تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است
سرخط خبرها

رزم حسینی: امضاهایی طلایی را در وزارت صمت حذف می‌کنیم

  • کد خبر: ۴۴۶۱۰
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
  • ۱
رزم حسینی: امضاهایی طلایی را در وزارت صمت حذف می‌کنیم
وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در شرایط فعلی پذیرش سمت وزارت ریسک بزرگی برای من بود و حتی پرریسک‌تر از حضور در سنگر‌های دفاع مقدس، تصریح کرد: ما به دنبال مدیریت بازار هستیم و به دنبال مداخله در بازار نیستیم و باید امضا‌های طلایی را در وزارت صمت کم و حتی حذف کنیم.
به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز با حضور در جمع فعالان بخش خصوصی گفت: شرایط امروز بسیار سخت است، زیرا در شرایط فعلی ما هم با تحریم روبرو هستیم و هم در جنگی با بیماری کرونا مواجه هستیم.

وزیر پیشنهادی وزارت صمت بیان داشت: بنابراین، چون در شرایط سختی قرار داریم باید تمام مردم ایران و دستگاه‌های حکومتی و تشکل‌های بخش خصوصی و اتحادیه‌ها مانند دوران دفاع مقدس در راستای حل مشکلات با هم پیمان شوند و مشکلات را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی معیشت مردم در خطر جدی است بیان داشت: ما به دنبال مدیریت بازار هستیم و به دنبال مداخله در بازار نیستیم بنابراین ما به دنبال مدیریت بازار مبتنی بر فراوانی کالا و قیمت تمام شده پایین و مبتنی بر تشکل‌های بخش بخش خصوصی و با هم اندیشی و کار کارشناسی مشترک بین دولت و تشکل‌های بخش خصوصی خواهیم زود.

وی با تاکید بر اینکه باید سفره مردم را ارزان‌تر کنیم بیان داشت: اگر توفیق خدمتگزاری در این سنگر را پیدا کنم باید بگویم در شرایط فعلی پذیرش این سمت ریسک بزرگی برای من بود و حتی پرریسک‌تر از حضور در سنگر‌های دفاع مقدس لذا من برای پذیرش این سمت ایثار و فداکاری کردم و باید با کمک شما فعالان بخش خصوصی و مجلس در مقابل فشار حداکثری تلاش کنیم.

رزم حسینی بیان داشت: من به دنبال چابک سازی هستم و دیوان سالاری را باید کوچک کنیم و مردم سالاری باید بزرگ شود و باید امضا‌های طلایی را در وزارت صمت کم کنیم و حتی حذف کنیم. این کار سخت است و با کمک شما و مجلس تحقق می‌یابد.

رزم حسینی بیان داشت: بسیار خرسندم که در خانه اقتصاد ایران امروز حضور یافته‌ام و خودم را از جنس شما می‌دانم.

 

من در زمره مجاهدان اقتصادی کشور بوده‌ام

وی با اشاره به سوالی که از محضر مقام معظم رهبری درباره کارآفرینی پرسیده بودند، گفت: از ایشان سوال کردم که شما فرموده‌اید که کارآفرینی عبادت است، یعنی این‌ها عابدین هستند؟ که ایشان فرمودند این‌ها عابدین و مجاهدین هستند و من جزء مجاهدین اقتصادی بوده ام قبل از این دولت و لذا شما هم جز مجاهدین اقتصادی کشور هستند.

رزم حسینی با اشاره به ارائه دو برنامه به مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اولین برنامه مربوط به وزارت صمت است که مبتنی بر اسناد بالادستی و مبتنی بر احکام برنامه ششم و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که البته این برنامه در شرایط فعلی امکان اجرای آن کمتر است البته نه به این معنا که کمک نمی‌کنیم تا به اهداف آن برسیم، اما باید در این مدت کوتاه ۱۰ ماهه در دولت فعلی اقداماتی باید انجام داد که این مسیر هموارتر شود.

وی با اشاره به برنامه دوم که به مجلس ارائه شده بیان داشت: مردمی بودن اقتصاد مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است که شما فعالان اقتصادی در آن زمینه نقش‌آفرینی خواهید داشت که بعداز رای اعتماد مجلس در مورد آن مفصل با شما صحبت خواهیم کرد.


کتاب قوانین و مقررات مزاحم تولید را تدوین کردم

وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار با اشاره به کتاب قوانین و مقررات مزاحم تولید و سرمایه‌گذاری بیان داشت: این کتاب تجربه ۷ سال در دو استان معدن‌خیز و صنعتی است که تجربه خدمتگزاری در این دو استان را داشتم لذا قوانین مزاحم قوانینی است که در عمل و اجرا به آن رسیده‌ایم و در این کتاب به آن اشاره کرده‌ام و قوانینی نیست که حقوقدانان به آن رسیده باشند که مجلس ارائه کرده باشند و این قوانین مزاحم توسط تشکل‌ها و دستگاه‌های اجرایی استخراج شده و در کتاب آمده است و لذا ثمره ۷ سال خدمت است که امیدواریم در مجلس اقداماتی برای رفع قوانین مزاحم انجام شود.

رزم حسینی بیان داشت: وزارت صمت مشکلات درون سازمانی دارد و این مشکلات به دلیل عدم ثبات مدیریت نمایان‌تر شده است.
 


فعالان اقتصادی بعضا با یک بخشنامه ورشکست شده‌اند

وی بیان داشت: وزارت صمت بنگاه سیاسی نیست و یک وزارتخانه تخصصی است و محل جناح بازی و سیاسی کاری نیست و انشاء الله مشکلات درون سازمانی و حذف مقررات زائد صورت گیرد، زیرا من به شخصه شاهد بوده‌ام که فعالان متدین و محترمی با یک بخشنامه ورشکسته شده‌اند و شاهد بوده‌ام که بخش خصوصی با مشکلات کالا وارد کرده و به علت وضع یک بخشنامه کالا در گمرک از بین رفته و فاسد شده است.

رزم حسینی بیان داشت: به پشتوانه مجلس و با کمک شما فعالان اقتصادی امیدواریم بتوانیم گام‌هایی را بر داریم و مشکلات را حل کنیم البته این نکته را متذکر می‌شوم که در حوزه صنعت ظرفیت‌های خالی وجود دارد که این سرمایه‌ها باید احیا شود و در سال جهش تولید زمینه جهش تولید را فراهم کنیم که یکی از آن‌ها مقررات زدایی است.


گرانی به سیاست‌های پولی باز می‌گردد

وی بیان داشت: باید مراودات منطقه‌ای را گسترش دهیم و بدانیم که وزارت صمت در صورتی موفق خواهد شد که انسجام کامل و هماهنگی کامل بین وزارت صنعت، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و وزارت جهاد کشاورزی باشد، گرانی مربوط به تولید نیست و بخش عمده‌ای از گرانی به سیاست‌های پولی و بانکی و نقدینگی بر می‌گردد و لذا این را باید با هماهنگی با وزرا و رئیس بانک مرکزی باید دنبال کرد.

رزم حسینی بیان داشت: بنده به لطف خدا و با توکل به خدا این اراده را دارم که تصمیمات شجاعانه را اجرا کنم.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
0
0
سلام موفق باشیدمن همرزم شمابودم امیدوارم شمابه من رزمنده هستم درشرکت معدن ظلم شدرسیدگی کنیدجالب من رزمنده بودم وشهیدسلیمانی به من بی عدالتی شدپیگیری کردندمتاسفانه وزارت معدن توجهی نکردندشماوزیرمعرفی شدیداینشالله ببینیم شماعدالت دروزارت معدن اجراکنیدموفق باشید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->