شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم
سرخط خبرها

ترامپ و غول‌های ارتباطی

  • کد خبر: ۴۲۸۶۳
  • ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
ترامپ و غول‌های ارتباطی
یونس شکرخواه - استاد ارتباطات
دونالد ترامپ که هم‌زمان خودش سازمان ملل است و کلانتر جهان و... ۴ غول ارتباطی دنیای حافظه رم (RAM)، تراشه و نمایشگر را وادار کرده است تا از معامله با هواوی (واوِی) پیشتاز ارتباطی چین دست بردارند.
حالا ‏شرکت‌های سامسونگ که بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده حافظه رَم در جهان و بزرگ‌ترین مجموعه تجاری‌صنعتی کره‌جنوبی مشتمل بر ٨٠شرکت محسوب می‌شود و همچنین شرکت اس‌کا هاینیکس (SK Hynix) که آن هم از غول‌های نسل جدید فناوری‌ها در کره جنوبی است (دومین شرکت تولیدکننده حافظه رم و تراشه در جهان) و شرکت دیگر کره‌جنوبی یعنی ال‌جی (بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نمایشگر‌های او‌ال‌ای‌دی در جهان با بیش از ٩٠درصد بازار) و شرکت آمریکایی مایکرون (Micron) که تولیدکننده شماره٣ رم در جهان است، بر اثر فرامین اجرایی ترامپ حق فروش محصول و معامله با هواوی را ندارند و باید از ١۵سپتامبر٢٠٢٠ تمام عملیات خود را با هواوی که بزرگ‌ترین شرکت ارائه‌کننده سرویس‌های ارتباطی جهان است، متوقف کنند.
‏به این ترتیب حالا هواوی مجبور می‌شود تولیدکنندگان دیگری را برای خرید رم، تراشه و نمایشگر‌های موبایل‌هایش پیدا کند، که در عین حال ممکن است کیفیت و میزان دل‌خواه هواوی را هم تأمین نکنند.

بد نیست بدانید ‏این شرکت‌ها همه در بازار جهانی به غول‌های رم معروف هستند و از دیگر سو خود هواوی هم سومین خریدار بزرگ تراشه در جهان است. حالا رسانه‌های جریان اصلی آمریکا سمت‌وسوی خبر‌ها و تحلیل‌های خود را بر نمایش محاصره شدن هواوی از پانزدهم سپتامبر متمرکز کرده‌اند، اما واقعیت این است که پیامد‌های تلقی ترامپ و حلقه امنیتی اطراف او از جغرافیای جهان ارتباطی معاصر و فعالیت‌های تجاری برخاسته از آن فقط متوجه هواوی نخواهد بود. شرکت‌های کره‌ای سامسونگ، اس‌کا هاینیکس و ال‌جی و نیز شرکت آمریکایی مایکرون با از دست دادن خریداری، چون هواوی دچار دردسر خواهند شد. گفته می‌شود هواوی به دلیل انباشته بودن انبارهایش از خرید‌های قبلی در کوتاه‌مدت با مشکل مواجه نمی‌شود و می‌تواند تا حدودی برای بخشی از نیازهایش روی شرکت چینی بوو (BOE Technology) سازنده نمایشگر‌های منعطف حساب کند.
از همه جالب‌تر این است که دولت ترامپ که شیفته تحریم و نقض آیین‌نامه‌های بین‌المللی است، از ماه پیش هم دامنه تحریم‌های تراشه را به طراحان قطعاتی که از فناوری آمریکایی استفاده می‌کنند، تسری داده است تا هیچ شرکتی نتواند بدون مجوز به هواوی چیزی بفروشد. البته سامسونگ از همین حالا درخواست دریافت مجوز برای فروش قطعه به هواوی را به دولت ترامپ داده است. همه بهانه تیم ترامپ این است که زیرساخت‌های مخابراتی و محصولات هواوی تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکاست و هواوی می‌تواند از کاربران آمریکایی جاسوسی کند. اکنون نباید به فکر جاسوسی از داده‌هایی بود که گوگل و فیس‌بوک و... از کاربران جهان جمع می‌کنند. موضوع فوری‌تر این است که جهان تا چه وقت چشمان خود را روی ورود بوفالو‌ها به کریستال‌فروشی‌ها خواهد بست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->