پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است
سرخط خبرها

نهاده دامی با قیمت گزاف در بازار فراوان است

  • کد خبر: ۴۸۰۹۶
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
نهاده دامی با قیمت گزاف در بازار فراوان است
رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: دولت فقط ۵۰ درصد نهاده مورد نیاز مرغداران را تأمین می‌کند و مرغدار باقی آن را از منابعی که حضور و فعالیتشان برای ما هم جای سؤال دارد، تأمین می‌کند.
طنین همتی|شهرآرانیوز، حسین موسوی‌نژاد دراین‌باره اظهار کرد: مرغداران خراسان رضوی روزانه ۱۰۰۰ تن نهاده ذرت سویا و جو مصرف می‌کنند، ولی دولت فقط ۵۰ درصد آن را با ارز دولتی تأمین می‌کند. ذرتی که باید کیلویی ۱۵۰۰ تومان عرضه شود، الان با قیمت ۴۰۰۰ تومان فراوان در بازار موجود است یا سویایی که ۲۵۰۰ تومان باید عرضه شود، در بازار ۱۴ هزار تومان است.

وی ضمن تأیید مازاد تولید تخم‌مرغ در استان یادآور شد: در استان خراسان رضوی حدود ۴۰ درصد تولید استان مازاد بر مصرف است که این مازاد تولید برای صادرات به کشور‌های همسایه و سایر استان‌هایی که در تولید ضعیف هستند فرستاده می‌شود.

وی گفت: به دلیل همین مازاد تولید، میانگین قیمت تخم‌مرغ در استان کمتر از کشور است. ولی در قیمت تمام‌شده ما فرقی نمی‌کند و دولت از ابتدای امسال فقط ۵۰ درصد نهاده مورد نیاز ما را تأمین کرده و مرغدار ناچار شده است ۵۰ درصد دیگر را از سایر منابعی که حضور و فعالیتشان برای ما هم جای سؤال است تأمین کند و همین دلیل افزایش قیمت تمام‌شده تخم‌مرغ است.

به‌گفته موسوی‌نژاد، حداقل قیمت تمام‌شده تخم‌مرغ با سود ۱۵ درصدی مرغدار حدود ۱۵ هزار تومان درب مرغداری است، ولی دولت در یک اقدام غیرکارشناسانه و مخرب و ضد تولید قیمت ۱۲ هزار تومان را ابلاغ کرده است. مرغدار هم مجبور به تمکین از قانون است، ولی مجبور به تولید نیست. به همین دلیل مرغداران شروع به حذف و کشتار مرغ تخم‌گذار کردند. در این راستا هشدار می‌دهم برای تأمین تخم‌مرغ در ماه‌های آینده در کشور دچار مشکل خواهیم شد.

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار استان در ادامه گفت: راه‌اندازی سامانه بازارگاه اقدام خوبی برای حذف واسطه‌ها شده و باعث شده است نهاده‌ای که با ارز ۴۲۰۰ وارد می‌شود، مستقیم به دست مرغدار و دامدار برسد. اما تأمین این نهاده ۵۰ درصدی جوابگوی مشکلات تولیدکننده نیست. این سامانه نمی‌تواند پاسخگوی نیاز تولیدکننده باشد، مگر اینکه عرضه نهاده‌ها و واردات نهاده و تخصیص نهاده‌ها توسط دولت انجام شود.

این فعال حوزه صنعت طیور تأکید کرد: در طراحی سامانه بازارگاه با متخصصان و فعالان این حوزه مشورت نشده و نظر‌های آن‌ها در آن منعکس نشده است، به همین دلیل مشکلات زیادی هم دارد. بعضی مرغدار‌های ما نتوانستند درخواست نهاده را ثبت کنند. برای مثال تعدادی مرغدار که پروانه تولیدشان منقضی شده بود و باید تمدید می‌کردند، در این مدت نتوانستند در سامانه ثبت سفارش کنند. یک خط به این سامانه اختصاص داده شده است که ۲۴ ساعت زمان می‌برد پاسخگو باشد. متأسفانه این مشکلات ریزودرشت باعث شده است به‌نحوی قیمت تمام‌شده ما افزایش پیدا کند و مشکلات مرغدار در سالی که جهش تولید نامیده شده و توقع این بوده است که دولت هم اقداماتی هم‌سو با این شعار انجام دهد و سنگی از جلو پای تولیدکننده بردارد، بیشتر شد و متأسفانه کوه جلو پای تولیدکننده گذاشتند.

موسوی‌نژاد در ادامه بیان کرد: قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری با نرخ مصوب، ۱۲ هزار تومان است که ما این نرخ را قبول نداریم؛ قیمت منطقی آن باید ۱۵ هزار تومان باشد، اما دولت به‌جای رفع مشکل مرغدار برای کاهش قیمت، صادرات را ممنوع کرده که باعث شده است مرغدار بیشتر ضرر کند و قیمت تخم‌مرغ از نرخ مصوب ۱۲ هزار تومان پایین‌تر عرضه شود. در این شرایط هیچ دستگاه نظارتی‌ای حاضر به خرید تضمینی با قیمت مصوب از مرغدار نیست، به‌طوری که پشتیبانی امور دام باید به این مسئله وارد شود و تخم‌مرغ را با قیمت مصوب از مرغدار بخرد، اما هیچ‌کس سراغ مرغدار را نمی‌گیرد.

وی در ادامه تأکید کرد: خراسان رضوی ۶۵ درصد صادرات کشور را در دست داشت که این ممنوعیت صادرات برای کاهش قیمت تخم‌مرغ، باعث می‌شود بازار‌های صادراتمان را از دست بدهیم و کشوری مثل عراق و افغانستان نیاز خود را از بازاری دیگر تأمین کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->