علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

چرا مبتلایان کرونا نباید واکسن آنفلوانزا بزنند؟

  • کد خبر: ۴۴۶۸۶
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
چرا مبتلایان کرونا نباید واکسن آنفلوانزا بزنند؟
هم‌زمان با آغاز فصل سرد سال توصیه‌ها برای تزریق واکسن آنفلوانزا برای افراد در معرض خطر همچون سالمندان، خانم‌های باردار و سایر اقشار آسیب‌پذیر افزایش یافته است.
به گزارش شهرآرانیوز، اما موضوعی که تا حدودی مغفول مانده موارد منع مصرف واکسن آنفلوانزا و البته عدم ضرورت تلقیح همگانی آن است.
دکتر مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری بیماری آنفلوانزا ضمن تاکید بر آنکه تزریق واکسن تنها برای افراد در گروه‌های پرخطر از جمله کادر بهداشت و درمان، بیماران دارای نقص ایمنی، زنان باردار، کودکان و سالمندان اولویت دارد، درباره چرایی منع واکسیناسیون آنفلوانزا برای مبتلایان به کرونا یا افراد مشکوک به کرونا، گفت: از آنجایی که سیستم ایمنی فرد مبتلا به کرونا درگیر ویروس کووید۱۹ است، بدن در حال ساختن آنتی‌بادی برای مقابله با کرونا است از این رو تزریق واکسن آنفلوانزا در زمانی که بدن درگیر کرونا است، سبب می‌شود پاسخ مطلوب به واکسن را شاهد نباشیم.

وی افزود: بهترین حالت برای مبتلایان کرونا این است که صبر کنند سه تا چهار هفته از زمان بهبودی‌شان بگذرد، سپس اقدام به تزریق واکسن آنفلوانزا کنند که بدن پاسخ مطلوب بدهد.

این متخصص بیماری‌های عفونی درباره مبتلایان بدون علامت کرونا، اظهار کرد: مبتلایان بدون علامت از آنجایی که احتمالا شناسایی نمی‌شوند واکسن آنفلوانزا تزریق می‌کنند، اما شاید پاسخ مطلوب از واکسن را دریافت نکنند.

وی افزود: تعداد بسیار کمی از کسانی که اقدام به تزریق واکسن آنفلوانزا می‌کنند ممکن است در محل تزریق واکسن اندکی احساس درد پیدا کنند و به بیماری تب‌دار خفیفی مشابه آنفلوانزا مبتلا شوند که اصلا موضوع حاد نیست و با خوردن استامینوفن ساده بهبود خواهند یافت.

مردانی درباره بیماری کرونا نیز با تأکید بر اینکه شدت بیماری کرونا در کشور بسیار افزایش یافته است، تصریح کرد: این درحالی است که پیش‌بینی می‌کنیم اوضاع در روز‌های آتی سخت‌تر و بدتر هم شود، زیرا دو تعطیلی دیگر در پیش داریم که ممکن است مجدد عده‌ای به سفر بروند. این موضوع در کنار کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برخی تجمعات افراد سبب می‌شود به روز‌های آینده خوشبین نباشیم.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->