به گزارش شهرآرانیوز، خبرگزاری عمان در گزارشی تاکید کرد: کشتیهایی که مایل به عبور از تنگه هرمز هستند باید با سازمان بینالمللی دریانوردی هماهنگ کنند.
این در حالی است که امیرحسین یزدانپناه، عضو کمیته رسانه تیم مذاکرهکننده ایران در پاسخ به ابهامی که در فضای مجازی درباره توییت وزیر خارجه عمان درباره عدم دریافت عوارض عبور از تنگه هرمز مطرح شده، گفت: قرار نیست آنچه دریافت میشود عنوان «عوارض» داشته باشد، بلکه هزینه دریافتی به عنوان «هزینه خدمات» موضوعیت دارد.
پیش از این طی روز دوشنبه ایران و عمان در بیانیهای مشترک بر تداوم همکاری برای حفظ امنیت و آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز تأکید کردند و از توافق برای ادامه گفتوگوها درباره مدیریت آینده ناوبری در این گذرگاه راهبردی خبر دادند.
منبع: ایسنا