وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
سرخط خبرها

ماجرای دناپلاس قسطی نمایندگان مجلس چیست؟

  • کد خبر: ۴۴۳۲۷
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
ماجرای دناپلاس قسطی نمایندگان مجلس چیست؟
دناپلاس این هفته دوباره به صدر اخبار کشور آمد، البته نه به‌دلیل قیمت نیم‌میلیاردی‌اش در بازار آزاد، بلکه به سبب پست اینستاگرامی که روح‌ا... ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در صفحه اینستاگرام شخصی‌اش گذاشت و از تحویل خودرو دناپلاس اتومات توسط مجلس شورای اسلامی به نمایندگان متقاضی خبر داد
به گزارش شهرآرانیوز؛ دناپلاس این هفته دوباره به صدر اخبار کشور آمد، البته نه به‌دلیل قیمت نیم‌میلیاردی‌اش در بازار آزاد، بلکه به سبب پست اینستاگرامی که روح‌ا... ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در صفحه اینستاگرام شخصی‌اش گذاشت و از تحویل خودرو دناپلاس اتومات توسط مجلس شورای اسلامی به نمایندگان متقاضی خبر داد و نوشت: «در ابتدای شروع مجلس شورای اسلامی، فرمی برای دریافت خودرو به نمایندگان داده شد تا نوع استفاده از خودرو را انتخاب کنند که ۳ گزینه داشت: ١. استفاده از خودرو مجلس با راننده، که در این‌صورت هزینه‌ها بر اساس میزان کاربرد و طبق تعرفه (ساعتی ٣٠هزار و روزانه ۵٠٠هزار تومان) از دریافتی ماهانه نماینده کسر می‌شود. ٢. تحویل امانی خودرو پارس صفر به نماینده و عودت آن به مجلس در پایان نمایندگی، که در این‌صورت پرداخت مبلغ مربوط به حمل‌ونقل (حدود ۵میلیون تومان) از هزینه‌های دفتری ماهانه حذف می‌شود.٣. فروش اقساطی یک خودرو دنا یا پارس صفر به نماینده که قسط آن از دریافتی ماهانه کسر شود.
 
بنده، چون خودرو نداشتم (همسرم یک خودرو ام‌وی‌ام١١٠ به ارزش فعلی ۵٠میلیون تومان دارد) گزینه سوم و نوع خودرو دناپلاس اتومات را انتخاب کردم. قیمت تحویل این خودرو به نماینده ٣٠٢میلیون تومان و اقساط آن سه‌ساله است. سند آن هم دست‌کم تا یک سال به نام مجلس است و امکان فروش به غیر ندارد.»
 
اعلام این خبر موجب بروز واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی شد. برخی کاربران به تفاوت قیمت خودرو تحویلی به نمایندگان با خودرو دناپلاس اتومات موجود در بازار اشاره کرده و به آن انتقاداتی وارد می‌کردند. علاوه بر کاربران فضای مجازی، برخی چهره‌های سیاسی مثل احمد توکلی هم در نامه‌ای به نمایندگان بابت این تصمیم انتقاد کردند. این انتقاد‌ها وقتی به اوج خودش رسید که نماینده مردم قزوین در اظهارنظری گفت دناپلاس نمی‌خواهد و مجلس باید خودرو شاسی‌بلند به نماینده‌ها بدهد تا بتوانند به روستا‌ها و مناطق دور سر بزنند!
 
با اوج‌گیری انتقادها، برخی نمایندگان مجلس به این خبر واکنش نشان دادند، ازجمله خود روح‌ا... ایزدخواه که در نامه‌ای به مجلس نوشت: «علی‌رغم درخواست اولیه، انصراف خود را از تحویل خودرو دناپلاس اتومات اعلام می‌دارم. ضمنا درصورتی‌که هزینه‌ای بابت این انصراف متوجه مجلس شورای اسلامی می‌شود، پرداخت خواهم کرد.»
 
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، هم در این‌باره گفته است: «به نظر من تحویل خودرو دناپلاس اتومات به نمایندگان متقاضی مناسب نبود. باید خودرو معمولی‌تری به نمایندگان داده می‌شد. نوع خودرو نباید به گونه‌ای باشد که هزینه بالایی داشته باشد. البته باید پاسخ‌گوی میزان رفت‌وآمد‌ها در جاده‌ها هم باشد. بهتر بود مالکیتش با مجلس شورای اسلامی باشد. مثل وزیری که چندین خودرو در دفترش دارد و متعلق به بیت‌المال است. بهتر بود این خودرو هم متعلق به بیت‌المال بود و روزی که فرد دیگر نماینده نیست، آن را تحویل می‌داد.» انتقاد به ماجرای تحویل دناپلاس به‌صورت قسطی و بدون نوبت به نمایندگان مردم حتی به تلویزیون هم کشیده شد و دلاوری، مجری تلویزیون، در برنامه زنده به نمایندگان انتقاد کرد.
 
دست آخر احمد امیرآبادی‌فراهانی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس، از این گفت که خودرو‌های دناپلاس متعلق به شخص نمایندگان نیست و گفت: «باز هم تأکید می‌کنم که مجلس این خودرو‌ها را به نام خود خریده است و نمایندگان هم از این خودرو‌ها استفاده خواهند کرد و راننده هم ندارند. البته به‌تازگی مذاکراتی در هیئت‌رئیسه مجلس مبنی بر اینکه این خودرو‌ها به‌صورت قسط‌بندی به نمایندگان داده شود، انجام شد، اما این موضوع به نتیجه نرسید و تصمیم‌گیری نشد؛ بنابراین باید اعلام کنیم که سند خودرو‌های تهیه‌شده به نام مجلس است.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->