سیلاب به سنگان خواف رسید نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است
سرخط خبرها

علائمِ بلندمدت کرونا در یک‌چهارم از زنان باردار

  • کد خبر: ۴۶۴۵۵
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
علائمِ بلندمدت کرونا در یک‌چهارم از زنان باردار
نتایج یک بررسی نشان می‌دهد: از هر چهار زن باردار یک نفر علائم کروناویروس را برای طولانی مدت تجربه می‌کند.
به گزارش شهرآرانیوز، درحالیکه زنان باردار به طور معمول علائم خفیف کروناویروس را تجربه می‌کنند، نتایج یک بررسی نشان می‌دهد این علائم می‌تواند برای دو ماه یا بیشتر در یک نفر از هر چهار زن باردار ادامه پیدا کند.

محققان آمریکایی به بررسی اطلاعات ۵۹۴ زن باردار که نتیجه تست کووید-۱۹ آنان مثبت بوده پرداختند. آنان دریافتند ۴۰ درصد از این زنان در هفته چهارم بیماری علائم کروناویروس را داشتند و در ۲۵ درصد از آنان برای مدت هشت هفته یا بیشتر علائم بیماری ادامه داشته است.

شایع‌ترین علائم بیماری در میان زنان باردار سرفه، گلودرد، بدن درد و تب بوده و علائم در سه هفته نخست، بیشتر شایع بوده است. میانگین زمان تداوم علائم ۳۷ روز بوده است. بیشتر افراد حاضر در این مطالعه - حدود ۹۵ درصد - در بیمارستان بستری نشده اند.

شرکت کنندگان از ۲۲ مارس تا ۱۰ جولای سال جاری در این مطالعه ثبت نام کردند. بیش از نیمی از آنان با فرد مبتلا به کووید-۱۹ در تماس بوده اند یا علائمی از بیماری را داشته اند.

محققان اذعان کردند که یافته‌های آن‌ها ممکن است در مورد جمعیت بیشتر تعمیم پیدا نکند و خاطرنشان کردند که در دسترس بودن، زمان بندی و دقت آزمایش ممکن است نتایج را تحت تاثیر قرار دهد.
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->