معاون اجرایی رئیس جمهور: تکمیل کریدورهای ریلی اولویت دولت چهاردهم است سند آمایش سرزمینی نیاز به بازنگری دارد پیش بینی قیمت ارز و دلار (سه‌شنبه ۴ دی ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت سکه و طلا (سه شنبه ۴ دی ۱۴۰۳) پیش بینی بورس (سه شنبه ۴ دی ۱۴۰۳) | صعود ادامه دارد؟ سود ۱۵۰ برابری قاچاقچیان سوخت در آب‌های بین المللی وزیر راه: توسعه کشور از مسیر دریا می‌گذرد سازمان مدیریت صنعتی بیست و ششمین همایش عرصه یادگیری مدیران منابع انسانی را در مشهد مقدس برگزار می کند کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پی احیای پدیده ۱۴ نفر در بورس، به پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند | شگرد متهمان چه بود؟ سقف قیمت برای واردات خودرو صفر برداشته شد؟ وزیر اقتصاد: نگفتم کف دلار ۷۳هزار تومان است قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۳ دی ۱۴۰۳) | تیگو ۸ پرومکس ۳۵ میلیون تومان ریخت صنعتگران در انتظار جبران خسارت قطع انرژی براساس قانون بهبود فضای کسب و کار افت قیمت خودرو‌های داخلی ادامه یافت (۳ دی ۱۴۰۳) | ساینا دوگانه‌سوز ۵۴۰ میلیون تومان شد لیست محصولات ممنوعه برای صادرات در سال ۱۴۰۴ اعلام شد آغاز عرضه دلار و درهم در دبی و تهران | شروع قدرتمند بازارساز (۳ دی ۱۴۰۳) سودای بورس برای فتح قله جدید | گزارش وضعیت بازار سهام (۳ دی ۱۴۰۳) دلیل ناترازی انرژی در کشور چیست؟ | گاز به نیروگاه‌ها نمی‌رسد علت قطعی‌های نامنظم برق در مشهد چیست؟ | چرا برق برخی مناطق اصلاً قطع نمی‌شود؟ افزایش نرخ طلا و سکه در مشهد (۳ دی ۱۴۰۳) | نیم‌سکه یک میلیون تومان گران شد! زمان ثبت سفارش خرید عرضه اولیه امروز مشخص شد (۳ دی ۱۴۰۳) | حداکثر ۴ میلیون ریال برای خرید عرضه اولیه دزاگرس نیاز است قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۳ دی ۱۴۰۳) | جهش دلار به کانال ۷۷ هزار تومان ویدئو | وزیر اقتصاد قیمت دلار را مشخص کرد سهام اولین شرکت دانش‌بنیان شنبه آینده (۸ دی ۱۴۰۳) عرضه اولیه می‌شود | چقدر نقدینگی کنار بگذاریم؟ حراج سکه ضرب ۱۴۰۳ مرکز مبادله امروز برگزار می‌شود (۳ دی ۱۴۰۳) صدور ۹ هزار میلیارد تومان برگه تشخیص مالیاتی برای تراکنش‌های بانکی مشکوک فروش ۸ محصول ایران خودرو ویژه دی ماه ۱۴۰۳ + جزئیات قیمت میوه و صیفی‌جات (۳ دی ۱۴۰۳) | سیب امروز در مشهد چند؟
سرخط خبرها

تکمیل ایستگاه‌ مرزی راه‌آهن ایران-افغانستان تا پایان پاییز امسال

  • کد خبر: ۴۵۳۵۳
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
تکمیل ایستگاه‌ مرزی راه‌آهن ایران-افغانستان تا پایان پاییز امسال
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از تکمیل مسیر ریلی خواف – هرات تا پایان فصل پاییز امسال خبر داد و گفت: اکنون ایستگاه‌های مرزی راه‌آهن در نقاط صفر مرزی نیز در حال احداث هستند.

به گزارش شهرآرنیوز، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از تکمیل مسیر ریلی خواف – هرات تا پایان فصل پاییز امسال خبر داد و گفت: اکنون ایستگاه‌های مرزی راه‌آهن در نقاط صفر مرزی نیز در حال احداث هستند.

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «خیر اله خادمی» افزود: ساخت راه‌آهن خواف – هرات تا پایان فصل پاییز امسال به اتمام می‌رسد و این پروژه در زمان مقرر افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: اکنون ساخت این پروژه ریلی مراحل پایانی خود را طی می‌کند به‌ طوری که روسازی و زیرکوبی آن در حال انجام است.

خادمی خاطرنشان کرد: ۱۲۵ کیلومتر از این مسیر ریلی مشکلی ندارد و در حال حاضر ایستگاه‌های راه‌آهن مرزی بین دو کشور ایران و افغانستان نیز در حال احداث هستند که در پاییز امسال برای بهره‌برداری آماده می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: تعهدات ایران در این پروژه مراحل پایانی خود را طی می‌کند اما بخشی از ساخت این مسیر ریلی در تعهد کشور افغانستان است که هنوز کار آن انجام نشده است. هر چند گفته می‌شود که قرار است مسئولان افغان کارشان را به زودی انجام دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تقاضای ما از کشور افغانستان این است که هر چه زودتر این مسیر ریلی را احداث کند زیرا این اتصال ریلی هم برای خود کشور افغانستان مهم است و هم می‌تواند افغانستان را به جمهوری اسلامی ایران و بنادر جنوبی و شمالی و حتی سایر کشورهای همسایه متصل کند.

خط ریلی خواف – هرات علاوه بر آنکه از لحاظ حمل ‌و نقل داخلی بار و مسافر اهمیت دارد، از منظر اتصال کشور افغانستان از طریق شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران به آب‌های آزاد و حتی کشورهای اروپایی، اهمیت بسیار بالایی دارد و از سوی دیگر حمل و ترانزیت بار و کالا به کشور افغانستان و در ادامه به کشورهای شرقی آسیا نیز برای ایران بسیار مهم ارزیابی می‌شود.

این پروژه به طول حدود ۱۹۱ کیلومتر، به صـورت یـک خطه، بـا سرعـت  ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای مسافری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای باری، از کیلومتر ۲۴ راه آهن سنگان – تربت حیدریه در نزدیکی ایستگاه خواف شروع و در منطقه نسبتاً کم عارضه و هموار پیش می‌رود. مسیر این راه آهن در کیلومتر ۱۲ جاده تایباد – خواف و در کیلومتر ۲۱، جاده معدن سنگان را به صورت زیرگذر قطع می‌کند.

همچنین در کیلومتر ۳۸ الی ۴۲ از ارتفاعات خواجه انجیر عبور و در کیلومتر ۴۷ تا ۵۲ وارد منطقه کم عارضه و نسبتاً هموار می‌شود. از کیلومتر ۵۵ در مجاورت نوار مرزی قرارگرفته و در کیلومتر ۷۶ به مرز شمتیغ می‌رسد. از همین تا ایستگاه جونو ۶۳ کیلومتر راه دیگر باید طی شود که البته این جزو سومین قطعه از قطعاتی است که ایران آن را ساخته است.

اهمیت دیگر این پروژه آن است که راه آهن در افغانستان متولد می‌شود و از این طریق کشور افغانستان به شبکه سراسری ایران و سایر نقاط جهان متصل خواهد شد.

در بحث ترانزیت نیز، راه‌های متنوعی مانند کریدور شمال - جنوب و کریدور شرق به غرب وجود دارد که عبور از خاک افغانستان و سرمایه‌گذاری در افغانستان را برای تجار ایرانی فراهم می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->