نگاهی بر شروه‌خوانی «ناخدا ستوده» در برنامه هلال + فیلم قسمت هجدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر بهادر اسدی کارگردان مشهدی درگذشت + بیوگرافی (۱۰ فروردین ۱۴۰۲) انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟
سرخط خبرها

زیارت از راه دور عاشقان حضرت رضا(ع)

  • کد خبر: ۴۷۰۶۳
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
زیارت از راه دور عاشقان حضرت رضا(ع)
محمدصادق براتی، معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی
یکی از راه‌های افزایش معنویت فردی و اجتماعی پیاده روی برای زیارت است و اگر این پیاده‌روی به قصد قربت و برای رضای خدا و کسب معرفت باشد، قطعا تقویت کننده فضای معنوی جامعه اسلامی خواهد بود.
 
در پیاده روی دهه آخر ماه صفر اجتماع دینی زائران شکل می‌گیرد که تقویت کننده فضای معنوی جامعه اسلامی است و این اجتماع همراه با شعور، تقویت کننده بنیان‌های دینی یک جامعه است. انسان‌ها تشنه معنویت هستند و ترسیم و زمینه سازی یک مسیر درست در تحقق اهداف دینی می‌تواند این تشنگان معنویت را سیراب نماید.

در سال‌های گذشته افرادی که نمی‌توانستند در مراسم پیاده روی اربعین در کربلا حضور پیدا کنند برای اینکه در همان شرایط معنوی و در قالبی دیگر ارادت خود را به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان دهند در پیاده روی دهه پایانی ماه صفر شرکت می‌کردند. هرساله مردم ولایتمدار مشهد نیز میزبان سیل عظیم عاشقان و دلدادگان حضرت رضا(ع) در مشهد بودند، اما امسال وجود بیماری کرونا شرایط را به گونه‌ای دیگر رقم زد.

متاسفانه با شیوع این بیماری، علی‌رغم آمادگی تمامی دستگاه‌ها و‌ کمیته‌های چهارده‌‍گانه ستاد دهه پایانی ماه صفر استان، نتوانستیم پذیرای زائران پیاده آن حضرت باشیم. این روز‌ها زائران از جای جای ایران یا سایر کشور‌ها راهی مشهد می‌شدند. هوای سرد، برفی یا بارانی برایشان تفاوتی نداشت، چون قدم‌هایشان عاشقانه در مسیر تشرف به مشهد برای زیارت امام مهرمانی‌ها بود.

امسال زائران دل‌های خود را از راه دور راهی صحن و سرای حضرت می‌کنند و به حضرت سلام می‌دهند و این موضوع قطعا وظایف ما را در قبال زائران بیش از پیش سنگین‌تر خواهد کرد. رسانه‌ها و خصوصا صدا وسیما در قبال مردم و زائران وظایف سنگینی برعهده دارند و قطعا ستاد دهه پایانی ماه صفر با تمهیداتی که اندیشیده تمامی ظرفیت‌ها را بکار خواهد بست تا زائران از سراسر کشور بتوانند از راه دور به راحتی با حضرت ارتباط برقرار کنند.

همانطور که در این مدت بار‌ها از همه زائران حضرت رضا(ع) درخواست کردیم که با توجه به شیوع بیماری کرونا و خستگی کادر درمان از سفر به مشهد مقدس خودداری کنند، تلاش کردیم با ارائه برنامه‌های جایگزین فضای کشور را آماده عزاداری به ساحت مقدس آن مضجع نورانی نمائیم.

اعزام ۸۰ هیئت از خادمان به سراسر کشور و اهدای هدایای متبرک در این ایام و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در حرم مطهر و پخش آن از سوی رسانه ملی و استانی و ده‌ها مراسم دیگر بخشی از برنامه‌های تدارک دیده شده در این ایام برای زائران حضرت در اقصی نقاط کشور است.

هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی در مشهد نیز در این ایام تلاش کنند که با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی ضمن برپایی مراسمات باشکوه، سلامت جامعه و عزاداران را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند تا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و براساس دستورالعمل‌های ابلاغی بتوانیم برنامه‌های فرهنگی مناسبی در ایام عزای اهل بیت (س) در دهه پایانی ماه صفر داشته باشیم.

امیدواریم با ریشه کن شدن این بیماری در سال‌های آینده بتوانیم همچون گذشته با تمام توان به زائران پیاده آن حضرت خدمت رسانی نمائیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->