهنگ‌سازی این مقوله به وجود آمد و به نوعی، بیشتر بین والدین جا افتاد.
تا قبل از این شرایط، نه‌تن‌ها آموزش و پرورش برای رفتن به سمت آموزش‌های آنلاین برنامه مدونی نداشت، که در برخی موارد، این مدل آموزش‌ها را ممنوع هم اعلام می‌کرد. این در حالی است که خیلی از کشور‌های دنیا از سال‌ها قبل به سمت این موضوع رفته‌اند. البته آموزش‌های مجازی را نباید تنها در استفاده از برنامه‌های پیام‌رسان خلاصه کرد. یکی از محبوب‌ترین راهکار‌ها در آموزش مجازی استفاده از روش آموزشی معکوس است. در این روش، ابتدا دانش‌آموز محتوای آموزشی را در قالب یک ویدئو می‌بیند و بعد از آن، فعالیت‌های یادگیری در قالب فضایی تعاملی اتفاق می‌افتد. این فضای تعاملی هم می‌تواند در بستر کلاس‌های حضوری اتفاق بیفتد و هم می‌شود آن را در پلتفرم‌های آنلاین پیاده‌سازی کرد. اما چیزی که این‌روز‌ها با نام شبکه شاد پیاده شده است تنها در حد یک برنامه پیام‌رسان است و نمی‌تواند به‌خوبی بار آموزش دانش‌آموزان را به دوش بکشد. مخصوصا با سیاست انحصاری‌ای که آموزش و پرورش برای شبکه شاد ایجاد کرده، این بستر با مشکلات بیشتری هم روبه‌رو شده است. سامانه‌ای آموزشی به گستردگی تمام کشور باید دربرگیرنده بخش‌های مختلفی باشد. آموزش و پرورش می‌توانست از ظرفیت‌های موجود در کشور مثل سامانه آپارات یا پیام‌رسان‌های مختلفی مانند گپ هم استفاده کند تا در پایان، یک سیستم آموزشی آنلاین قوی‌تر به وجود بیاید، اما متأسفانه، چون اولویت آموزش و پرورش کاهش هزینه‌هاست، مدارس و دانش‌آموزان را مجبور کرده است تنها از شبکه شاد استفاده کنند، سامانه‌ای که نه‌تن‌ها هزینه زیادی نداشته است، این روز‌ها با توجه به کاربران چندده‌میلیونی‌اش، برای دولت درآمدزا هم شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->