رونمایی هوآوی از گوشی تاشو میت X6 + قیمت آغاز ثبت آیفون مسافری از امروز دوشنبه (۵ آذر ۱۴۰۳) رونمایی شیائومی از تلویزیون‌های هوشمند سری ردمی 2025 X با پنل 4K + زمان عرضه آپدیت جدید پلی‌استور به شما می‌گوید کدام برنامه ارزش نصب دارد نهنگ‌های مینکی صداهای فراصوت را می‌شنوند آنباکس مانیتور گیمینگ ال جی مدل ۲۹WQ۶۰۰-w راهکار‌های دانش‌بنیان برای جبران ناترازی انرژی و کمبود برق بهره‌برداری از پروژه احداث مرکز داده ابر دولت مشهد در اوایل خردادماه ۱۴۰۴ اپل احتمالا با افقی‌کردن دوربین آیفون ۱۷ ایر طراحی گوشی‌هایش را متحول می‌کند اپل برای رفع ممنوعیت فروش آیفون ۱۶، به اندونزی پیشنهاد ۱۰۰ میلیون دلاری داده است همه‌چیز درباره تورنومنت نات پیکسل + شرایط دریافت ایردراپ بازدید پزشکیان از پارک علم و فناوری زاهدان (یکم آذر ۱۴۰۳) دانشمندان ژاپنی قابلیت فتوسنتز گیاهان را به سلول‌های همستر منتقل کردند واکنش مدیرعامل آپارات به اظهارات جنجالی رسول جلیلی درباره فیلترینگ یوتیوب: آپارات را بهانه نکنید گلکسی S۲۵ اولترا احتمالا بسیار گران‌تر از نسل قبلی‌اش باشد اولین گمانه‌زنی‌ها درباره مشخصات و ویژگی‌های پلی استیشن ۶ «مایکروسافت تیمز» در جلسات به قابلیت ترجمه همزمان گفتار مجهز می‌شود سونی می‌خواهد شرکت Kadokawa، مالک بازی «الدن رینگ»، را بخرد قابلیت ریست‌کردن الگوریتم پیشنهادها به‌زودی به اینستاگرام اضافه می‌شود بهترین برنامه‌ها و بازی‌های گوگل پلی در سال ۲۰۲۴ + لینک دانلود گزارش اتاق بازرگانی از اثرات فیلترینگ بر کسب‌وکارهای اینترنتی
سرخط خبرها

راهبرد‌های شرکت‌های دانش بنیان برای مقابله با بحران

  • کد خبر: ۴۳۰۱۳
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
راهبرد‌های شرکت‌های دانش بنیان برای مقابله با بحران
گزیده مصاحبه با مدیران ۳ شرکت دانش بنیان درباره راهبرد‌های آن‌ها برای مقابله با بحران را بخوانید تا با کشف راز بقای آن‌ها نقشه راه خود را ترسیم کنید.
عادل نجفی | شهرآرانیوز - این روز‌ها قدرتمندترین کسب و کار‌های جهان هم زمان با شیوع گسترده کووید ۱۹ با چالش‌های جدی روبه رو شده اند. خودروسازها، صنایع نفتی و حتی زنجیره‌های تأمین مواد غذایی که نیاز روزمره و قطعی بازار مصرف به شمار می‌آیند با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند. البته در این میان شرکت‌های دانش بنیان و غول‌های دنیای فناوری حال و روز بهتری دارند. اما در کنار بزرگان، بسیاری از استارت آپ‌ها نیز تا مرز انحلال و انصراف از ادامه فعالیت‌های خود پیش رفته اند. اگر استارت آپ شما هم در معرض چنین مخاطراتی قرار گرفته است، در ادامه، گزیده مصاحبه با مدیران ۳ شرکت دانش بنیان درباره راهبرد‌های آن‌ها برای مقابله با بحران را بخوانید تا با کشف راز بقای آن‌ها نقشه راه خود را ترسیم کنید.
 

خروجی‌ها و کارکنان را اولویت بندی کنید

استارت آپ نروژی Intelecy با استفاده از هوش مصنوعی به فرایند‌های صنعتی در تولید محصولات به صورت ایمن تر، کارآمدتر و پاکیزه‌تر کمک می‌کند. کاهش فروش کارخانه‌ها موجب کاهش سود و درآمد‌های این استارت آپ شد. با شیوع کووید ۱۹، Intelecy به سرعت راهکار‌های محتمل برای مقابله با شرایط جدید در داخل شرکت و در قبال مشتریان را مورد بررسی قرار داد. این شرکت پس از آماده ساری فهرستی از ابتکارات، آن‌ها را در اختیار کارکنان و سهام داران قرار دادند. گزینه‌های مورد اشاره در فهرست شامل مواردی نظیر فرصت‌های پیش فروش، دوره‌های آزمایشی رایگان، توجه به کسب و کار‌های درباره کووید ۱۹، ارائه مشاوره، تعطیلی‌های موقت، وام ها، فرصت‌های مطالعاتی و موارد مشابه بودند. مدیرعامل این شرکت در پاسخ به چرایی اولویت بندی خروجی‌ها و کارکنان می‌گوید: حتی اگر موجودی نقدی شرکت شما به پایان رسید، مهم نیست کارکنان شما در چه سطحی از امیدواری یا ناامیدی هستند، اما ارتباطات شفاف و منظم با آن‌ها درباره شرایط بسیار اهمیت دارد.
 

بحران موجب تولید محصول جدید شد

استارت آپ Augmenta به ارائه راه حل‌های آسان و عملیاتی واقعیت افزوده برای کســــــب و کار‌ها می‌پردازد. مدیرعامل این شرکت می‌گوید: در ابتدای شیوع کووید ۱۹ بسیاری از فعالیت‌های آن‌ها با مشکل روبه رو شد، زیرا مشتریان جدید ما بیشتر از طریق گفتگو و مذاکرات دوجانبه جذب می‌شدند. پس در ابتدا برای مقابله با بحران کمبود نقدینگی، درخواست کمک از پارک و علم و فناوری فنلاند انجام شد و در تنفس ایجادشده، فرصت‌های جدید بازار را شناسایی کردیم. در حالی که ارائه راهکار‌های جدید به شرکت‌ها دشوار شده بودند، راهکار‌های قدیمی‌تر با توجه به حقایق روز بازار بازنویسی و به ویژه در زمینه دورکاری عرضه شدند. استارت آپ Augmenta بر این باور است که بحران‌ها پنجره‌های جدیدی در بلندمدت می‌گشایند. دیجیتالی سازی صنایع و رفتار‌های جدید کاری از جمله مؤلفه‌های اصلی کسب و کار‌ها خواهند بود. پایان بحران کرونا به معنای عادی سازی شرایط کاری نخواهد بود و دست کم از لحاظ نظری این امر باید در توسعه ایده‌ها به ما کمک کند.
 

کاهش هزینه‌ها و حفظ مشتری‌های موجود

صنعت مسکن از جمله بخش‌های اقتصادی است که هنوز به فعالیت خود با کمترین میزان کاهش ادامه می‌دهد. استارت آپ GBuilder یک نرم افزار مدیریت پروژه‌های املاک طراحی کرده است که به برقراری ارتباط میان دفتر پروژه، مشتری و محل احداث پروژه (کارگاه ساختمانی) کمک می‌کند. مدیر GBuilder به جای تمرکز بر آثر کوتاه مدت پاندمی به چشم انداز بلندمدت آثار بحران بر اقتصاد تمرکز کرده است. اگرچه همچنان شاخص‌های حوزه مسکن مثبت هستند، مدیران این استارت آپ جریان نقدینگی را به سوی سرمایه گذاری در شناسایی تغییرات بازار هدایت و هزینه‌های جاری خود را کاهش داده اند. مدیران به ویژه مدیران استارت آپ‌های نوپا در رهبری بحران برای جلوگیری از آسیب به هسته اصلی شرکت در هزینه‌ها صرفه جویی کنند. از طرف دیگر، در چنین شرایطی بدون تردید پیدا کردن مشتریان جدید برای همه دشوار خواهد بود. پس برای حفظ مشتریان فعلی خود تلاش کنید. در حوزه ساختمان نیز ارتباطات چهره به چهره حائز اهمیت است که با شیوع بیماری به حداقل رسیده است، اما از سوی دیگر، سرمایه گذاران چاره‌ای جز هزینه سرمایه خود ندارند؛ بنابراین وظیفه GBuilder است که با تمرکز بر آینده بازار، بهترین گزینه‌ها را به آن‌ها معرفی کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->