آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

واکسن آنفلوآنزا تولید داخل چه زمانی عرضه می‌شود؟

  • کد خبر: ۴۵۳۲۲
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
واکسن آنفلوآنزا تولید داخل چه زمانی عرضه می‌شود؟
معاون علمی رییس جمهور گفت : پایان آبان واکسن آنفلوآنزای ساخت داخل را عرضه می‌کنیم بنابراین مشکلی درباره این واکسن طی سال آینده نداریم.
به گزارش شهرآرانیوز، معاون علمی رییس جمهوری با بیان اینکه در حال حاضر می‌توانیم پاسخگو ۳۰ درصد نیاز کشور در زمینه فرآورده‌های مشتق از پلاسما باشیم، گفت: پایان آبان واکسن آنفلوآنزای ساخت داخل را عرضه می‌کنیم بنابراین مشکلی درباره این واکسن طی سال آینده نداریم.

طرح‌های ملی در حوزه‌های علمی و فناوری و کشاورزی در بیست و ششمین هفته از پویش «تدبیر و امید برای جهش تولید» امروز (پنجشنبه) به صورت ویدئو کنفرانس با دستور رییس‌جمهوری در استان‌های تهران، کرج، مرکزی افتتاح شد.

در این مراسم، خط تولید فرآورده‌های مشتق از پلاسما در کرج، خط تولید واکسن HPV در تهران، خط تولید ماده اولیه دارویی سرترالین در ساوه و خط تولید بایوفسفات بایوران و بذور هیبرید چغندر، خیار و گوجه فرنگی با جمع سرمایه گذاری ۵۰۴ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۳۳۹ نفر افتتاح و به بهره برداری رسید.

سورنا ستاری بابیان اینکه با تولید داخلی یک داروی ضد افسردگی اقدام بزرگی در صنعت دارویی انجام شد، گفت: فقط یک ماده این دارو ۲۷ میلیون دلار هزینه داشت که امیدواریم تمام ۸۲ ماده داروی مورد نیاز را تا پایان دولت تامین کنیم و به این ترتیب ۴۰۰ میلیون دلار در بخش هزینه مواد اولیه دارویی کاهش داشته باشیم.

وی گفت: تا آخر دولت پنج واکسن را تهیه خواهیم کرد که ساخت آن هم از طریق شرکت‌های خصوصی خواهد بود همچنین تا پایان آبان واکسن آنفلوآنزای ساخت داخل را عرضه می‌کنیم بنابراین مشکلی درباره این واکسن طی سال آینده نداریم.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان این دولت این تمامی این ۸۲ ماده دارویی مورد بهره برداری قرار گیرد. افزود: ۹۰۰ میلیون دلار هزینه واردات ماده نهایی این تعداد مواد دارویی است که از این ۹۰۰ میلیون دلار، ۵۲۰ میلیون دلار به دارو‌های شیمیایی اختصاص دارد و ۳۸۰ میلیون دلار نیز به دارو زیستی مربوط است که امروز داروی آلبومین و آی وی آی جی (هموگلوبین‌های انسانی) افتتاح اولیه می‌شود.

معاون علمی رییس جمهوری تصریح کرد: ایران هرسال ۴۰۰ هزار لیتر پلاسما را عمدتا به کشور‌های آلمان و اتریش ارسال می‌کرد که به ازای هر لیتر ۱۷۰ یورو باید به آن‌ها پرداخت شود تا این ماده را بررسی و سانترفیوژ کرده و تحویل دهند که ماده شامل فاکتور ۷، فاکتور۸، فاکتور۹، آی وی آی جی و آلبومین است.

ستاری توضیح داد: ۵۰ میلی گرم ماده آی وی آی جی معادل ۱۰ بشکه نفت است؛ که ۱.۵ تن نفت صادر می‌کنیم و ۵۰ میلی گرم ماده میگیریم و واردات ۵۰ میلی گرم آن ۲۰۰ یورو است.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۰ سال است که ما می‌خواهیم پالایشگاه خون بزنیم که هنوز اتفاقی نیوفتاده است، اما یک شرکت دانش بنیان طی سه سال این موضوع را عملیاتی کرده و تاییدیه‌های لازم را گرفته است و باید از وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو کمک‌های فراوانی کرده اند و افتتاحیه‌های امروز مدیون زحمت‌های آن‌ها است.

ستاری تاکید کرد: طی سه سال گذشته با یک روش ابداعی بیش از ۹۰ درصد دستگاه‌ها در داخل کشور ساخته شد و تمام طراحی‌ها در داخل کشور انجام شد. درست است که ما در حال حاضر میتوانیم پاسخگو ۳۰ درصد نیاز کشور باشیم، اما تا یک سال آینده می‌توانیم کل نیاز کشور را در زمینه فرآورده‌های مشتق از پلاسما پاسخ دهیم.
 

افتتاح خط تولید نخستین واکسن انسانی


معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین افتتاح خط تولید نخستین واکسن انسانی سرطان دهانه رحم در حضور رییس جمهوری نیز بیان کرد: تولید واکسن سرطان دهانه رحم اتفاق بزرگی در تاریخ کشور است. برای نخستین بار یک شرکت خصوصی واکسن انسانی تولید می‌کند.

رییس بنیاد ملی نخبگان این محصول را دومین واکسن پرفروش دنیا نام برد و افزود:، زیرا این بیماری دومین عامل مرگ زنان پس از سرطان سینه است. عمدتا برای تمام دختران ما از سن ۱۵ سال به بالا این واکسیناسیون باید انجام شود. این محصول جز واکسن‌های پیچیده است و تزریق آن در سه نوبت به فاصله ۶ ماه انجام می‌شود.

ستاری همچنین از تولید ۵ واکسن انسانی دیگر تا پایان دولت توسط شرکت‌های خصوصی خبر داد و گفت: همین شرکت تولید کننده واکسن سرطان دهانه رحم تا آبان ماه سال جاری بخشی از واکسن آنفولانزا را تولید می‌کند و از سال آینده مشکلی برای تامین آن نخواهیم داشت.

همچنین خط تولید کود بایوفسفات و بذر‌های هیبرید چغندر، خیار و گوجه فرنگی طرحی مشترک میان وزارت جهاد کشاورزی و معاونت علمی توسط رییس جمهوری افتتاح شد.

ستاری خطاب به رییس جمهوری در این مراسم گفت: امنیت غذایی یکی از موضوعات مهمی در معاونت علمی و فناوری است. ایران سالیانه چندین میلیارد دلار واردات در این حوزه دارد.

وی افزود: در این حوزه همکاری نزدیکی با وزارت جهاد کشاورزی داریم. کمیته فعالی نیز در حال فعالیت است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین بیان کرد: امروز خط تولید کود بایو فسفات بایوران به بهره برداری رسید. کود‌های زیستی کم کم باید جایگزین کود‌های شیمیایی شوند. در این بخش می‌توانیم رشد کنیم.

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه در حوزه بذر نیز سالیانه ۲۰۰ میلیون دلار واردات داریم، افزود: یکی از مشکلات توسعه گلخانه‌ها بذر‌های هیبرید است.
بیش از صد میلیون دلار واردات بذر خیار و گوجه انجام می‌شود. ۶ شرکت فناور را مامور تولید این بذور کردیم. زیرا تنوع ارقام بالایی دارند.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->