اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس طلا ارزان‌تر می‌شود | پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش قیمت مرغ تا مرز ۲۰ هزار تومان

  • کد خبر: ۴۶۳۳۸
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
افزایش قیمت مرغ تا مرز ۲۰ هزار تومان
کاهش جوجه ریزی سبب رعایت نشدن قیمت مصوب مرغ در بازار شده است
ملیحه فلاح | شهرآرانیوز؛ هرچند ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مصوب گوشت گرم مرغ را کیلویی ۱۵ هزارو ۵۰۰ تومان اعلام کرده است، دیروز قیمت مرغ در بازار مشهد به مرز ۲۰ هزار تومان رسید. حتما شما هم متوجه شده‌اید که مرغ به قیمت مصوب در بازار پیدا نمی‌شود و اگر هم باشد، محدود به فروشگاه‌های خاص است.
 
بر اساس مشاهدات خبرنگار شهرآرانیوز، دیروز قیمت مرغ در میدان استقلال مشهد به ۱۹ هزارو ۷۰۰ تومان و در مرکز شهر به ۱۹ هزارو ۹۰۰ تومان رسید. البته بسیاری از کسبه، خود را در فروش این محصول به قیمت بیشتر از نرخ مصوب، بی‌تقصیر می‌دانند و علت آن را افزایش قیمت مرغ زنده و رسیدن قیمت آن به کیلویی ۱۴ هزار تومان بیان می‌کنند، این درحالی است که ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ زنده را برای هرکیلوگرم، ۱۰ هزارو ۵۰۰ تومان اعلام کرده است.


افزایش قیمت مرغ ادامه دارد

در این راستا، ولی ا... کاشکی، یکی از تولیدکنندگان مرغ گوشتی در خراسان‌رضوی، به شهرآرا می‌گوید: اگر وضعیت فعلی ادامه پیدا کند، قیمت‌ها در هفته‌های آینده به بیشتر از ۲۰ هزار و حتی ۲۵ هزار تومان خواهد رسید؛ چون در ۵۰ روز گذشته قیمت سویایی که به دست تولیدکننده رسیده، بیش از ۱۴ هزارتومان بوده است.
 
او ادامه می‌دهد: دولت از اول مهر تاکنون به ازای هرمرغ، ۱۰۰ گرم سویا به تولیدکنندگان داده است، درصورتی‌که تولیدکننده به امید دریافت دان دولتی جوجه‌ریزی می‌کند، اما وقتی نهاده‌ای دریافت نمی‌کند، به خرید دان از بازار آزاد مجبور می‌شود و طبیعی است که در چنین شرایطی، قیمت‌ها افزایش بیابد.

کاشکی می‌افزاید: خیلی از تولیدکننده‌ها از ترس نبود دان دولتی و افزایش قیمت تمام‌شده با خرید دان آزاد، از جوجه‌ریزی منصرف شده‌اند و آن‌هایی هم که جوجه‌ریزی کرده‌اند، باتوجه‌به هزینه‌ها نمی‌توانند با نرخ مصوب، مرغ را به بازار عرضه کنند و همین مسئله باعث شده است که امروز قیمت مرغ زنده به کیلویی ۱۴ هزار تومان برسد.

احمد بوروغنی، رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغ گوشتی استان، نیز از احتمال افزایش قیمت مرغ در روز‌های آینده خبر می‌دهد و در این‌باره به شهرآرا می‌گوید: عرضه مرغ به‌دلیل کاهش جوجه‌ریزی‌ها در ۵۰ روز گذشته، کم شده و همین موضوع باعث افزایش قیمت مرغ زنده و به‌دنبال آن گوشت گرم مرغ شده است.

او تاکید می‌کند: علت کاهش جوجه‌ریزی از اوایل شهریور، نبود دان دولتی و افزایش قیمت نهاده طیور بوده است.


۱۰ درصد بیشتر از فاکتور

غلامرضا جاجرمی، رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ، ماهی و تخم‌مرغ مشهد، نیز حاضر نمی‌شود درباره فروش مرغ به قیمت ۲۵ درصد بیشتر از نرخ مصوب توسط همکارانش مصاحبه کند و به گفتن این جمله که «ما قیمت‌گذار نیستیم و ۱۰ درصد بیشتر از فاکتور خرید خود مرغ را می‌فروشیم»، بسنده می‌کند.
 
موضوعی که امیر دلداری، مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد، آن را رد می‌کند و می‌گوید: باتوجه‌به اینکه گوشت مرغ دارای نرخ مصوب است، کسی نمی‌تواند بیشتر از آن نرخ بفروشد و ما نیز درصورت مشاهده چنین مواردی با آن برخورد خواهیم کرد. مشکل کمبود نهاده‌ها به نرخ مصوب و وفور آن‌ها به قیمت آزاد در بازار، همان‌طور که در گزارش‌های مربوط به محصولات دامی ازجمله لبنیات و گوشت قرمز به آن اشاره کردیم، بازار مرغ و طیور را نیز تحت‌تأثیر قرار داده و باعث بی‌ثباتی قیمت این محصولات شده است. ستاد تنظیم بازار، قیمت‌گذاری مرغ را براساس تامین ۱۰۰ درصدی نهاده‌ها به قیمت دولتی انجام می‌دهد، درحالی‌که به‌گفته فعالان این حوزه، کمتر از ۳۰ درصد نیاز تولیدکننده‌ها با نرخ دولتی تامین می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->