کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

درباره سریال دل که دارد به آخر خط می‌رسد، اما بازیگر و مخاطبش را راضی نکرده است

  • کد خبر: ۴۳۸۷۸
  • ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
درباره سریال دل که دارد به آخر خط می‌رسد، اما بازیگر و مخاطبش را راضی نکرده است
اگر پیگیر کانال‌ها و صفحات مجازی باشید، حتما شما هم ویدئوکلیپ‌هایی را که در روز‌های گذشته از سریال «دل» و بازی بهداد و بیات منتشر شد و جنبه تمسخرآمیزی هم داشت، مشاهده کرده اید. صحبت از دل حالا دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است، این مرتبه به علت حرف‌های صریح سعید راد.
محبوبه عظیم زاده | شهرآرانیوز؛ از همان وقتی که قسمت‌های ابتدایی کار به بازار آمد، حاشیه هایش شروع شد. حاشیه‌ها و حرف وحدیث‌هایی که کاملا ملموس و واضح می‌گفت کارگردان «مــن‌سالوادور نیــستم» و «عاشقانه»‌ای که قرار است فصل دوم آن هم ساخته شود، این مرتبه هم دست گذاشته است روی نمایش فضا‌های لوکس، اشرافی و مشابه کار‌های دیگرش.
 
داستان البته فقط این نبود. ۲ بازیگری که خب چه بهتر حامد بهداد و ساره بیات باشند، کافی بود تا ۲ سر طیف اغراق آمیز و عاشقانه این سریال هم شکل بگیرد و اتفاق تلخی به نام تجاوز که به تمام این داستان عاشقانه رگه‌های تحریک کننده‌ای اضافه کند. اگر پیگیر کانال‌ها و صفحات مجازی باشید، حتما شما هم ویدئوکلیپ‌هایی را که در روز‌های گذشته از سریال «دل» و بازی بهداد و بیات منتشر شد و جنبه تمسخرآمیزی هم داشت، مشاهده کرده اید. صحبت از دل حالا دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است، این مرتبه به علت حرف‌های صریح سعید راد.


پشیمونم پشیمونم پشیمون

سعید راد در مصاحبه‌ای که با رادیوتهران داشت، حرف‌های زیادی از دل زد. اینکه این نوع کار به مذاقش خوش نیامده، سناریو را کامل ندیده و آن را برای خودش به مثابه اشتباهی قلمداد می‌کند که مرتکب شده و تا انتها پای آن ایستاده است. این نارضایتی به قدری بود که وقتی مصاحبه گر از او درباره داستان فیلم می‌پرسد، از این می‌گوید که اصلا این کار را ندیده و دنبال نکرده است. تمام صحبت‌های راد البته روی دل متمرکز نبود، او در بخشی از صحبت هایش گفت: «اینا فقط می‌خوان فیلم رو بگیرن و تموم شه، اینا با این کارا بیزینس می‌کنن.» انتقاد‌هایی که مشابه آن را البته با شکل وشمایلی متفاوت هرازگاهی از زبان یکی از دست اندرکاران این حوزه و به ویژه بازیگر‌ها می‌شنویم، یکی از باندبازی موجود در این حرفه می‌گوید و دیگری از اینکه حالا همه چیز سینما افتاده است دست یک عده آدم مشخص و محدود.
 
راد البته اصل ماجرا را فراتر از دل و حاشیه‌های آن دانست و اینکه به نظر اوضاع به گونه‌ای پیش رفته است که مردم هم از تماشای این چیز‌ها بدشان نمی‌آید: «ما به هر حال چه بخواهیم و چه نخواهیم در این چند سال به واسطه سریال‌های ترکی و هندی جذب مسائلی شده ایم که هیچ کس مقصر نیست. فقط تعجب می‌کنم که چرا تلویزیون با بودجه‌های خوب چنین چیز‌هایی را درست می‌کند که جذاب نیست و بعد مردم می‌روند به سمت تماشای چیز‌هایی که بخندند یا شاد شوند یا چیز‌هایی ببینند که در اینجا ممنوع است.»


قصه عمیق‌تر این حرف هاست

مخاطب عام هم البته مفهومی است که احتمالا ذهن آدم را به خود مشغول می‌کند. اصلا این مخاطب عام کیست؟ سلیقه اش چیست و آیا نمی‌توان جای پیشرفت و بهبودی در مسیر علاقه مندی‌های او باز کرد؟ مخاطبی که منوچهرهادی وقتی انتقاد‌ها به کارش بالا گرفت، گفت: «من سریالم را برای او می‌سازم».
 
با این حال، کارگردان «آینه بغل» وقتی هوشنگ‌گلمکانی، منتقد سینما، نمایش این همه تجمل برای مردمی را که در تأمین معیشت زندگی شان نگران و ناتوان هستند، درباره قصه دل پیش کشید، از این گفت که: «هدف بیان مشکلات خانواده‌های اشرافی است و نه ترویج آن و اینکه نمایش چنین چیز‌هایی ممکن است در کسی ایجاد انگیزه هم بکند».
 
حالا منوچهر هادی هم در پاسخ به صحبت‌های راد متنی را در اینستاگرامش منتشر کرده است، متنی که البته جبهه گیری یا جواب دندان شکنی نیست، بلکه با عذرخواهی و مهربانی همراه بوده است. او از این گفته است که ترجیح می‌دهد فقط به خاطرات خوب پشت صحنه فکر کند و اینکه اگر نقدی به سریال وارد است آن را می‌پذیرد و با تمام وجود سریال دل را ساخته و مثل خود راد پای کارش ایستاده است: «از همه کسانی که به هر دلیلی با سریال دل ارتباط برقرار نکردند هم عذرخواهی می‌کنم.»

«در این دوران خیلی از آدم‌ها یاد گرفتند که تعریف‌ها رو مال خودشون کنند و انتقادات رو به دیگران حواله بدهند حقا که جایگاه بلند تو تحسین‌برانگیز است و وسوسه رسیدن به آن برای بعضی حسادت را جایز می‌کند.» این هم واکنش یکتاناصر، همسر منوچهرهادی بود که در زیر این پست اینستاگرامی نوشت. سریال دل با تمام بالاوپایین‌هایش چهارشنبه دوم مهرماه به کار خود پایان می‌دهد.


آرش همیشه دنبال رستا می‌گشت

واکنش‌هایی که درباره سریال دل وجود داشت، خواه ناخواه به دلیل هم زمان شدن با سریال‌های پرمخاطب دیگر شبکه نمایش خانگی مثل «هم گناه» و «آقازاده» مثبت نبود. کاربران زیادی در پای صفحات مربوط به این ۲ سریال، آن را با دل مقایسه کرده اند و از این گفتند که‌ای کاش دل دست کم قصه جذابی برای دنبال کردن داشت. کاربری هم نوشته بود: «اگه فیلم نامه سریال هم گناه رو می‌دادن دست هادی، هنوز پرویز داشت پیمان رو راضی می‌کرد که بیاد فریبرز رو ببینه و وسطشم ۲۰ دقیقه تصاویر اسلوموشن پیمان و فریبرز با صدای شهاب مظفری پخش می‌شد.»
 
کاربر دیگری هم یادی کرد از نبود مادر هاچ زنبورعسل و گفت: «ولی فکر کنم منوچهر هادی برای ساخت سریال دل از کارتون هاچ زنبورعسل الهام گرفته، یعنی این قدر که آرش دنبال رستا گشت، هاچ دنبال مادرش نگشت.» عده‌ای هم از بازی‌ها ایراد گرفتند و نوشتند: «حامد بهداد از اون فیلم اولش که دوست پژمان بازغی بود تا این آخری فقط و فقط خوب چاقو می‌خوره.» در این میان کاربری هم سر شوخی و خنده را با خودش باز کرده بود و نوشت: «چند ساعت توی اینستاگرام عکس لباس‌های شیک و خودرو‌های مدل بالا و خونه‌های لوکس دیدم و بعدش یه غذای خوشگل بدمزه خوردم. کارگردان امروز زندگیم منوچهر هادی بود.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->