ابتلا به کرونا، بزرگ‌ترین ترس ۷۱درصد شهروندان مشهدی

  • کد خبر: ۴۲۶۴۷
  • ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
ابتلا به کرونا، بزرگ‌ترین ترس ۷۱درصد شهروندان مشهدی
سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد گفت: ۷۲درصد از پاسخ‌گویان موج چهارم نظرسنجی کرونا، از اطلاع‌رسانی شهرداری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در ناوگان حمل‌ونقل عمومی رضایت داشتند.
به گزارش شهرآرانیوز، احمد رمضانی فرخد با اشاره به انجام موج چهارم نظرسنجی در حوزه کرونا توسط گروه سنجش افکار این اداره، اظهار کرد: موج چهارم نظرسنجی کرونا از شهروندان مشهدی با هدف بررسی اثرات شیوع کرونا بر اشتغال شهروندان، میزان نگرانی از ابتلا به کرونا و همچنین میزان رضایت و انتظارات از اقدامات شهرداری در این خصوص انجام شد.

وی افزود: در موج دوم نظرسنجی کرونا، ۵۷ درصد شهروندان تا حد زیادی نگران ابتلای خود و خانواده‌شان به کرونا بودند که این نگرانی در نظرسنجی جدید با رشد ۶ درصدی، به ۶۳ درصد رسیده است. همچنین ۶۰ درصد پاسخ‌گویان ابراز داشته‌اند که تا پایان تابستان، شیوع ویروس کرونا افزایش پیدا می‌کند.


سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد بیان کرد: ۴۵/۵ درصد شهروندان، از اقدامات شهرداری برای آموزش و اطلاع‌رسانی درباره کرونا از طریق تبلیغات محیطی، رضایت خوبی داشتند و رضایت ۳۱ درصد نیز از این بخش متوسط بود.

رمضانی فرخد خاطرنشان کرد: ۷۷ درصد پاسخ‌گویان این نظرسنجی برای تردد در شهر از وسیله نقلیه شخصی استفاده و فقط ۱۴ درصد از وسایل نقیله عمومی استفاده می‌کردند که ۷۲ درصد استفاده‌کنندگان از حمل‌ونقل عمومی، اطلاع‌رسانی شهرداری در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس و همچنین داخل ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای مبارزه با ویروس کرونا را خوب و خیلی خوب ارزیابی کرده‌اند.
 
 

نظر موافق ۹۹ درصد شهروندان برای اجباری‌بودن استفاده از ماسک در حمل‌ونقل عمومی

 

وی اضافه کرد: ۴۵/۵ درصد از شهروندان شرکت‌کننده در این نظرسنجی، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان در وسایل حمل‌ونقل عمومی مشهد را خوب و خیلی خوب و ۲۰ درصد نیز ضعیف و خیلی ضعیف دانسته‌اند و بیش از ۹۹ درصد شهروندان نیز با اجباری‌شدن استفاده از ماسک در وسایل حمل‌ونقل عمومی موافق بودند.
سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در نظر سنجی موج دوم کرونا، بیش از ۷۱ درصد شهروندان با تعطیلی حرم مطهر موافق بودند، گفت: میزان موافقان تعطیلی حرم مطهر و مساجد و اماکن مذهبی در نظر سنجی موج چهارم با ۶۸ درصد کاهش یافته است، ۸۴ درصد شهروندان نیز با تعطیلی اماکن تفریحی شامل پارک‌ها، استخرها، سینماها، سالن‌های ورزشی و... موافق بودند که نظر مردم در این نظرسنجی دقیقا با نظرسنجی موج سوم کرونا برابری می‌کند.
 
 

ابتلا به کرونا، بزرگ‌ترین ترس ۷۱ درصد شهروندان مشهدی

 

رمضانی فرخد با بیان این مطلب که ۶۹ درصد از پاسخ‌گویان اعلام کرده‌اند که در مراسمات حضوری دهه اول محرم شرکت نمی‌کنند، تصریح کرد: ۵۷ درصد شهروندان با تعطیلی مراکز تجاری مانند انواع بازار‌های سرپوشیده، پاساژ‌ها و روزبازار‌ها مخالف هستند در صورتی که در موج دوم نظر سنجی کرونا، ۵۵ درصد شهروندان با تعطیلی کامل ادارات، بازار‌ها و فروشگاه‌ها موافق بودند.

وی ادامه داد: ۷۱ درصد پاسخ‌گویان این نظرسنجی، بزرگ‌ترین ترس خود در دوران شیوع کرونا را ابتلای خود و خانواده به کرونا عنوان کرده‌اند و ترس از کاهش درآمد و شکست اقتصادی به ۴۰ درصد و ترس از اختلال در روابط اجتماعی با ۲۵ درصد در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

ضد‌عفونی‌کردن معابر و تأسیسات شهری، اولین انتظار شهروندان از شهرداری در دوران شیوع ویروس کرونا

سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه شهروندان مهم‌ترین پیامد‌های مثبت شیوه ویروس کرونا را اهمیت‌یافتن بهداشت فردی و افزایش دانش پزشکی جامعه و همچنین افزایش روحیه ایثار و فداکاری عنوان کرده‌اند، بیان کرد: ضدعفونی معابر و تأسیسات شهری با ۴۴/۵ درصد، آموزش و فرهنگ‌سازی با ۳۶ درصد، اختصاص ملزومات بهداشتی به اقشار آسیب‌پذیر با ۲۳/۵ درصد و... مهم‌ترین انتظار شهروندان از شهرداری هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->