پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران تشکیل شد اقامه نمازجماعت به امامت یک خانم روی آنتن شبکه سه رفت + عکس پخش سریال «مولانا» در شبکه نمایش خانگی نمایشگاه «نگاره‌های ماندگار» در موزه بزرگ خراسان | سیر روح در عالم معنا «زیبا صدایم کن» رسول صدرعاملی کلید خورد شعر همان عشق، همان زندگی | درباره مهرداد اوستا، شاعر غزل‌های خیال‌انگیز محمدرضا فروتن و میترا حجار با «نیلگون» در راه سینما آخرین نشانه‌های نمک نورالدین | نگاهی به فصل پنجم سریال «نون خ»، ساخته سعید آقاخانی کارگردان نمایش «کلنل»: بزنگاه‌های تاریخی ما، زمینه ساز  تولید آثار هنری است آواز پرنده‌های صبح فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیئت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم‌نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر برنارد هیل بازیگر «ارباب حلقه ها» و «تایتانیک» درگذشت + بیوگرافی
سرخط خبرها

پرونده‌ باز یک استعفا

  • کد خبر: ۴۵۲۳
  • ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸
پرونده‌ باز یک استعفا
پیگیری شهرآرا درباره حواشی اخیر انجمن هنرهای نمایشی استان

شکیباافخمی| هفته گذشته بود که خبر استعفای «سیدجواد اشکذری» و «مرتضی ملتجی»، از اعضای هیئت‌مدیره انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی، رسانه‌ای شد؛ استعفایی که دلیلش، اعتراض به وضعیت اسفبار تئاتر استان بیان شده‌ بود. بعد از انتشار این خبر جعفر مروارید، مدیرکل اداره‌ ارشاد خراسان رضوی، از دو عضو مستعفی به‌صورت جداگانه دعوت کرد تا ضمن شنیدن دغدغه‌های آن‌ها، مسائل پیش‌آمده را رفع‌‌ورجوع کند. مروارید در این جلسات، مخالفتش را با استعفای دو عضو هیئت‌مدیره انجمن اعلام کرده‌ و از آن‌ها درخواست کرده است که به انجمن بازگردند. در گزارش پیش‌رو نگاهی انداخته‌ایم به اتفاقاتی که در یک هفته گذشته و بعد از استعفای دو عضو هیئت‌مدیره انجمن رخ داده‌ است.


پیگیری 2دغدغه
مدیرکل ارشاد در ابتدای صحبت‌هایش درباره گفت‌وگو با دو عضو مستعفی هیئت‌مدیره انجمن هنرهای نمایشی توضیح می‌دهد: «بعد از انتشار خبر استعفای دوستان، من به‌عنوان مدیرکل از این دو نفر دعوت کردم تا در جلسه‌ای، دغدغه‌هایشان را بیان کنند.»
به‌گفته مروارید، دو عضو مستعفی انجمن دو دغدغه اصلی داشتند که او نیز برای رفع آن‌ها دستورات لازم را داده‌ است: «نگاه به شهرستان‌ها و برگزاری جلسات به‌صورت منظم در انجمن، دو موضوع اصلی بود که در جلسات ما بیان شد، از این‌رو دستور پیگیری هر دو مسئله صادر شد.»
به‌نظر مدیرکل ارشاد، اگر همه اصحاب تئاتر درکنار یکدیگر باشند، کارکرد تئاتر و نقشی که در فضای هنری استان دارد، به‌خوبی ادا می‌شود. او همچنین با اشاره به اینکه وفاق، دوستی و نگاه هم‌افزا مسیر موفقیت را آسان می‌کند، ابراز امیدواری کرد که دو عضو مستعفی به انجمن برگردند و تئاتر مشهد در یک کاروان مشترک به کارش ادامه دهد.


مخالفت با استعفا
جواد اشکذری، یکی از اعضای مستعفی انجمن، ماجرای جلسه مشترکش با مدیرکل را این‌گونه توضیح می‌دهد: «بعد از اینکه استعفای ما رسانه‌ای شد، چهارشنبه‌شب یکی از مدیران ارشاد با من تماس گرفت و دعوت کرد که به دفتر مدیرکل بروم. به این ترتیب من پنجشنبه صبح نزد آقای مروارید رفتم و ایشان در جلسه‌ای که بیش از یک ساعت طول کشید، حرف‌های من را گوش داد و تمام نکات را حق
دانست.»به‌گفته او، مدیرکل ارشاد برای رفع دغدغه‌های وی درباره تئاتر شهرستان‌ها به معاون مالی‌اش دستور داده است تا قراردادی برای کمک مالی به تئاتر شهرستان بسته شود و پول این قرارداد به حساب انجمن نمایش استان ریخته شود. اشکذری همچنین به حضور آرش خیرآبادی، رئیس انجمن نمایشی استان، در پایان جلسه‌اش با مدیرکل ارشاد اشاره می‌کند و می‌گوید: او نیز خیلی حرفه‌ای برخورد کرد و بسیاری از مسائل را پذیرفت. به‌گفته او، در پایان این جلسه نیز مدیرکل از اشکذری خواسته است تا از انجمن خارج نشود. این عضو مستعفی انجمن نمایش در ادامه صحبت‌هایش به گپ‌وگفتی که حمید نیلی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور، با او زده است، اشاره می‌کند: «چند ساعت بعد از جلسه با مدیرکل، آقای نیلی نیز با من جلسه گذاشت؛ جلسه‌ای یک‌ساعته که من آنجا دلایلم را گفتم و جناب نیلی نیز قبول کردند. بعد از آن هم جلسه‌ای با حضور اعضای هیئت‌مدیره، آقایان افشاری، خیرآبادی و روحی، تشکیل شد که آنجا آقای نیلی نکات بسیاری را گوشزد کردند.» اشکذری در پایان صحبت‌هایش می‌گوید اعتراضش کاملا صنفی بوده و تا آخر پای راهی که رفته‌ است، خواهد ماند: «آقای مروارید تمام دلایل من را قبول کرد، بنابراین اگر قول‌هایی که داده شد به طور کامل عملی شود، به انجمن برمی‌گردم.»


تغییر مدیر انجمن
مرتضی ملتجی، دیگر عضو مستعفی هیئت‌مدیره انجمن نمایش، درباره جلسه‌اش با مدیرکل ارشاد توضیح می‌دهد: «روز پنجشنبه با من تماس گرفتند که مدیرکل می‌خواهد مرا ببیند. به این ترتیب ساعت6 بعدازظهر در هتل فرهنگ‌وهنر با مدیرکل درباره استعفایم صحبت کردم و وضعیت تئاتر و انجمن نمایش را برای ایشان بازگو کردم.»ملتجی می‌گوید مدیرکل استعفایش را قبول نکرده و از او خواسته است تا به هیئت‌مدیره بازگردد، با این حال او هیچ قصدی برای برگشت به انجمن نمایش ندارد.
این کارگردان تئاتر پیشنهاد داده‌ است یک نفر از بیرون برای مدیریت انجمن نمایش انتخاب شود تا در یک سال باقی‌مانده، حداقل مدیریت صحیحی در انجمن صورت گیرد؛ موضوعی که مدیرکل آن را نپذیرفته‌ است. ملتجی مدعی است حتی یکی از اموری که در گزارش‌های انجمن آورده شده‌، انجام نشده‌ است: «درواقع انجمن کاری انجام نداده. اگر کاری هم صورت گرفته‌ است، خود بچه‌های تئاتر انجامش داده‌اند و انجمن و ارشاد هیچ نقشی در این موضوع نداشته‌اند.» ملتجی درباره علت حاضر نشدنش در جلسه‌ای که با حضور حمید نیلی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور، برگزار شده‌ بود، توضیح می‌دهد: «من چون قصد برگشت ندارم، لزومی ندیدم در این جلسه حضور یابم اما می‌دانم که آقای نیلی جلسه‌ای خصوصی با آقای اشکذری و یک جلسه با هیئت‌مدیره برگزار کرده‌ است.»


در پایان
با وجود پیگیری‌های روزنامه شهرآرا برای گفت‌وگو با آرش خیرآبادی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان، وی حاضر به پاسخ‌گویی به این رسانه درباره موضوع مطرح‌شده نشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->